ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: دستمزد کارگران شهرداری همچنان پرداخت نمی‌شود

کارگران روغن‌نباتی جهان و گلنار در زنجان و کرمان تجمع کردند. در نیشکر هفت‌تپه هم کارگران نی‌بر و بازنشستگان خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شدند.

در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن نوروز کارگران شهرداری‌ در چند شهر هنوز مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند. کارگران واحدهای تولیدی نیز وضعیت مشابهی دارند. یکشنبه ۵ اسفند همزمان با تجمع بازنشستگان در تهران، کارگران شهرداری در سه شهر مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند. در شوش هم کارگران نیشکر هفت‌تپه مانع ورود ماشین‌های حامل نیشکر به داخل کارخانه شدند. در زنجان و کرمان نیز کارگران روغن‌نباتی جهان و گلنار خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شدند.

اعتراض کارگران شهرداری پارس‌آباد مغان-۵ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش منابع خبری کارگران شهرداری شادگان در استان خوزستان یکشنبه ۵ اسفند برای دومین روز پیاپی مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند. کارگران معترض گفتند که شهرداری دستمزد شش ماه گذشته و حق بیمه دی ماه آنها را پرداخت نکرده و به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی دفترچه‌های درمانی‌شان را تمدید اعتبار نمی‌کند.

در پارس‌آباد مغان استان اردبیل نیز کارگران شهرداری دست از کار کشیدند و با تجمع مقابل ساختمان شهرداری خواستار پرداخت مطالبات مزدی معوق خود شدند.

این کارگران پیشتر نیز با تجمع چند روزه خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شده بودند اما این خواسته تا به حال برآورده نشده است.

در خبر دیگری شهردار «سده» در استان فارس باردیگر قول داد که پیگیر پرداخت مطالبات ۳۲ کارگر شهرداری تا پایان سال باشد.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) دستمزد شش تا هفت ماه ۳۲ کارگر قراردادی و پیمانی شهرداری سده به دلیل آنچه که «کمبود منابع مالی» عنوان می‌شود، پرداخت نشده است.

یکی از کارگران گفته که علاوه بر این حق بیمه آنها نیز واریز نشده و همین مسله مانع تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی کارگران شده است.

آغاز دور تازه اعتراض در نیشکر هفت‌تپه

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه هم از آغاز دور تازه‌ای از اعتراض کارگران این کارخانه خبر داد. کارگران نی‌بر نیشکر هفت‌تپه از شنبه ۴ اسفند در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در محل کارخانه تجمع کردند.

شماری از بازنشستگان این کارخانه هم یکشنبه ۵ اسفند به کارگران معترضان پیوستند و خواستار پرداخت مطالبات باقیمانده خود شدند. آنها گفتند که با گذشت دو سال از بازنشستگی هنوز نتوانسته‌اند مطالبات سنواتی معوق خود را دریافت کنند.

در زنجان هم گروهی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه ای خود، برای چندمین بار اقدام به برگزاری تجمع کردند.

به گفته کارگران معترض سه ماه حقوق آذر، دی و بهمن ماه ۱۱۰ کارگر شاغل این کارخانه پرداخت نشده است. علاوه بر این پرداخت مطالبات بیمه کارگران به تامین اجتماعی از مدتها قبل با مشکل روبرو شده است.

مسئولان دولتی در استان زنجان پیش از این گفته بودند که با پیگیری‌هایشان مشکلات کارگران روغن‌نباتی جهان برطرف شده است. کارگران اما گفتند که مشکلات همچنان پابرجاست.

در استان کرمان هم شماری از کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و بلاتکلیفی در دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

فعالیت تولیدی واحد روغن نباتی گلناز تقریبا اوایل شهریور ۱۳۹۵  متوقف شد و پس از آن بیش از هزار و ۲۰۰ کارگر آن بدون دریافت معوقات مزدی بیکار شدند.

به گفته کارگران معترض  یک نشست فوق العاده برای حل مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور فرماندار، نماینده کارگران، مدیران شرکت روغن نباتی، امام جمعه و شهردار و شورای شهر جوپار برگزار شده  و در آن کارفرمای کارخانه موظف به راه اندازی کارخانه و پرداخت معوقات مزدی کارگران شده است. کارفرما اما از اجرای این توافق خودداری می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    «علیرضا کریمی»، دارنده دو مدال برنز کشتی آزاد جهان، یکشنبه 24 فوریه 2019، : برخی مسئولان حقوق‌های نجومی می‌گیرند و فرزاندان‌شان هم در آمریکا و دیگر کشورها زندگی لاکچری دارند، آن‌وقت طوری صحبت می‌کنند که انگار از مردم طلبکار هستند. 90% کشتی گیران از قشر ضعیف جامعه هستند و مثل بیشتر مردم مشکلات اقتصادی و گرانی شدید را لمس می‌کنند و زیر بار فشار هستند. پدر من 25 سال کارگری کرده و الان زیر سه میلیون تومان در ماه حقوق بازنشستگی می‌گیرد. اینکه حق‌مان را بخواهیم و بگویند چطور جرأت دارید این حرف را می‌زنید درست نیست!?.