ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم شلاق سعید مرتضوی مشمول «عفو رهبری» شد

مرتضوی در پرونده تخلفات تامین اجتماعی به ۱۳۵ ضربه شلاق محکوم شده بود. او اکنون در این پرونده هیچ مجازاتی ندارد.

محکومیت سعید مرتضوی مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی به تحمل ۱۳۵ ضربه شلاق تعزیری، با عفو اخیر رهبر جمهوری اسلامی بخشیده شد. مرتضوی در پرونده تخلفات تامین اجتماعی به اتهام «تصرف اموال عمومی» به ۷۰ ضربه شلاق و به اتهام «اهمال در انجام وظیفه و تضییع اموال بیت المال» به ۶۵ ضربه شلاق محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شده بود.

تنها محکومیت سعید مرتضوی در پرونده تایمن اجتماعی بخشوده شد

مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع تعدادی از کارگران تامین اجتماعی دوشنبه ۱۳ اسفند در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا گفت:

«عفو اخیر به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب، دارای دو بند است که در بند ب. آن تصریح شده تمام شلاق‌های تعزیری مشمول عفو می‌شوند. بر این اساس، تنها محکومیتی که مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی داشت، تحمل ۱۳۵ ضربه شلاق بود که مشمول عفو شد و اکنون هیچ محکومیتی در ارتباط با پرونده تامین اجتماعی ندارد.»

مرتضوی در گزارش هیأت تحقیق و تفحص مجلس درباره تخلفات سازمان تامین اجتماعی، به فروش غیرقانونی ۱۳۸ شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» به بابک زنجانی، دادن پاداش‌های هنگفت به مدیران ارشد و میانی تأمین اجتماعی و پرداخت پول‌‌های مشکوک به تعداد قابل توجهی از مقامات دولتی و نمایندگان متهم شده بود.

طبق این گزارش، سعید مرتضوی همچنین به ۳۷ نماینده مجلس در مجموع ۱۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان هدیه پرداخته است.

پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تخلفات رخ داده در سازمان تأمین اجتماعی دارای دو بخش بود که در بخش نخست در شعبه نهم دادگاه کیفری یک، به ریاست قاضی محمدی کشکولی از بابت تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی به ۶ ماه حبس تعلیقی، از بابت تحصیل مال نامشروع به ۶ ماه حبس تعزیری و بابت حقوق دریافتی ایام سرپرستی که مبلغی حدود ۴۶ میلیون تومان بود، به رد مال محکوم شد، اما شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، مرتضوی را از اتهام تحصیل مال نامشروع و تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی تبرئه کرد.

در بخش دوم این پرونده با عناوین اتهامی اهمال و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی، اتهامات مرتضوی ابتدا در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که دادگاه مرتضوی را به اتهام تصرف غیرقانونی به ۷۰ ضربه و اهمال در انجام وظیفه به ۶۵ ضربه شلاق محکوم کرد.

حکم صادره در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر بررسی شد که دادگاه اتهام اهمال در انجام وظیفه را رد و محکومیت مرتضوی را در ارتباط با تصرف غیرقانونی تایید کرد.

مرتضوی هم اکنون به خاطر محکومیت به دو سال حبس از بابت شکایت اولیای دم روح الامینی یکی از جانباختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در زندان به سر می‌برد.

او همچنین به اتهام ورود غیرمجاز به منزل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ۶ ماه حبس قطعی محکوم شده است.

مصطفی ترک همدانی وکیل کارگران تامین اجتماعی با شکایت سعید مرتضوی به دلیل «نام‌بردن از او در مصاحبه‌ای پیش از قطعی شدن حکمش» به ۶ ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق که به‌مدت یک سال تعلیق شده، محکوم شده بود که در جریان عفو محکومان به مناسبا ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی آزاد شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    اصل زندان بودن این آقا زیر سأال است، چه برسد به شلاق خوردنش. باید هم عفو شود. پرونده یکیست. یک نفر رئیس است و دیگری مرئوس. رئیس که مرئوسش را به خاطر انجام وظیفه شلاق نمیزند. این دانشجو و کارگر است که باید به زندان برود و حبس های طولانی بکشد. دزد و قاتل و کودک آزار که گناهی ندارند، فقط انجام وظیفه کرده اند!

  • باران

    اگر مشمول عفو رهبری نمی شد که الان "سعیدخان" پته رهبری را روی آب انداخته بود، و آبروی نداشته اش را حسابی برده بود. رهبری در قبال این سعید دو راه داشت یا واجبی خورش کند، مثل آن سعید دیگر، یا مورد عفوش قرار دهد. البته هر دو راه شبیه یک چوب دو سر آغشته به "سرگین" بود، که ظاهراً خامنه ای اینبار این سر را پسندید!!