ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد سوری‌ها از نبود پرچم سوریه در تصاویر دیدار اسد از ایران

شماری از سوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که ایران و روسیه به اسد به‌عنوان کسی که در خدمت منافع آن‌هاست، می‌نگرند. قاسم سلیمانی می‌گوید «قهرمانی» اسد بدون اتکا به ایران به دست نمی‌آمد.

نبود پرچم سوریه در جریان دیدارهای بشار اسد با مقامات ایرانی در تهران، اعتراض گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در سوریه را برانگیخت. این کاربرانمی‌گویند ایران و روسیه به بشار اسد به‌عنوان کسی که در خدمت منافع آن‌هاست، می‌نگرند. فرمانده سپاه قدس نیز می‌گوید «قهرمانی»  بشار اسد بدون اتکا به ایران به دست نمی‌آمد.

دیدار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در تهران

روزنامه العربی الجدید که از سوی قطر تأمین مالی می‌شود و دفتر آن در لندن است در گزارشی از اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی در سوریه نسبت به نبود پرچم سوریه در جریان دیدار اخیر بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور از ایران خبر داده است.

بشار اسد دوشنبه ۶ اسفند / ۲۵ فوریه در یک سفر غیرمنتظره به تهران با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در تصاویری که از این دیدارها منتشر شد، برخلاف عرف دیپلماتیک از پرچم سوریه اثری نبود و رهبران دو کشور زیر پرچم ایران دیده می‌شدند.

به‌نوشته العربی الجدید، تصاویر سفر اسد به ایران، در بین مردم سوریه جنجال برانگیخته و در شبکه‌های اجتماعی آن را اهانت به رئیس جمهوری سوریه، از سوی هم‌پیمان نزدیکش دانسته‌اند.

العربی الجدید نوشته است: «گروهی از مردم سوریه در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرده‌اند که نبود پرچم سوریه در کنار بشار اسد، نشان‌دهنده این پیام از سوی ایران است که سوریه زیر تسلط ایران قرار دارد.»

| #سوريا #إيرانhttps://t.co/RafkES5GKk\n— الخليج أونلاين (@AlkhaleejOnline) 27. Februar 2019

در این نوشته آمده است که خطاب این پیام نه دمشق که مسکو است، تا روسیه بداند سوریه زیر نفوذ تهران است و نه مسکو.

بر اساس این مطلب، کاربران سوری شبکه‌های اجتماعی بر این نظرند که نه ایران و نه روسیه، با اسد به‌عنوان یک رئیس‌جمهور رفتار نمی‌کنند تا به این طریق نشان دهند بر سوریه سلطه دارند، آن‌ها بشار اسد را به‌عنوان کسی می‌شناسند که در خدمت منافع‌شان است.

سردار قاسم سلیمانی هم شامگاه چهارشنبه ۸ اسفند در مدرسه علمیه دارالشفاء قم ضمن تأکید بر قدرت ایران در سوریه، گفت: «اگر امروز بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را قهرمان عرب می‌دانیم، این قهرمانی بدون اتکا به ایران اسلامی به دست نمی‌آمد.»

علی خامنه‌ای در دیدار با بشار اسد خطاب به او گفته بود: «جنابعالی با ایستادگی که از خود نشان دادید به قهرمان جهان عرب تبدیل شدید و مقاومت در منطقه به‌وسیله شما قدرت و آبروی بیشتری یافت.»

او بر «لزوم حفظ روحیه ایستادگی و افزایش قدرت دولت و ملت سوریه» تأکید کرده بود.

در پی دیدار اسد از ایران، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی از سمت خود استعفا داد. گفته می‌شد که او به بی‌خبر گذاشتنش از سفر اسد اعتراض کرده است. کمتر از دو روز بعد، با مخالفت حسن روحانی با این استعفا، ظریف به سر کار خود بازگشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.