ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مایکروسافت: هکرهای ایرانی به ۲۰۰ شرکت حمله کردند

شرکت‌های هدف در صنایع نفت، گاز و ماشین‌آلات سنگین فعالیت می‌کنند و در عربستان سعودی، بریتانیا، آمریکا و هند به ثبت رسیده‌اند.

شرکت آمریکایی مایکروسافت اعلام کرد که هکر‌های ایرانی در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ شرکت و هزاران نفر از کارکنانشان را هدف حملات سایبری قرار داده‌اند. شرکت‌های هدف در صنایع نفت، گاز و ماشین‌آلات سنگین فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها در عربستان سعودی، بریتانیا، آمریکا و هند به ثبت رسیده‌اند و مجموعاً تا چند صد میلیون دلار خسارت به آن‌ها وارد شده است.

مایکروسافت: هکرهای ایرانی به ۲۰۰ شرکت حمله کردند (عکس: آرشیو)

بر اساس گزارشی که وال استریت ژورنال چهارشنبه ۶ مارس/ ۱۵ اسفند منتشر کرد هکرهای ایرانی در کارزار اخیر خود اطلاعات شرکت‌های هدف را ربوده‌اند و برخی داده‌هایی را هم که در حافظه کامپیوترها وجود داشته، پاک کرده‌اند.

مایکروسوفت به وال استریت ژورنال گفته است شرکت‌هایی که هدف حملات سایبری هکرهای ایرانی قرار گرفتند در عربستان سعودی، بریتانیا، آمریکا و هند به ثبت رسیده‌اند و در زمینه نفت و گاز و ماشین‌آلات سنگین فعالیت می‌کنند.  مجموعاً تا چند صد میلیون دلار خسارت به آن‌ها وارد شده است.

مایکروسوفت گروهی از هکرها به نام «هولمیوم» را مسئول این حملات سایبری دانسته است. این گروه به جمهوری اسلامی متصل است. به گفته این شرکت بخشی از این عملیات توسط گروه ایرانی دیگری به نام «ای پی تی۳۳» برای «هولمیوم» انجام شد.

نیویورک تایمز هم اواخر بهمن از حمله گسترده هکرهای ایرانی به بانک‌های آمریکایی و ادارات این کشور خبر داده بود.

سال گذشته هکرهای ایرانی جدیدترین موج حملات خود را علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز کردند. از آن زمان به بعد گستره حملات آنها به ۸۰ هدف مختلف در ۱۲ کشور اروپایی و ایالات متحده رسید. این هدف‌ها شامل شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، شرکت‌های ارتباطات و ادارات دولتی نیز می‌شد.

زمستان گذشته آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا (انیسا) اعلام کرد که با وخیم‌تر شدن رابطه قدرت‌های اروپایی و ایران، این کشور احتمالاً فعالیت‌های جاسوسی سایبری خود را گسترش می‌دهد.

ایران نیز مانند چین در حال گسترش توانایی سایبری‌ـ‌نظامی است و از این توانایی هر جا که بتواند به عنوان یک اهرم فشار استفاده می‌کند. به عنوان نمونه، بعد از حمله گروه جیش‌العدل به اتوبوس سپاه و همزمان با افزایش تنش‌های ایران با پاکستان، گروهی از هکرهای ایرانی وابسته به سپاه به نام Bax026، به چندین سایت دولتی پاکستان حمله کردند و با قراردادن لوگوی سپاه در صفحات این‌سایت‌ها نوشتند:‌ «ما انتقام می‌گیریم».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.