ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس: نمایندگانی که به خاطر پالرمو تهدید شدند، شکایت کنند

نمایندگان موافق لایحه پالرمو به «برخورد خونین» تهدید شده‌اند. رئیس پلیس تهران می‌گوید اگر شکایت کنند، پلیس رسیدگی می‌کند. منشأ پیامک‌ها اما مشخص است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه گذشته درباره لایحه پالرمو، یکی از لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی به تصمیم نرسید. برخی از اعضای مجمع که در موافقت با این لایحه نظر داده بودند، اعلام کرده‌اند که پیامک‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده‌اند. رئیس پلیس تهران اعلام کرد که اگر این نمایندگان شکایت کنند، پلیس شکایت آن‌ها را پیگیری می‌کند.

اعضای هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را بررسی کردند
شنبه ۲۷ بهمن: اعضای هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را بررسی کردند اما به تصمیم نرسیدند

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۸ بهمن‌ در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به بررسی پالرمو در مجمع گفت که پیامک‌های «تهدید به قتل» و به تعبیر آنان «برخورد خونین» دریافت کرده است. او از دستگاه قضایی و امنیتی کشور خواسته بود به این موضوع رسیدگی کند.

سه‌شنبه یکم اسفند سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است که رسیدگی به تهدید نمایندگان موافق لایحه پالرمو مستلزم این است که این نمایندگان ابتدا شکایت خود را به مراجع قضایی تقدیم کنند:

«در مواردی که شاکی خصوص وجود داشته باشد قطعاً پلیس به شکایات رسیدگی خواهد کرد.»

رئیس پلیس تهران اما درباره مجازاتی که در انتظار این افراد است، به تکرار گفته پیشین اکتفا کرد:

«اگر شکایتی در این زمینه مطرح شود، قطعاً پلیس با هماهنگی دستگاه قضایی به موضوع ورود کرده و با افرادی که مرتکب تخلف شده باشند، برخورد خواهیم کرد.»

پیش از این در ماجرای تهدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب لوایح چهارگانه FATF نیز، سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس فتای ناجا گفته بود:

«پلیس این موضوع را شنیده است. تا جایی که من می‌دانم این است که از طریق مجلس چیزی به ما برای بررسی ارجاع نشده.»

پیش از آنکه پیامک‌های تهدیدآمیز مسیر خود را به سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر دهد، همزمان با بررسی لوایح مربوط به FATF در مجلس شورای اسلامی، به‌خصوص بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) پیامک‌های انبوهی به نمایندگان موافق پیوستن ایران به این لایحه ارسال شده بود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که ارسال این پیامک‌ها قدرت تفکر را از نمایندگان سلب و آن‌ها را بی‌تصمیم کرده است.

علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مبدأ پیامک‌ها را مشهد اعلام کرد. سپس محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به رسانه‌های داخلی گفته بود متولی اصلی پیامک‌های ارسالی به نمایندگان خلیل موحدی‌ محصل، عضو سابق شورای شهر مشهد است که در حسینیه‌ای در خیابان چمران مشهد فعالیت دارد. این عضو سابق شورای شهر مشهد گفته بود هدف از ارسال انبوه پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان موافق تصویب لوایح مبارزه با پولشویی «روشنگری» است.

گروه ویژه اقدام مالی تا جمعه ۲۲ فوریه/ ۳ اسفند «پیشرفت» ایران در زمینه تصویب لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی را به بحث می‌گذارد. احتمال می‌رود که مهلت ایران برای تصویب این لوایح تمدید شود. جرایم سازمان‌یافته که پالرمو با آن‌ها مقابله می‌کند عبارت‌اند از: جلوگیری از قاچاق انسان، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، منع قاچاق تسلیحات نظامی و مهمات. بنابراین انتظار می‌رود با تصویب لایحه پالرمو، امکان ارسال سلاح و مهمات برای شبه‌نظامیان شیعه در لبنان و عراق و سوریه دشوار ‌شود. وزیران خارجه، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت و معدن و تجارت در نامه‌ای از علی خامنه‌ای خواسته بودند با تصویب لایحه پالرمو مخالفت نکند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.