ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو: ایران تحریم نفتی را از راه دریا دور می‌زند

نخست‌وزیر اسرائیل تلویحاً اعلام کرد که مأموریت تازه‌ای برای نیروی دریایی ارتش این کشور در نظر گرفته شده: توقف نفت‌کش‌های حامل نفت ایران.

نخست‌وزیر اسرائیل ایران را متهم کرد که از راه دریا تحریم نفتی را دور می‌زند. بنیامین نتانیاهو در سخنانی که در جمع افسران نیروی دریایی ایراد کرد، تلویحاً اعلام کرد که مأموریت تازه‌ای برای نیروی دریایی ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده: توقف نفت‌کش‌های حامل نفت ایران. خبرگزاری رویترز می‌نویسد: معلوم نیست اسرائیل چگونه می‌تواند جز با درگیری مستقیم دریایی، فعالیت‌ کشتی‌های حامل نفت ایران را متوقف کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

به گزارش جروزالم پست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چهارشنبه 6 مارس/ ۱۵ اسفند در آیین پایانی دوره افسری نیروی دریایی ارتش این کشور جامعه جهانی را به جلوگیری از اقدام ایران در دور زدن تحریم‌ها از راه دریا یا هر راه دیگر» فرا خواند.

نیروی دریایی ایران علاوه بر خلیج فارس، در اقیانوس هند، دریای مدیترانه و در دریای سرخ حضور دارد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواسته بود  توانایی‌ها و آمادگی‌های(نظامی) خود را افزایش دهند:

«هر چه می‌توانید توانایی‌ها و آمادگی‌های خود را افزایش دهید تا دشمنانِ ایران حتی جرأت تهدید این ملت بزرگ را نداشته باشند. جمهوری اسلامی قصد آغاز جنگ با کسی را ندارد اما باید آنچنان توانایی‌های خود را افزایش دهید تا دشمن نه تنها از حمله به ایران بیمناک و هراسان باشد بلکه به برکت همبستگی، اقتدار و حضور مؤثر نیروهای مسلح در میدان، سایه تهدید نیز از سر ملت ایران دور شود.»

به گزارش وای.نت نخست‌وزیر اسرائیل که در پنج ماه گذشته وزیر جنگ نیز بوده است، همراه با ژنرال آویو کوخاوی، رئیس جدید ستاد ارتش در جمع افسران نیروی دریایی ارتش اسرائیل گفت:

«نیروی دریایی مولفه‌ حیاتی در توان ملی و نیز قدرت بین‌المللی ماست. من این را به خوبی می‌دانم. زیرا فرمانده نیروی دریایی و رئیس ستاد ارتش با فرماندهان واحدها نزد من می‌آیند و عملیات را برای تصویب ارائه می‌کنند. می‌خواهم شما بدانید که (این عملیات‌ها) مرتباً انجام می‌شوند. حتی در همین روزها. اکثر این عملیات بی‌نام و نشان می‌مانند و علاوه بر آن، ایران تلاش می‌کند با قاچاق پنهان نفت در مسیرهای دریایی، تحریم‌ها را دور بزند. هر چه ایران این تقلاها را گسترش دهد، نیروی دریایی وظیفه مهم‌تری در تلاش برای جلوگیری از این اقدامات ایران دارد.»

با خروج آمریکا از برجام، چهار ماه است که نفت ایران مجدداً تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته است. تغییر نام نفت‌کش‌های حامل نفت ایران، تغییر پرچم نفت‌کش‌ها، انتقال نفت از یک کشتی به کشتی دیگر در آب‌های آزاد از روش‌های قاچاق نفت در جهان است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حاشیه برگزاری کنفرانس امنینی مونیخ نسبت به جنگ با ایران هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.