ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع خانواده اسماعیل بخشی مقابل دادگستری شوش

خانواده اسماعیل بخشی و جمعی از کارگران در مقابل دادگستری شوش تجمع کردند. آنها خواستار آزادی فوری اسماعیل بخشی و سپیده قلیان شدند.

در پی اجتماع یکشنبه ۲۸ بهمن خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان مقابل دادستانی شوش، امروز دوشنبه ۲۹ بهمن خانواده آن‌ها به همراه جمعی از کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه مقابل دادگستری شوش تجمع کرده و به احتمال تمدید مدت بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان اعتراض کردند.

۲۹ بهمن- تجمع خانواده های اسماعیل بخشی و سپیده قلیان مقابل دادگستری شوش

مادر اسماعیل بخشی که روز یکشنبه مقابل دادسرای شوش از سوی ماموران مورد حمله قرار گرفته بود در تجمع امروز در حالی که عکس بزرگی از اسماعیل بخشی را به همراه داشت شرکت کرده بود.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن دست‌نوشته‌‌هایی مبنی بر آزادی اسماعیل بخشی، به ادامه بازداشت و بی خبری از وضعیت او دست به اعتراض زدند.

روز یکشنبه ۲۸ بهمن خبر وخامت حال مادر اسماعیل بخشی پس از تلاش مأموران امنیتی برای دستگیری منتشر شد. خانواده اسماعیل بخشی در اعتراض به احتمال تمدید قرار زندان او به دادسرای شوش مراجعه کردند اما دادستان شوش که در روزهای گذشته نیز از پذیرفتن این خانواده خودداری کرده بود مادر اسماعیل بخشی را تهدید به دستگیری کرده و حکم به بازداشت او داد. حمله ماموران برای زدن دستبند به دستان او سبب حمله قلبی و انتقال مادر اسماعیل بخشی به بیمارستان شد.

اسماعیل بخشی یکشنبه ۲۷ آبان همزمان با چهاردهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه همراه با سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت شد. او چهارم دی، پس از آزادی با وثیقه ۴۰۰ میلیونی به افشاگری علیه شکنجه در دوران بازداشت پرداخت. سپیده قلیان روایت او را تأیید کرد و از شکنجه‌های خود گفت. این افشاگری‌ها الهام‌بخش کارزار «#من_هم_شکنجه_شدم» برای لغو شکنجه بود.

مسئولان جمهوری اسلامی ابتدا خبر از «ضرورت رسیدگی به این ادعاها» دادند و سپس به تکذیب موضوع پرداختند. در نهایت اعتراف‌های اجباری بخشی و قلیان در یک برنامه امنیتی به نام «طراحی سوخته» شنبه ۲۹ دی از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی منتشر شد و آنها اول بهمن این بار با شکایت وزارت اطلاعات دستگیر و به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین به مقامات و فعالیت تبلیغی علیه نظام» زندانی شدند.

در اقدامی دیگر برای خاموش کردن صدای اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش بر مبنای گزارش حفاظت اطلاعات دادگستری در خصوص مطرح نمودن شکنجه اسماعیل بخشی فرزانه زیلایی وکیل اسماعیل بخشی را نیز احضار کرد.

فرزانه زیلایی در اعتراض به احضار خود گفته است «با توجه به این که در پرونده مطرح علیه آقای اسماعیل بخشی با موضوع نشر اکاذیب (در خصوص مطرح نمودن شکنجه) و نیز شکایت از مأمورین امنیتی به همین دلیل و شکایت به کمیسیون اصل نود مجلس و دیگر اقدامات قانونی، وکالت وی را به عهده دارم و نظر به جاری بودن آن پرونده‌ها مستند و مستدل از پاسخگویی خودداری کردم، چون افشای اسرار حرفه‌ای توسط وکیل هم جرم است و هم تخلف انتظامی.»

به نوشته سندیکای نیشکر هفت‌تپه اسماعیل بخشی بدون بازجویی در سلول انفرادی بازداشت‌گاه امنیتی وزارت اطلاعات در اهواز برای نوشتن تکذیبیه در رابطه با شکنجه در دوران بازداشت تحت فشار قرار دارد.

پخش اعترافات اجباری اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و دستگیری مجدد آن‌ها موجی از اعتراض نسبت به دستگاه‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی براه انداخته است. تشکل‌های کارگری و حقوق بشر خواستار آزادی فوری آن‌ها شده‌اند. سازمان عفو بین‌الملل دادخواستی آنلاین برای سپیده قلیان و اسماعیل بخشی ایجاد کرده و خواستار امضای آن شده است.

گروهی از کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرده‌اند در صورت ادامه اسارت اسماعیل بخشی، روز سه‌شنبه تجمع اعتراضی برپا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.