ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: آتش‌نشانان در ورودی شهرداری آبادان را بستند

از دیگر خبرها؛ اعتصاب کارگران راه‌آهن در چند ایستگاه، راهپیمایی بازنشستگان فولاد در اصفهان و تجمع کارکنان سهام عدالت و بیمارستان خمینی کرج.

چهارشنبه ۱۵ اسفند کارگران و بازنشستگان در چند شهر ایران تحصن یا تجمع کردند. آتش‌نشانان آبادان در ورودی ساختمان شهرداری را مسدود کردند. اعتصاب کارگران راه‌آهن هم گسترده‌تر شد.

تجمع آتش‌نشانان آبادان- ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

آتش‌نشانان آبادان چهارشنبه ۱۵ اسفند در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدهایشان مقابل ساختمان شهرداری آبادان تجمع کردند. آنها برای مدت کوتاهی به نشانه اعتراض در ورودی شهرداری را بستند و مانع ورود و خروج مراجعان و کارکنان شدند.

یکی از آتش‌نشانان که نامش فاش نشد به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت که حقوق بهمن و اسفند آتش‌نشان‌ها پرداخت نشده است. به گفته او، دستمزد آبان، آذر و دی آنها نیز به صورت ناقص و بدون محاسبه اضافه‌کار پرداخت شده است.

آتش‌نشان‌های آبادان پیش از این نیز چندین مرتبه در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدها و عدم تامین ابزار کار مناسب و ایمن مقابل شهرداری تجمع کردند.

اعتصاب کارگران راه‌آهن گسترده‌تر شد

کارگران راه‌آهن تبریز برای بیستمین روز پیاپی اعتصاب کردند. آنها سه‌شنبه ۱۴ اسفند مانع ورود قطارهای مسافربری به ایستگاه تبریز شدند.

در ادامه اعتراض کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن چهارشنبه شاغلان در ایستگاه‌های مرند، عجب‌شیر و بندرعباس دست از کار کشیدند.

پیش از این نیز کارگران در ایستگاه‌های اندیمشک، البرز و لرستان اعتصاب کرده بودند.

حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کارگر نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی که با قراردادهای موقت و تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری اشتغال دارند از دو سال قبل در اعتراض به وضعیت شغلی نامناسب، قراردادهای موقت، دستمزد معوق و پایئن بودن حقوق بارها اعتصاب و تجمع کردند.

مقام‌های شرکت راه‌آهن پیمانکاران را مسئول دستمزد معوق کارگران می‌دانند. کارگران در اعتراضات تابستان امسال خواستار تبدیل قراردادهای موقت به دائم و حذف شرکت‌های پیمانکاری شدند.

کارکنان بیمارستان خمینی همچنان بلاتکلیف‌اند

بیمارستان خمینی کرج سرانجام به بخش خصوصی واگذار شد با این حال وضعیت کارکنان این بیمارستان هنوز مشخص نیست. شماری از کارکنان این بیمارستان صبح چهارشنبه مقابل ساختمان استانداری البرز تجمع کردند.

قاسم طاهری نائب رئیس شورای اسلامی کار در این واحد درمانی «همکاری نکردن مسئولان دولتی با خریدار بیمارستان» را علت تجمع اعلام کرد.

کارکنان بیمارستان خمینی از شش ماه تا دو سال دستمزد و مزایای مزدی معوق دارند. سازمان همیاری شهرداری‌های البرز، استانداری البرز و بنیاد شهید پیش از این مالک این بیمارستان بودند.

اعتراض شبانه روزی کارکنان سهام عدالت

کارکنان سهام عدالت هم برای چهارمین روز متوالی تجمع کردند. معترضان که از مناطق مختلف به تهران سفر کرده‌اند، سه روز گذشته را مقابل ساختمان خصوصی‌سازی تجمع کرده بودند اما چهارشنبه با تجمع مقابل ساختمان وزارت امور اقتصادی و داریی به اعترضشان ادامه داند.

کارکنان تعاونی سهام عدالت حدود دو سال دستمزد معوق طلب دارند اما سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که تنها به دو تن از کارکنان دفاتر استانی شرکت تعاونی سهام عدالت دستمزدی معادل ۹۰۰ هزار تومان در ماه پرداخت می‌کند.

راهپیمایی بازنشستگان فولاد اصفهان

در اصفهان هم شماری از بازنشستگان شرکت فولاد مبارکه باردیگر در اعتراض به  پرداخت نشدن حقوق‌شان راهپیمایی و سپس مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند. معترضان در طول مسیر علیه حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی شعار دادند و او را «دروغگو» خواندند و خواستار استعفائیش شدند.

محمدجواد عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت نشدن حقوق بهمن بازنشستگان را تائید کرد. او دلیل این تاخیر را «کمبود منابع» دانست و گفت که با پیگیری‌های انجام شده اعتبار موردنیاز برای پرداخت حقوق بهمن ماه تامین شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.