ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار غرب کابل را لرزاند

مراسم بیست و چهارمین سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان به هم خورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صبح پنجشنبه ۷ مارس/ ۱۶ اسفند غرب کابل در اثر صدای انفجار به لرزه درآمد. مراسم بیست و چهارمین سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان به هم خورد.

پنجشنبه ۷ مارس/ ۱۶ اسفند، دشت برچی در غرب کابل: مراسم بیست و چهارمین سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان پیش از وقوع انفجار

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رویترز گفته است:

«گزارش‌هایی از انفجار در غرب کابل به دست ما رسیده. تحقیقات را آغاز کرده‌ایم.»

همزمان با وقوع انفجار، در منطقه دشت برچی در غرب کابل مراسم بیست و چهارمین سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان برگزار شده بود. شماری از شخصیت‌های سیاسی افغانستان، از جمله عبدالله عبدالله، حامد کرزی و صلاح‌الدین ربانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

با آغاز سخنرانی عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان صدای انفجار هم شنیده شد. این مراسم به هم خورد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. همچنین معلوم نیست منشأ انفجار بمب یا خمپاره بوده است.

لطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در این حادثه از ناحیه شانه به طور سطحی زخمی شده است.

وزارت داخله افغانستان ساعتی بعد از پایان یافتن مراسم سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری اعلام کرد که خانه‌ای را که از آنجا چندین خمپاره به نزدیکی محل برگذاری این مراسم شلیک شده بود محاصره کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.