ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده شاکی، شکایت خود را از کارتونیست محکوم پس گرفت

<p>نماینده اصول&zwnj;گرای شهر اراک در مجلس هشتم، شکایت خود از کارتونیست محکوم به تحمل 25 ضربه شلاق را پس گرفت.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری مهر امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت، احمد لطفی آشتيانی، نماينده اصول&zwnj;گرای شهر اراک در مجلس هشتم با صدور بیانیه&zwnj;ای شکایت خود را از محمود شکرايه، کارتونیست محکوم به تحمل ۲۵ ضربه شلاق، پس گرفت. </p> <p><br /> وی در بخشی از این بیانیه با اشاره به شکایت خود از نشریه &quot;نامه امیر&quot; به دلیل نسبت دادن &quot;امور ناروا&quot; به وی، گفت: &quot;با توجه به این&zwnj;که هدف من نفی روش&zwnj;های غی اخلاقی در نسبت دادن امور ناروا بوده، نه انتشار کاریکاتور، بدین وسیله شکایت خود را نسبت به این هنرمند پس می&zwnj;گیرم.&quot;</p> <p><br /> پدرام پاک&zwnj;آيين، مديرکل مطبوعات و خبرگزاری&zwnj;های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران روز گذشته در واکنش به صدور حکم مجازات شلاق برای کارتونیست اراکی به خبرگزاری فارس گفته بود: &quot;صدور حکم مجازات شلاق کاريکاتوريست استان مرکزی از منظر افکار عمومی به&zwnj;ويژه اصحاب رسانه غيرمتعارف و دور از انتظار است.&quot;</p> <p><br /> وی گفته بود: &quot;صرف&zwnj;نظر از مطالبی که در نشريه انتشاردهنده اين کاريکاتور به چاپ رسيده، خود کاريکاتور را نمی&zwnj;توان توهين تلقی کرد.&quot;</p> <blockquote> <p>حکم شلاق برای محمد شکرايه با اعتراض&zwnj;های عفو بين&zwnj;الملل، نهاد &quot;دفاع از حقوق کارتونیست&zwnj;ها&quot; و گروهی از کارتونيست&zwnj;های ايرانی، و همچنين مخالفت&zwnj;های چند تن از مسئولان در داخل ايران روبه&zwnj;رو شده بود</p> </blockquote> <p>مسعود شجاعی طباطبائی، رئيس خانه کاريکاتور ايران نیز گفته بود: &quot;اين اتفاق بسيار ساده که می&zwnj;توانست ناديده گرفته شود، اکنون نه تنها فضای سياسی کشور را بلکه هنر کاريکاتور کشور را دچار التهاب و بحران کرده است.&quot;</p> <p><br /> وی تأکيد کرده بود انتشار خبر محکوميت محمود شکرايه به یک بحران سياسی تبديل شده است.<br /> شانزدهم ارديبهشت&zwnj;ماه ۱۳۹۱ خبرگزاری کار ايران (ايلنا) از صدور حکم ۲۵ ضربه شلاق برای محمود شکرايه در نشريه &quot;نامه امير&quot; در استان مرکزی خبر داد.</p> <p><br /> اين حکم مربوط به کشيدن کاريکاتوری از احمد لطفی آشتيانی در مجلس بود.</p> <p><br /> شکرايه اين نماينده مجلس را در زمين فوتبال، در لباس فوتبال و با يک لوح تقدير در دست به&zwnj;تصوير کشيده بود.</p> <p><br /> لطفی آشتيانی قصد داشت يکی از تيم&zwnj;های فوتبال ليگ برتر را از تهران به اراک منتقل کند که در نهايت موفق نشد. بسياری اين اقدام او را تلاشی ناکام برای جذب رأی در انتخابات مجلس نهم می&zwnj;دانستند.</p> <p><br /> سازمان عفو بین&zwnj;الملل، با انتشار بیانیه&zwnj;ای محکومیت محمود شکرایه به ۲۵ ضربه شلاق را محکوم کرد و آن را حمله&zwnj;ای به آخرین نشانه&zwnj;های آزادی بیان در ایران دانست.</p> <p><br /> همچنين نهاد &quot;دفاع از حقوق کارتونیست&zwnj;ها&quot; در اين رابطه نامه&zwnj;ای به دفتر احمد شهيد، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران نوشت و از سرنوشت کارتونيست ايرانی ابراز نگرانی کرد.</p> <p><br /> از سوی ديگر در يک حرکت مشترک به دعوت مانا نيستانی، کارتونيست ايرانی ساکن فرانسه، کاریکاتوریست&zwnj;ها و کارتونیست&zwnj;ها در فضای مجازی در دفاع از محمود شکرايه هر کدام طرحی از احمد لطفی آشتيانی منتشر کردند.<br /> &nbsp;</p>

