ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸ حداکثر یک میلیون تومان افزایش می‌یابد

مجلس دولت را مکلف کرد که حقوق کارکنانانش را در حدی تعیین کند که پس از کسر مالیات حداقل آن ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر آن یک میلیون تومان باشد.

علی اصغر یوسف‌نژاد، یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به رسانه‌های داخلی گفته است که در سال ۹۸ حقوق کارکنان دولت ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان افزایش می‌یابد. در همان حال مرکز آمار اعلام کرده که برخی اقلام غذایی در ایران ۲۰۰ درصد گران‌تر شده‌اند.

حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸ حداکثر یک میلیون تومان افزایش می‌یابد (عکس: آرشیو)

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۸ اسفند به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:

«طبق مصوبه کمیسیون تلفیق دولت مکلف است درصد افزایش حقوق کارکنان دولت را به گونه‌ای تعیین کند که پس از کسر مالیات حداقل آن ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر آن یک میلیون تومان باشد.»

مرکز آمار ایران چهارشنبه ۸ اسفند اعلام کرد که قیمت برخی اقلام خوراکی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است: رب گوجه فرنگی با ۲۳۱  درصد، سیب درختی زرد با ۱۲۸ درصد، گوجه فرنگی با ١٢٧,٩ درصد، موز با ١٠٣  درصد و گوشت گوسفند با ٩٧,٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند. از دی تا بهمن، در فقط یک ماه، قیمت پیاز ۲۲,۱ درصد، خیار ٢١,٣ درصد، گوجه فرنگی ٢٠,١ درصد افزایش پیدا کرده است.

پیش از این کمیسیون تلفیق مصوب کرده بود که میزان افزایش حقوق در سال ۹۸ به صورت مساوی برای همه کارکنان دولت ۲۰ درصد باشد.

علاوه بر گرانی اقلام غذایی، قیمت مسکن هم رو به افزایش است. وزارت راه و شهرسازی در آخرین گزارش از قیمت مسکن، میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران را ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان اعلام کرد.

بررسی میانگین درآمد خانوارها و میانگین قیمت مسکن نشان می‌دهد که چناچه هر خانوار ایرانی دو عضو شاغل و هر یک از افراد شاغل یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان در ماه درآمد داشته باشد، اگر حتی آن‌ها همه درآمد خود را پس‌انداز کنند، حداقل ۱۰ سال باید برای خرید یک خانه انتظار بکشند. میانگین درآمد خانوار در سال گذشته ۳ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان اعلام شده است.

نمایندگان مجلس پیشنهاد داده‌اند که حقوق کارگران فقط ۲۰ درصد افزایش یابد. اما با توجه به تورم ۴۰ درصدی و بی‌ثباتی قیمت‌ها، هر ماه افزایش حقوق آن‌ها به بحث گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.