ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رییس شورای شهر تهران: توقع مردم پایتخت از رأیشان در سال ۹۶ برآورده نشده است

محسن هاشمی دلایل برآورده نشدن توقعات مردم از راًیشان را در سه موضوع خلاصه کرده است: شرایط اقتصادی عمومی کشور و تهران، بی‌ثبات شدن مدیریت شهری با سه بار تغییر شهردار تهران و عدم رعایت اولویت‌ها و سیاست‌های مدنظر شورا در مدیریت شهری.

رییس شورای شهر تهران گفته است مردم پایتخت در انتخابات سال ۱۳۹۶، با آرایی بی‌سابقه و حدودا سه برابر دوره‌های قبل نمایندگان خود در شورا را انتخاب کردند اما توقعات آنان تاکنون برآورده نشده است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران

محسن هاشمی در توضیح دلایل این امر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر برای این مساله سه دلیل آورده است:

«دلیل اول شرایط اقتصادی عمومی کشور و تهران است که با تورم، رکود و کاهش ارزش پول ملی مواجه هستیم و این مسائل پیامدهای مهمی در درآمد و فرایند مدیریت شهری دارد.»

هاشمی دلیل دوم را رخدادهای ناخواسته و خارج از اراده شورا دانسته است:

«بی‌ثبات شدن مدیریت شهری با سه بار تغییر شهردار تهران و مدیران زیر مجموعه بوده است که استعفای آقای نجفی و بازنشستگی آقای افشانی، خارج از اراده شورا اتفاق افتاد.»

او دلیل سوم را هم عدم رعایت اولویت‌ها و سیاست‌های مدنظر شورا در مدیریت شهری به‌خصوص در حوزه حمل و نقل عمومی، ثبات در رده‌های مدیریتی و صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها دانسته و گفته است:

«تلاش می‌کنیم در بخش سوم در مدت باقی‌مانده از مسئولیت شورا، این نقایص را جبران کنیم.»

هاشمی که ریاست شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی را نیز برعهده دارد در بخش دیگری از صحبت‌های روز شنبه ۱۱ اسفند خود با خبرگزاری مهر درباره احتمال حضورش در انتخابات ریاست جمهوری گفته است به انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی‌کند و موضعی برای آن ندارد:

«اصولا من به انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی‌کنم که مواضعی برای آن داشته باشم. حزب کارگزاران نیز در شرایط فعلی کشور دغدغه‌های بسیار مهم‌تری از انتخابات ریاست جمهوری دارد. ما در چهلمین سال انقلاب باید نسبت به عملکرد مجموعه مدیریت کشور در این دوره پاسخگو باشیم و بدانیم که مردم از مسئولان توقعاتی داشته‌اند که بخش قابل توجهی از آنها برآورده نشده است.»

محسن هاشمی «ناکارآمدی»، «عدم تامین معیشت» و «نارضایتی مردم» را مساله اول «نظام» دانسته و گفته است همه باید برای حل این معضل متمرکز شوند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.