ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسن رضايی: نارضايتی اجتماعی و اقتصادی مردم ايران در حال افزايش است

<p>محسن رضايی، فرمانده پيشين سپاه پاسداران ايران و دبير فعلی مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: &quot;حس نا&zwnj;رضايی اجتماعی و اقتصادی مردم در حال شدت و افزايش است.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، محسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام روز شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ در مراسم رونمايی کتاب فدراليسم اقتصادی گفت: &quot;مسأله اصلی اين است که حس نا&zwnj;رضايی اجتماعی و اقتصادی مردم در حال شدت و افزايش است و در مواجهه با اين مشکلات، سياست&zwnj;های اقتصادی و برنامه&zwnj;های متعددی برای آينده ترسيم شده ولی هميشه نگرانی&zwnj;ها وجود داشته&zwnj;اند و با عواملی همچون نوسانات ارز و مساله نفت تشديد شده&zwnj;اند.&quot;</p> <p>رضايی گفت: &quot;سوال اين است که ملت ايران وقتی توانسته است موانع بزرگی مثل استبداد، اشغال سرزمين&zwnj;ها و جنگ را پشت سر بگذارد چرا با مواجه شدن با موانع اقتصادی، نتوانسته با يک پرش بلند از سد اين موانع بگذرد.&quot;</p> <blockquote> <p>محسن رضایی: مسأله اصلی اين است که حس نا&zwnj;رضايی اجتماعی و اقتصادی مردم در حال شدت و افزايش است و در مواجهه با اين مشکلات، سياست&zwnj;های اقتصادی و برنامه&zwnj;های متعددی برای آينده ترسيم شده ولی هميشه نگرانی&zwnj;ها وجود داشته&zwnj;اند و با عواملی همچون نوسانات ارز و مساله نفت تشديد شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>وی افزود: &quot;به اعتقاد من کشور ما برای رسيدن به اهداف خود برای آينده نيازمند است همچون کشورهای چين، ژاپن، ترکيه، هند، برزيل و غيره از پيشرفت شتابان استفاده کند آن چنان که بتواند طی ۴۰ يا ۵۰ سال راهی ۲۰۰ ساله را بر پايه توسعه شتابان طی کند.&quot;</p> <p>دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: &quot;با بررسی وضعيت کشورهای توسعه يافته در سطح جهان متوجه می&zwnj;شويم که هيچ کدام از آن&zwnj;ها توسط اقتصادی غير از اقتصاد فدراليسم اداره نمی&zwnj;شوند.&quot;</p> <p>به گفته رضايی &quot;متأسفانه درحال حاضر ابلاغيه&zwnj;ها و برنامه&zwnj;های کشوری به صورت مشابه به تمام استان&zwnj;ها ابلاغ می&zwnj;شود در صورتی که مناطق استان&zwnj;های مختلف فرهنگ و اقليم&zwnj;های مختلف و ظرفيت&zwnj;های متنوعی دارند که بايد در برنامه ريزی&zwnj;ها به آن&zwnj;ها توجه کرد.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;عده&zwnj;ای هنوز از بها دادن به اقوام و دادن قدرت اجرايی به استان&zwnj;ها و شهرستان&zwnj;ها می&zwnj;ترسند حال آن&zwnj;که کشور ما تا پيش از دوره رضا شاه به صورت فدرال اداره می&zwnj;شد و اين تجربه نزد ايرانيان وجود دارد. &quot;</p> <p>محسن رضايی ابراز اميدواری کرد که &quot;اين الگوی اقتصادی (فدراليسم) بتواند در آينده با نظرات و انتقادات مختلف تکميل شود و در بهبود بخشيدن به اوضاع و احوال مملکت کمک کند&quot;.</p> <p>&nbsp;</p>

محسن رضايی، فرمانده پيشين سپاه پاسداران ايران و دبير فعلی مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: "حس نا‌رضايی اجتماعی و اقتصادی مردم در حال شدت و افزايش است."

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، محسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام روز شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ در مراسم رونمايی کتاب فدراليسم اقتصادی گفت: "مسأله اصلی اين است که حس نا‌رضايی اجتماعی و اقتصادی مردم در حال شدت و افزايش است و در مواجهه با اين مشکلات، سياست‌های اقتصادی و برنامه‌های متعددی برای آينده ترسيم شده ولی هميشه نگرانی‌ها وجود داشته‌اند و با عواملی همچون نوسانات ارز و مساله نفت تشديد شده‌اند."

رضايی گفت: "سوال اين است که ملت ايران وقتی توانسته است موانع بزرگی مثل استبداد، اشغال سرزمين‌ها و جنگ را پشت سر بگذارد چرا با مواجه شدن با موانع اقتصادی، نتوانسته با يک پرش بلند از سد اين موانع بگذرد."

