ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طلبه‌های طرفدار مصباح یزدی: قم آماده قیام است

گروهی از طلبه‌های مدرسه فیضیه در حضور محمد تقی مصباح یزدی اعلام کردند که می‌خواهند کفن‌پوش شوند تا به روحانی اجازه نوشاندن جام زهر به خامنه‌‌ای در بحث FAFT را ندهند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری درباره لایحه «پالرمو» را به بعد از نوروز موکول کرده است. دفتر نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی بخشی از سخنان او در انتقاد از رابطه ایران با اتحادیه اروپا را بازنشر کرد. تابناک از رسانه‌های نزدیک به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تجمع گروهی از طلبه‌های قم در حمایت از خامنه‌ای و انتقاد از روحانی خبر داده است. این دومین پیام و به یک معنا هشدار رهبر جمهوری اسلامی به دولت روحانی است.

طلبه‌های طرفدار مصباح یزدی: قم آماده قیام است

به گزارش تابناک طلبه‌های معترض که مصباح یزدی هم در میان آن‌ها حضور داشت، در پایان تجمع خود در مدرسه فیضیه بیانیه‌ای منتشر کردند. در این بیانیه آمده است:

«امروز که جامعه ما در اثر خیانت‌های امثال حسن روحانی‌ها- با کمترین پیشینه علمی و سابقه حوزوی- به ورطه فقرزایی و فلاکت‌افزایی و معضلات جدی معیشتی درغلطیده و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ناکارآمدی متهم می‌شود و نایب امام زمان [یعنی: علی خامنه‌ای] مغرضانه مسبب اصلی مشکلات معرفی می‌شود، آیا آن معدود افراد موجه حوزوی حاضر به دفاع از موضع‌گیری‌های خود و پاسخگوی این فاجعه عظمای تاریخی خواهند بود؟»

طلبه‌های حامی مصباح یزدی سپس این پرسش را مطرح کرده‌اند:

 «آیا باید منتظر بنشینیم تا همه قرارداد‌های ننگین استعماری [یعنی FAFT و برجام] یکی پس از دیگری با گروگان‌گیری معیشت مردم به تصویب رسد؟»

 آن‌ها در پایان این بیانیه پیشنهاد داده‌اند که در کاروانی کفن‌پوش عازم تهران شوند با این هدف که اجازه ندهند به «امام خامنه‌ای» جام زهر را بنوشانند.

یکی از شرایطی که اتحادیه اروپا برای اجرایی کردن کانال مالی تجارت با ایران تعیین کرده پیوستن ایران به FAFT است. گروه اقدام ویژه مالی چهار ماه به ایران فرصت داده. با این‌حال مجمع تشخیص مصلحت بدون اذن رهبری توانایی تصمیم‌گیری ندارد. پیش از این حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ادعا کرده بود که خامنه‌ای با لوایح مبارزه با پولشویی از جمله لایحه پالرمو مخالف نیست. صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت اما گفته بود رهبر جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری درباره این لایحه را به مجمع سپرده و خواهان «امعان نظر» درباره اشکالات این لایحه شده است.

دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، دوشنبه ۱۳ اسفند بخشی از سخنان او درباره رابطه ایران با اتحادیه اروپا را بازنشر کرد. رهبر جمهوری اسلامی در فرازی از این سخنان گفته است:

«اینها بدند، اینها خیلی بدند. بنده یک سینه حرف دارم در زمینه‌ی اروپایی‌ها ــ نه به خاطر سیاست‌های امروزشان‌ ــ به خاطر ذات خبیثی که حکومت‌های اروپایی در طول این چند قرن از خودشان نشان داده‌اند. به هر حال، اقتصاد کشور را به بسته‌ی اروپایی موکول نکنید. مشکلاتمان را به آن [بسته] موکول نکنیم.»

«برخی از فعالان سیاسی» برای خروج از بحران تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و لایحه پالرمو پیشنهاد برگزاری رفراندوم داده‌اند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۱۴ اسفند به خبرگزاری ایسنا گفت:

«برگزاری رفراندوم برای لوایح مرتبط با FATF چه از طرف مجلس شورای اسلامی و چه از طرف دولت باعث ایجاد فضای التهابی در کشور می‌شود به خصوص در جامعه فعلی که به اندازه کافی به دلیل مسائل اقتصادی رنجیده خاطر است.»

روز گذشته، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اما گفته بود «کسی هراسی از برگزاری رفراندوم در ایران ندارد.» منتقدان حسن روحانی بر او خرده می‌گیرند که جلسات مجمع را تحریم کرده و با اظهار نظر در رسانه‌ها بر التهاب جامعه می‌افزاید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام !? هشدار داد: «فساد و شیوع آن ممکن است نظام را تهدید و با خطر مواجه کند.!» او همچنین افزود: «قرار بود مناطق آزاد سکوی صادرات شوند اما اکنون تونل واردات شده و برخلاف اقتصاد مقاومتی کار می‌کنند!.»".. اول دی‌ماه گذشته نیز گفته بود که در ۵۰۰ پرونده ‌مربوط به پولشویی در ایران ظرف ۱۰ سال گذشته "حتی یک نفر" هم مجازات نشده است!. ۱۱ مهرماه گذشته نیز مهم‌ترین عامل فساد در ایران را نقض "شایسته‌سالاری" و "توزیع فامیلی قدرت" عنوان کرده و گفته بود که در ۴۰ سال گذشته قدرت در کشور در اختیار عده‌ای "بی‌سواد، پررو و هم‌قومی" بوده است!.

  • س ن از تهران

    اینها همشان یکی هستند. اینان دارند ما را می ترسانند تا دوباره به رفقای اصلاحطلبشان پناهنده شویم و بگوییم اینان یک چخ کمترند. ***بر همشان باد.

  • آرمان

    وقاحت و رسوایی اینها را اندازه ای نیست

  • علی

    با سلام٫ قم با طلبچه ها و مصباح اماده قیام است. بوی گند این شعار ها انسان و گیج میکنه