ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سلیمانی: عربستان با پول خود پاکستان را با همسایگانش درگیر می‌کند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پشت ماجرای حمله به اتوبوس سپاه در زاهدان، عربستان را می‌بیند. او پاکستان را کشوری نامید که با پول سعودی «اداره می‌شود» و نمی‌تواند تروریست‌ها را نابود کند.

قاسم سلیمانی در ارتباط با حمله به اتوبوس سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان به سختی از عربستان سعودی و پاکستان انتقاد کرد. او پاکستان را کشوری خواند که با پول عربستان سعودی «اداره می‌شود» و نمی‌تواند از پس یک گروه تروریستی برآید.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پنج‌شنبه ۲ اسفند درباره رویداد حمله به اتوبوس پرسنل مرزبانی سپاه در جاده خاش – زاهدان، پاکستان را به‌دلیل آن‌چه عدم مقابله با تروریست‌ها نامید مورد انتقاد قرار داد و ضمن بیان این‌که هند و افغانستان مشکل ناامنی خود را پاکستان می‌دانند خطاب به اسلام‌آباد گفت:

«آیا امروز نوبت ایران رسیده است؟ کشوری که با پول سعودی اداره می‌شود نمی‌تواند یک گروه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفره را منهدم کند.»

شامگاه ۲۴ بهمن در حمله انتحاری جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان دست‌کم ۲۷ نفر از پرسنل سپاه کشته و ۲۰ نفر هم مجروح شدند.

سپاه پاسداران، ۲۹ بهمن در اطلاعیه‌ای از متلاشی کردن خانه‌های تیمی افرادی که در این حمله دست داشتند خبر داد و گفت آن‌ها را دستگیر کرده است. محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه ۳۰ بهمن اعلام کرد که دو نفر از افرادی که در جاده خاش – زاهدان به افراد سپاه حمله کردند پاکستانی بودند و عامل انتحاری نیز یک فرد پاکستانی به نام «حافظ محمد علی» بود. او همچنین گفت فرد دیگری به نام ابوبکر از پاکستان در این تیم حضور داشت و سه نفر از منطقه سیستان و بلوچستان بودند که دو نفر از آن‌ها دستگیر شدند و یک نفر دیگر متواری است.

قاسم سلیمانی با اشاره به نفوذ پول عربستان سعودی در پاکستان هدف این کشور را از هم پاشاندن پاکستان دانست و گفت: «دولت و ارتش پاکستان نباید اجازه دهند که با چند میلیارد دلار دولت آدم‌کش سعودی (...) بخواهد پاکستان را با همسایگان خود درگیر کند.»

او گفت نمی‌خواهد تهدید کند اما: «نباید پاکستان محل آزار و اذیت کشورهای منطقه نظیر ایران، هند و افغانستان شود و هر جریانی این نقشه را کشیده هدفش انشقاق پاکستان است.»

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت جمهوری اسلامی انتقام خود را از عاملان حمله زاهدان خواهد گرفت.

پیش از این نیز مقامات ارشد جمهوری اسلامی از جمله علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را عاملان اصلی آن دانسته و پاکستان را در این زمینه مورد انتقاد قرار داده بودند.

این در حالی است که به‌تازگی محمد بن سلمان به همراه یک هیئت بلندپایه به پاکستان سفر کرد و یکشنبه ۲۸ بهمن / ۱۷ فوریه ۸ توافق‌نامه اقتصادی و تجاری با اسلام‌آباد امضا کرد.

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی که به‌همراه بن سلمان به پاکستان رفته بود، دوشنبه ۲۹ بهمن / ۱۸ فوریه، در یک نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی خود در اسلام آباد، ادعاهای مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر دخالت عربستان سعودی در حمله تروریستی به اتوبوس سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان را رد کرد و گفت این اتهام به‌منظور «منحرف کردن توجه مردم ایران» مطرح شده است.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سه‌شنبه ۳۰ بهمن در یک نشست خبری از دستگیری یک زن در ارتباط با حمله انتحاری به اتوبوس سپاه خبر داد و احتمال نفوذ در سپاه را رد نکرد و گفت:

«این‌که نفوذ در حادثه زاهدان دخیل بوده، هنوز معلوم نیست. در این قضیه یک خانمی دستگیر شد که سرنخ بسیار خوبی بود ‌ با دستگیری او دشمن دستپاچه شده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خفاش مرگ پُرتالیز M-14000

    اینجا تو خاک خودمون قوز در وکردیم حاج قاسم و نباید بوش هم جای دیگه بره ! با کارهای غلط خودشون فقط خودشون و بچه هاشون رو مریض کردن !!!

  • آذران

    شما هم با سرمایه های ملت ایران از بحرانها استقبال می کنید زیرا نیاز به دشمن و بحران دارید. اگر دشمن و بحران نباشد چه بگویید چه بکنید؟

  • عفت منافی

    در عوض ایران با پول مردمش شرارت به اسم اسلام در همه جای دنیا ایجاد میکند. و چون برچسب اسلامی دارد حلال است؟