ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: مقامات ایران جان و سلامت آرش صادقی را به خطر انداخته‌اند

سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر در بیانیه‌ای از مقامات جمهوری اسلامی به دلیل جلوگیری از دسترسى آرش صادقى ‌به مراقبت‌هاى درمانى و بى‌اعتنایى به هشدارهاى پزشکی انتقاد کرد.

سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر در بیانیه‌ای از مقامات جمهوری اسلامی به دلیل جلوگیری از دسترسى آرش صادقى، زندانی عقیدتی ‌به مراقبت‌هاى درمانى و بى‌اعتنایى به هشدارهاى پزشکان انتقاد کرد و آنان را متهم کرد که در حال شکنجه دادن این مدافع حقوق بشر مبتلا به سرطان هستند.

آرش صادقی

به گفته فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل، رفتار مقامات ایران در مورد آرش صادقی نه تنها به طرز غیر‌قابل توصیفى ظالمانه است، بلکه از منظر حقوقی نوعى شکنجه محسوب می‌شود:

«از ابتدا تا امروز، هر قدم که مقامات زندان، دادستانی و سپاه پاسداران برداشته‌اند در جهت قطع یا ‌محدود کردن دسترسی آرش صادقی به خدمات درمانی حیاتى براى مقابله با سرطان بوده است.»

به گفته این مقام سازمان عفو بین‌الملل، مقام‌های جمهوری اسلامی عامدانه آرش صادقی را از مراقبت‌هاى پزشکى محروم کرده‌اند:

«آنها به این ترتیب درد و عذاب آرش صادقی را افزایش داده و ظلم ناشى از حکم به غایت ناعادلانه او را دو چندان کرده‌اند.»

عفو بین‌الملل از مقامات ایران خواسته است آرش صادقی را فورا و بدون قید شرط آزاد کنند.

این بیانیه از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است به حق حیات و محافظت آرش صادقی در مقابل شکنجه احترام بگذارند که این مستلزم دریافت بهترین خدمات پزشکی در دسترس و پیروى کامل از توصیه‌های پزشکی است.

آرش صادقی اولین بار در روز ۱۸ تیر سال ۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران، همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد. او بار دیگر در اردیبهشت سال ۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس در اسفند ماه و با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که او به‌طور موقت از زندان آزاد شده بود، مأموران برای بازداشتش به خانه‌ او یورش بردند که این امر موجب سکته و در نهایت فوت مادر آرش صادقی شد.

این فعال سیاسی آخرین بار در خرداد ماه سال ۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین بازداشت و برای اجرای حکم ۱۹ سال حبس روانه زندان اوین شد. صادقی در آبان ماه ۹۵ به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد و مهر ماه ۹۶ نیز از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

سه سال پیش اما گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی نیز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی که تا به حال ده‌ها فعال مدنی را با احکامی ناعادلانه‌ محکوم و زندانی کرده است، به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال زندان محکوم شد. سه سال از این محکومیت به اتهام نوشتن داستانی منتشر نشده درباره مجازات سنگسار است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.