ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران: فعاليت‌های هسته‌ای قابل شست‌وشو نيست

<p>ايران در پاسخ به يک موسسه آمريکايی که تهران را به &quot;شست&zwnj;وشوی&quot; تأسيسات پارچين و &quot;محو کردن&quot; آثار فعاليت&zwnj;های هسته&zwnj;ای از آن متهم کرده، گفت فعاليت&zwnj;های هسته&zwnj;ای قابل شست&zwnj;وشو نيست.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>موسسه علوم و امنيت بين&zwnj;المللی می&zwnj;گويد تصاوير ماهواره&zwnj;ای تازه از سايت پارچين نشان از شست&zwnj;وشوی احتمالی يکی از ساختمان&zwnj;های آن می&zwnj;دهد.</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران روز چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ در جريان بازديد از نمايشگاه کتاب در جمع خبرنگاران گفت: &quot;اين موسسه کمی بی&zwnj;تجربه است. اگر تجربه&zwnj; بيش&zwnj;تری داشت می&zwnj;دانست فعاليت&zwnj;های هسته&zwnj;ای، آن هم با آن ادعايی که آن&zwnj;ها می&zwnj;کنند قابل پاک شدن نبوده و آن&zwnj;ها با ملت ما شوخی کرده&zwnj;اند.&quot;</p> <blockquote> <p>يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی هسته&zwnj;ای اعلام کرده در مذاکرات ماه مه (سوم خرداد ۱۳۹۱) با ايران، دسترسی بازرسان سازمان ملل متحد به سايت&zwnj; نظامی پارچين موضوعی است که در اولويت قرار خواهد گرفت</p> </blockquote> <p>پارچين نام منطقه&zwnj;ای در جنوب شرقی استان تهران است که در شمال شرقی شهرستان پاکدشت قرار دارد.</p> <p>يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی هسته&zwnj;ای چند روز پيش اعلام کرد در مذاکرات ماه مه (سوم خرداد ۱۳۹۱) با جمهوری اسلامی ايران، دسترسی بازرسان سازمان ملل متحد به سايت&zwnj; نظامی &quot;پارچين&quot; ايران موضوعی است که در اولويت قرار خواهد گرفت.</p> <p>پارچين سايتی است که به اعتقاد آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی احتمال دارد تحقيقاتی در رابطه با استفاده نظامی از انرژی هسته&zwnj;ای در آن در جريان باشد. دولت ايران اين موضوع را رد کرده است.</p> <p>آمانو به خبرنگاران گفت آژانس متوجه انجام برخی فعاليت&zwnj;ها در سايت پارچين شده است. او در پاسخ به اين سؤال که منظورش از برخی فعاليت&zwnj;ها چه نوع فعاليت&zwnj;هايی است، اظهار داشت: &quot;ما بازرسی در آن سايت نداريم و بنابراين نمی&zwnj;توانيم بگوييم که اين فعاليت&zwnj;ها دقيقاً چه جور فعاليت&zwnj;هايی است.&quot;</p> <p>در همين حال علی&zwnj;اصر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی چند ماه پيش گفته بود: &quot; مراکز نظامی (پارچين) در همه کشورهای جهان مقررات خاصی دارند که آژانس بايد از آن پيروی کند.&quot;<br /> نماينده ايران در آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی گفته بود: &quot;ما بايد چارچوب و مرجعی برای فهم اينکه آنان (آژانس) در (پارچين) پی چه هستند، داشته باشيم.&quot;</p> <p>به گفته وی&quot;بايستی مطمئن شويم که تجربه&zwnj;های تلخ قبلی تکرار نخواهد شد و آنان هر روز دنبال دسترسی&zwnj;های جديد نخواهند بود.&quot;</p> <p>سلطانيه همچنين گفت: &quot;هيچ ترديدی نيست که فعاليت&zwnj;های هسته&zwnj;ای ايران ارتباطی با ساخت سلاح&zwnj;های اتمی ندارد.&quot;</p> <p>فريدون عباسی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران نيز گفته است تصميم&zwnj;گيری درباره بازديد از پارچين بر عهده مسئولان نظامی است.</p> <p>&nbsp;</p>

ايران در پاسخ به يک موسسه آمريکايی که تهران را به "شست‌وشوی" تأسيسات پارچين و "محو کردن" آثار فعاليت‌های هسته‌ای از آن متهم کرده، گفت فعاليت‌های هسته‌ای قابل شست‌وشو نيست.

موسسه علوم و امنيت بين‌المللی می‌گويد تصاوير ماهواره‌ای تازه از سايت پارچين نشان از شست‌وشوی احتمالی يکی از ساختمان‌های آن می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران روز چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ در جريان بازديد از نمايشگاه کتاب در جمع خبرنگاران گفت: "اين موسسه کمی بی‌تجربه است. اگر تجربه‌ بيش‌تری داشت می‌دانست فعاليت‌های هسته‌ای، آن هم با آن ادعايی که آن‌ها می‌کنند قابل پاک شدن نبوده و آن‌ها با ملت ما شوخی کرده‌اند."

يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای اعلام کرده در مذاکرات ماه مه (سوم خرداد ۱۳۹۱) با ايران، دسترسی بازرسان سازمان ملل متحد به سايت‌ نظامی پارچين موضوعی است که در اولويت قرار خواهد گرفت

پارچين نام منطقه‌ای در جنوب شرقی استان تهران است که در شمال شرقی شهرستان پاکدشت قرار دارد.

يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای چند روز پيش اعلام کرد در مذاکرات ماه مه (سوم خرداد ۱۳۹۱) با جمهوری اسلامی ايران، دسترسی بازرسان سازمان ملل متحد به سايت‌ نظامی "پارچين" ايران موضوعی است که در اولويت قرار خواهد گرفت.

پارچين سايتی است که به اعتقاد آژانس بين‌المللی انرژی اتمی احتمال دارد تحقيقاتی در رابطه با استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای در آن در جريان باشد. دولت ايران اين موضوع را رد کرده است.

آمانو به خبرنگاران گفت آژانس متوجه انجام برخی فعاليت‌ها در سايت پارچين شده است. او در پاسخ به اين سؤال که منظورش از برخی فعاليت‌ها چه نوع فعاليت‌هايی است، اظهار داشت: "ما بازرسی در آن سايت نداريم و بنابراين نمی‌توانيم بگوييم که اين فعاليت‌ها دقيقاً چه جور فعاليت‌هايی است."

در همين حال علی‌اصر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی چند ماه پيش گفته بود: " مراکز نظامی (پارچين) در همه کشورهای جهان مقررات خاصی دارند که آژانس بايد از آن پيروی کند."
نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی گفته بود: "ما بايد چارچوب و مرجعی برای فهم اينکه آنان (آژانس) در (پارچين) پی چه هستند، داشته باشيم."

به گفته وی"بايستی مطمئن شويم که تجربه‌های تلخ قبلی تکرار نخواهد شد و آنان هر روز دنبال دسترسی‌های جديد نخواهند بود."

سلطانيه همچنين گفت: "هيچ ترديدی نيست که فعاليت‌های هسته‌ای ايران ارتباطی با ساخت سلاح‌های اتمی ندارد."

فريدون عباسی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران نيز گفته است تصميم‌گيری درباره بازديد از پارچين بر عهده مسئولان نظامی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    پس حتمااون آب پسابتان از عواقب بمب اتمي بازيتان است ؟! ...

  • کاربر مهمان

    `.......و آنان هر روز دنبال دسترسی‌های جديد نخواهند بود." !!!