نماینده اصول‌گرای شهر اراک در مجلس هشتم، شکایت خود از کارتونیست محکوم به تحمل 25 ضربه شلاق را پس گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت، احمد لطفی آشتيانی، نماينده اصول‌گرای شهر اراک در مجلس هشتم با صدور بیانیه‌ای شکایت خود را از محمود شکرايه، کارتونیست محکوم به تحمل ۲۵ ضربه شلاق، پس گرفت.

وی در بخشی از این بیانیه با اشاره به شکایت خود از نشریه "نامه امیر" به دلیل نسبت دادن "امور ناروا" به وی، گفت: "با توجه به این‌که هدف من نفی روش‌های غی اخلاقی در نسبت دادن امور ناروا بوده، نه انتشار کاریکاتور، بدین وسیله شکایت خود را نسبت به این هنرمند پس می‌گیرم."

پدرام پاک‌آيين، مديرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران روز گذشته در واکنش به صدور حکم مجازات شلاق برای کارتونیست اراکی به خبرگزاری فارس گفته بود: "صدور حکم مجازات شلاق کاريکاتوريست استان مرکزی از منظر افکار عمومی به‌ويژه اصحاب رسانه غيرمتعارف و دور از انتظار است."

وی گفته بود: "صرف‌نظر از مطالبی که در نشريه انتشاردهنده اين کاريکاتور به چاپ رسيده، خود کاريکاتور را نمی‌توان توهين تلقی کرد."

حکم شلاق برای محمد شکرايه با اعتراض‌های عفو بين‌الملل، نهاد "دفاع از حقوق کارتونیست‌ها" و گروهی از کارتونيست‌های ايرانی، و همچنين مخالفت‌های چند تن از مسئولان در داخل ايران روبه‌رو شده بود

مسعود شجاعی طباطبائی، رئيس خانه کاريکاتور ايران نیز گفته بود: "اين اتفاق بسيار ساده که می‌توانست ناديده گرفته شود، اکنون نه تنها فضای سياسی کشور را بلکه هنر کاريکاتور کشور را دچار التهاب و بحران کرده است."

وی تأکيد کرده بود انتشار خبر محکوميت محمود شکرايه به یک بحران سياسی تبديل شده است.
شانزدهم ارديبهشت‌ماه ۱۳۹۱ خبرگزاری کار ايران (ايلنا) از صدور حکم ۲۵ ضربه شلاق برای محمود شکرايه در نشريه "نامه امير" در استان مرکزی خبر داد.

اين حکم مربوط به کشيدن کاريکاتوری از احمد لطفی آشتيانی در مجلس بود.

شکرايه اين نماينده مجلس را در زمين فوتبال، در لباس فوتبال و با يک لوح تقدير در دست به‌تصوير کشيده بود.

لطفی آشتيانی قصد داشت يکی از تيم‌های فوتبال ليگ برتر را از تهران به اراک منتقل کند که در نهايت موفق نشد. بسياری اين اقدام او را تلاشی ناکام برای جذب رأی در انتخابات مجلس نهم می‌دانستند.

سازمان عفو بین‌الملل، با انتشار بیانیه‌ای محکومیت محمود شکرایه به ۲۵ ضربه شلاق را محکوم کرد و آن را حمله‌ای به آخرین نشانه‌های آزادی بیان در ایران دانست.

همچنين نهاد "دفاع از حقوق کارتونیست‌ها" در اين رابطه نامه‌ای به دفتر احمد شهيد، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران نوشت و از سرنوشت کارتونيست ايرانی ابراز نگرانی کرد.

از سوی ديگر در يک حرکت مشترک به دعوت مانا نيستانی، کارتونيست ايرانی ساکن فرانسه، کاریکاتوریست‌ها و کارتونیست‌ها در فضای مجازی در دفاع از محمود شکرايه هر کدام طرحی از احمد لطفی آشتيانی منتشر کردند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    اون نا قاضي که حکم شلاق را تصويب کرده کيست و براساس چه قانوني کاريکاتور کشيدن جرم و مجازاتش شلاق است ؟ شرم کنيد و مردم را از تحقير و سرکوب رها کنيد ؟