ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دلیل بازداشت فعالان محیط زیست در سنندج و شهرکرد: تحقیق درباره عدالت اجتماعی و منابع طبیعی

گفت‌وگو با اعظم بهرامی، پژوهشگر و کنشگر محیط زیست

اعظم بهرامی، کنشگر و پژوهشگر محیط زیست: افراد بازداشت شده در ارتباط با پوشش گیاهی و جنگل‌های بلوط و همچنین مفهوم عدالت اجتماعی با توجه به دسترسی به منابع طبیعی فعالیت می‌کردند.

برخوردهای امنیتی با فعالان محیط زیست در ایران همچنان ادامه دارد. در آخرین مورد گزارش شده نیروهای امنیتی شنبه ۲۷ بهمن آرمان وفایی و شاهو فرجی، دو فعال محیط‌زیست و از اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی را در سنندج بازداشت کردند. مأموران وزارت اطلاعات همچنین یکشنبه ۲۸ بهمن در شهرکرد یوسف فرهادی بابادی، فعال محیط زیست و عضو کمپین «صدای پای آب» را دستگیر کرده‌‌اند. این افراد در ارتباط با پوشش گیاهی و جنگل‌های بلوط و همچنین مفهوم عدالت اجتماعی با توجه به دسترسی به منابع طبیعی فعالیت می‌کردند.

در پیوند با بازداشت‌های چند روز اخیر با اعظم بهرامی، روزنامه‌نگار حوزه محیط زیست گفت‌وگو کردیم:

کانال تلگرامی «صدای پای آب» از «سناریوسازی‎های امنیتی» علیه فعالان محیط زیستی ابراز نگرانی کرده است. در همین حال دوشنبه ۲۹ بهمن پنجمین جلسه هشت فعال محیط زیستی که به جاسوسی و به فساد فی‌الارض متهم شده‌اند، به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان، عبدالرضا کوهپایه و مراد طاهباز، از یک سال قبل تاکنون در «بازداشت موقت» سازمان اطلاعات سپاه پاسداران‌اند. کاووس سیدامامی، یکی از بازداشت شدگان در این پرونده به شکلی مشکوک در زندان جان باخت.

اعظم بهرامی در گفت‌وگوی خود با زمانه از عموم مردم دعوت کرد در شبکه‎های اجتماعی هشتگ‌های ساخته شده در حمایت از فعالان محیط زیست همچون «فعالین محیط زیست در زندان»، «برادرم را آزاد کنید» و «امید برای طبیعت» را دنبال کنند.

درهمین زمینه:

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.