محسن رضایی: مسأله اصلی اين است که حس نا‌رضايی اجتماعی و اقتصادی مردم در حال شدت و افزايش است و در مواجهه با اين مشکلات، سياست‌های اقتصادی و برنامه‌های متعددی برای آينده ترسيم شده ولی هميشه نگرانی‌ها وجود داشته‌اند و با عواملی همچون نوسانات ارز و مساله نفت تشديد شده‌اند

وی افزود: "به اعتقاد من کشور ما برای رسيدن به اهداف خود برای آينده نيازمند است همچون کشورهای چين، ژاپن، ترکيه، هند، برزيل و غيره از پيشرفت شتابان استفاده کند آن چنان که بتواند طی ۴۰ يا ۵۰ سال راهی ۲۰۰ ساله را بر پايه توسعه شتابان طی کند."

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: "با بررسی وضعيت کشورهای توسعه يافته در سطح جهان متوجه می‌شويم که هيچ کدام از آن‌ها توسط اقتصادی غير از اقتصاد فدراليسم اداره نمی‌شوند."

به گفته رضايی "متأسفانه درحال حاضر ابلاغيه‌ها و برنامه‌های کشوری به صورت مشابه به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود در صورتی که مناطق استان‌های مختلف فرهنگ و اقليم‌های مختلف و ظرفيت‌های متنوعی دارند که بايد در برنامه ريزی‌ها به آن‌ها توجه کرد."

وی افزود: "عده‌ای هنوز از بها دادن به اقوام و دادن قدرت اجرايی به استان‌ها و شهرستان‌ها می‌ترسند حال آن‌که کشور ما تا پيش از دوره رضا شاه به صورت فدرال اداره می‌شد و اين تجربه نزد ايرانيان وجود دارد. "

محسن رضايی ابراز اميدواری کرد که "اين الگوی اقتصادی (فدراليسم) بتواند در آينده با نظرات و انتقادات مختلف تکميل شود و در بهبود بخشيدن به اوضاع و احوال مملکت کمک کند".

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    معاون اسبق وزیر نفت اظهار داشت: «اکنون وضعیت به گونه ای است که متاسفانه در سیستم بانکی باید پول داد. در حالی که اگر ما بخواهیم نظر مقام رهبری را در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جلو ببریم؛ یکی از موانع بزرگ آن فساد است.» وی گفت: «فساد یک موضوعی است که اگر آن را رها کنیم تا به استخوان برسد مثل قانقاریا می شود و باید استخوان را قطع کرد. خدا نکند این فسادی که ما اکنون در بخش های اجرایی کشور مشاهده می کنیم نهادینه شود. اگر نهادینه شود به آسانی درمان نخواهد شد. من می شنوم اکنون در ادارات و سازمانهای متعدد همه گرفتن پول را جزء کار خود حساب می کنند و این امر تبدیل به یک موضوع علنی شده است. یعنی کار شما در این ادارات زمانی انجام می شود که پول بدهید.»

  • کاربر مهمان

    خاطره روحانی از جلسه مهم با احمدی‌نژاد: بحث شد که آژانس تحت نفوذ غرب است. پرسیدند چرا آژانس تحت نفوذ آنهاست؟ گفتم برای اینکه هم بیشتر بودجه آژانس را آنها می‌دهند و هم بر اکثر کشورهای عضو، نفوذ دارند. ایشان گفتند هزینه‌های آژانس در سال چقدر است؟ گفتم نمی‌دانم، مثلا چندصد میلیون دلار. گفتند شما همین حالا به البرادعی زنگ بزنید و بگویید ما کل مخارج آژانس را می‌دهیم. !!!!! گفتم اولا آژانس نمی‌تواند بپذیرد، چون برای مخارج آژانس و بودجه آن، مقرراتی وجود دارد و ثانیا ما هم چنین حق و اختیاری نداریم چون اگر به جایی بخواهیم کمک بلاعوض کنیم، !! مجلس باید تصویب کند.

  • ایراندوست

    جناب دکتر پاسدار، یه چیزی خوانده‌اند ولی تفهیم نشده، بلافاصله بعد از خواندن، می‌دوند. فدرالیسم در ایران باید بشکل خودگردانی در امور فرهنگی‌،آموزشی،ورزشی،تسهیلات در امور کشاورزان و صاحبان صنایع، بیمه‌ و تامین اجتماعی مردم، راه‌سازی،تشویق و کمک به بنگاهای کوچک تولیدی و خدماتی و ... که از طریق مالیات استانی و کشوری تامین می‌‌شود، باشد و بشکل محلی و دمکراتیک مدیریت شود. فدرالیسم اقتصادی بدون زیر ساخت دمکراتیک و با تنگ‌نظری‌های مذهبی‌، مداخلات مافیایی سپاه در مناقصه‌ها و کنتراکت‌ها و بحران سازی سیاسی که ناف ج.ا. به آن وصل است، زیربنای تجزیه و چند پارگی ایران است.