ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فن‌آوری چاپ‌ سه‌بعدی به کمک قربانیان جنگ یمن می‌آید

تولید سریع‌تر اعضای مصنوعی سبک‌تر و ارزانتر با فن‌آوری چاپ سه‌بعدی

سازمان پزشکان بدون مرز(MSF) در اردن با استفاده از فن‌آوری چاپ سه‌بعدی تلاش می‌کند برای کسانی در جنگ دچار قطع عضو شده‌اند، عضو مصنوعی تهیه کند. این پروژه بخشی از برنامه جراحی ترمیمی این سازمان است که در سال ۲۰۰۶ ایجاد شده تا به بیماران قطع عضو کمک کند استقلال خود را دوباره به دست بیاورند.

عبدالله عاید، جوان ۲۱ ساله یمنی حالا به‌کمک پروتزهای چاپ سه‌بعدی قادر است کار کند

ثمر اسماعیل، ناظر این پروژه می‌گوید با استفاده از چاپ سه‌بعدی پروتزها سریعتر ساخته می‌شوند و بسیار ارزانتر هستند. قیمت یک عضو مصنوعی که با این روش ساخته شده حدودا ۳۰ دلار است در حالی که یک عضو مصنوعی ساخته شده به روش‌های معمول در بازار  ۲۰۰ دلار به بالا قیمت دارد و ممکن است هزینه آن به هزاران دلار برسد. وزن کم این پروتزها نیز یکی دیگر از امتیازات آن است که به گفته ثمر اسماعیل بیماران را قادر می‌سازد تا مدت بیشتری از آن‌ها استفاده کنند. تا کنون بیش از ۲۰ عضو مصنوعی با این فن‌آوری به بیماران داده شده است که از غزه، عراق، سوریه و یمن بوده‌اند. در حال حاضر از این فن‌آوری برای ساخت پروتزهای اندام‌های بخش فوقانی بدن استفاده می‌شود که احتیاج به تحمل وزن بدن ندارند.

عبدالله عاید، جوان ۲۱ ساله یمنی که یکی از دستانش را به خاطر اصابت انفجار در ۲۰۱۷ از دست داده و دست دیگر او نیز در این  حادثه به‌شدت آسیب دیده است از جمله افرادیست که برای این پروژه انتخاب شده‌اند. او به رویتز گفته که پس از به‌هوش آمدن از اغمای چند هفته‌ای متوجه آسیب شدید و غیرقابل جبران به دستانش شده و آرزوی مرگ می‌کرده. اما پروتزهای این پروژه زندگی او را تغییر داده‌اند و حالا او به کمک درمانگران  قادر است برخی از کارهای شخصی خود را انجام دهد و در یک رختشوی‌خانه عمومی کار کند.

بسیاری از شهروندان یمنی در جریان جنگ داخلی دچار قطع عضو شده‌اند. پیشرفت فن‌آوری چاپ سه‌بعدی و فراگیر شدن دسترسی به پروتزهای ساخته‌شده با این روش،‌ می‌تواند برای آن‌ها بسیار امیدبخش باشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.