ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع مقابل دادگاه شوش علیه ادامه بازداشت و بی‌اطلاعی از سرنوشت اسماعیل بخشی

خانواده و دوستان اسماعیل بخشی با پلاکاردهایشان جلوی دادگاه شوش جمع شدند. بازنشستگان هفت‌تپه نیز اعلام کردند در صورت عدم آزادی بخشی دست به تجمع خواهند زد.

خانواده و دوستان اسماعیل بخشی در اعتراض به ادامه بازداشت و بی‌اطلاعی از سرنوشت او در مقابل دادگاه شوش تجمع اعتراضی کردند. همچنین کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه با اعلام حمایت از اسماعیل بخشی خواستار آزادی فوری او شدند و اعلام کردند در صورت آزاد نشدن او در چند روز آینده، به تجمع‌های اعتراضی خانواده و دوستان بخشی خواهند پیوست.

اسماعیل بخشی در یکی از تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه- عکس از آرشیو

به گزارش کانال تلگرامی «سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه»، خانواده و دوستان اسماعیل بخشی شنبه ۴ اسفند/ ۲۳ فوریه در مقابل دادگاه شوش تجمع و نسبت به ادامه بازداشت و بی‌اطلاعی از وضعیت اسماعیل بخشی اعتراض کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار آزادی او شدند.

در روزهای اخیر تصویر دختر اسماعیل بخشی با پلاکارد «پدرم را آزاد کنید» در رسانه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.

کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه نیز شنبه ۴ اسفند با انتشار بیانیه‌ای در کانال تگلرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه خواستار آزادی فوری اسماعیل بخشی شدند.

بازنشستگان هفت‌تپه اعلام کردند:

«در صورتی که تا چند روز آینده اسماعیل بخشی آزاد نشود، کارگران بازنشسته هفت‌تپه به جمع خانواده اسماعیل بخشی خواهند پیوست و تا آزادی این کارگر زندانی به تجمع و اعتراض در سطح شهر شوش ادامه خواهند داد.»

به نوشته سندیکای نیشکر هفت‌تپه، اسماعیل بخشی بدون بازجویی در سلول انفرادی بازداشتگاه امنیتی وزارت اطلاعات در اهواز برای نوشتن تکذیبیه در رابطه با شکنجه در دوران بازداشت قبلی تحت فشار قرار دارد.

اسماعیل بخشی روز یک‌شنبه ۲۷ آبان همزمان با چهاردهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه همراه با سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت شد.

او چهارم دی، پس از آزادی با وثیقه ۴۰۰ میلیونی به افشاگری درباره شکنجه در دوران بازداشت پرداخت.

سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت شده به همراه اسماعیل بخشی نیز روایت او را تأیید کرد و از شکنجه‌های خود گفت. این افشاگری‌ها الهام‌بخش کارزار «#من_هم_شکنجه_شدم» برای لغو شکنجه بود.

شنبه ۲۹ دی اعترافات اجباری اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در برنامه‌ای با عنوان «طراحی سوخته» پخش شد. بعد از پخش این اعترافات هر دوی آنها بار دیگر بازداشت شدند.

پخش اعترافات اجباری و دستگیری مجدد این دو فعال مدنی و کارگری موجی از اعتراض نسبت به دستگاه‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی به راه انداخت.

خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان برای «ساکت کردن رسانه‌ها» تحت فشار هستند. اداره اطلاعات اهواز به آنها گفته است این دو زندانی درباره شکنجه دروغ گفته‌اند و از خانواده‌ها خواسته‌اند تا رسانه‌ها را ساکت کنند.

تشکل‌های کارگری و حقوق بشر خواستار آزادی فوری بخشی و قلیان شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل دادخواستی آنلاین هم برای آزادی سپیده قلیان و اسماعیل بخشی ایجاد کرده و خواستار امضای آن شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.