ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو: اسرائیل به مقابله با ایران در سوریه ادامه می‌دهد

نتانیاهو و پوتین برای یازدهمین بار از زمان دخالت روسیه در جنگ سوریه در سپتامبر ۲۰۱۵، با یکدیگر دیدار کردند. نتانیاهو بار دیگر ایران را تهدید جدی در منطقه خاورمیانه دانست.

در یازدهمین دیدار نتانیاهو و پوتین پس از دخالت روسیه در جنگ سوریه در سپتامبر ۲۰۱۵، نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر بر تهدید ایران در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که برای دیداری کوتاه به روسیه سفر کرده است، عصر چهارشنبه ۸ اسفند / ۲۷ فوریه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ملاقات کرد.

پیش از آغاز دیدار رسمی در کاخ کرملین، نتانیاهو گفت: «ایران و نمایندگان آن در منطقه، تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه [خاورمیانه] هستند.»

نتانیاهو افزود: «دولت اسرائیل مصمم است تا حملات به سوریه را ادامه دهد تا مانع از تداوم حضور ایران در کشور همسایه شود.»

اسرائیل در سه سال گذشته بارها به مواضع نیروهای ایران و متحدان آن در سوریه حمله کرده و در این حملات ده‌ها نفر از افراد سپاه پاسداران کشته شده‌اند اما ایران هیچ‌گاه از تلفات خود در این حملات چیزی نگفته است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ۱۶ بهمن / ۵ فوریه در دیدار با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که برای جمهوری اسلامی ایران تجاوز مکرر اسرائیل به خاک سوریه غیر قابل قبول است. او گفت: «در صورت تداوم این اقدامات، تدابیر پیش‌بینی شده برای بازدارندگی و پاسخ قاطع و متناسب به‌گونه‌ای که درس عبرتی برای حکام دروغگو و جنایتکار اسرائیل باشد، فعال خواهد شد.»

نتانیاهو همچنین تأکید کرد: «روابط اسرائیل و روسیه مانع از اصطکاک بین ارتش‌های ما شده و به امنیت در منطقه کمک کرده است.»

او با اشاره به جنگ جهانی دوم گفت اسرائیل هرگز نقش روسیه را در مبارزه با نازی‌ها فراموش نخواهد کرد.

او از پوتین دعوت کرد که برای بزرگداشت قربانیان جنگ جهانی دوم به اسرائیل سفر کند. پوتین نیز بدون اشاره به سخنان نتانیاهو درباره نقش ایران در خاورمیانه، ضمن خوش‌آمدگویی به نخست‌وزیر اسرائیل دعوت او را پذیرفت.

پس از سقوط هواپیمای نظامی روسی در سوریه در ۲۷ شهریور / ۱۸ سپتامبر و کشته شدن ۱۵ نظامی روسیه، این نخستین دیدار رهبران دو کشور است.

در آن زمان هواپیمای نظامی ایلوشین-۲۰ روسیه در حال بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم بود که  ۴ جنگنده اف-۱۶ اسرائیلی در حال هدف قرار دادن مناطقی در لاذقیه بودند. سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه با این حمله مقابله می‌کرد که اشتباهاً هواپیمای نظامی روسیه با ۱۵ سرنشین مورد اصابت قرار گرفت و در دریای مدیترانه سقوط کرد. وزارت دفاع روسیه گفت جنگنده‌‌های اسرائیل از هواپیمای جنگی روسیه به‌عنوان سپر در برابر سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه استفاده کرده بودند. اسرائیل فقط یک دقیقه قبل از آغاز حمله هوایی خود به مواضع سپاه قدس، روسیه را از این حمله آگاه کرده بود. مقامات روسی این مدت را کافی ندانسته بودند. اسرائیل این ادعاهای روسیه را رد کرده بود.

دیدار نتانیاهو و پوتین در حالی برگزار می‌شود که دوشنبه گذشته بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در یک سفر غیرمنتظره به تهران رفت و در آن‌جا با علی خامنه‌ای، رهبر و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدارها قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز شرکت داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.