ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین راهپیمایی فضایی تماماً زنانه ناسا ابتدای فروردین انجام می‌شود

دو فضانورد زن از ناسا با همراهی یک متصدی پرواز کانادایی اولین راهپیمایی تیم زنان فضانورد را ۲۹ مارس / ۹ فروردین انجام خواهند داد.

دو فضانورد زن از سازمان فضایی و هوانوردی آمریکا (ناسا) با همراهی یک متصدی پرواز کانادایی اولین راهپیمایی تیم زنان فضانورد را انجام خواهند داد.

تریسی دایسون، زن فضانورد آمریکایی در حال دیدن زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی ــ عکس: ویکیپدیا

۲۶ ژوئیه ۱۹۸۴ سوتلانا ساویتسکایا، نخستین فضانورد زنی بود که راهپیمایی فضایی انجام داد. سویتلانا فضانوردی از کشور اتحاد جماهیر شوروی سابق بود که در ماموریتهای فضایی سایوز تی-۷، سایوز تی-۵ و سایوز تی-۱۲ شرکت داشت. اکنون که ۳۵ سال از راهپیمایی فضایی خانم سویتلانا می‌گذرد ناسا نخستین راهپیمایی تمام زنانه در فضا را برای ۲۹ مارس / ۹ فروردین برنامه ریزی کرده است.

آن مک کلین و کریستینا کوخ این راهپیمایی را به عنوان بخشی از «مأموریت فضایی ۵۹» انجام می‌دهند. ماموریت فضایی ۵۹، پنجاه و نهمین ماموریت فضایی ایستگاه بین‌المللی فضایی است که از ۱۴ مارس ۲۰۱۹ و همزمان با ورود سفینه فضایی سایوز‌ام اس-۱۲ به ایستگاه فضایی بین المللی آغاز می‌شود.

تمبری با تصویر سوتلانا ساویتسکایا، نخستین فضانورد زنی که راهپیمایی فضایی انجام داد

در این راهپیمایی فضایی زنانه خانم کریستین فکسیول تکنسین پرواز آژانس فضایی کانادا از اتاق فرمان مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون فضانوردان را همراهی می‌کند.

راهپیمایی فضایی چنانچه ناسا آن را توصیف می‌کند، به فضانوردان اجازه می‌دهد تا خارج از سفینه زمانی که در فضا هستند به کار، فعالیتهای علمی، جمع آوری داده و آزمایش یا تعمیر تجهیزات بپردازند. راهپیمایی‌های فضایی معمولا بین ۵ تا ۸ ساعت طول می‌کشد ولی در حال حاضر روشن نیست که راهپیمایی فضانوردان زن در ۲۹ مارس چند ساعت طول خواهد کشید.

خانم‌ها مک کلین و کوخ ۲۰۱۳ به عنوان فضا نورد ناسا انتخاب شدند. آن مک کلین در حال حاضر از خدمه ماموریت فضایی ۵۸ به شمار می‌رود که با ماموریت فضایی ۵۹ نیز همکاری می‌کند.

کریستینا کوخ، به عنوان مهندس پرواز در ماموریت‌های فضایی ۵۹ و ۶۰ خدمت خواهد کرد.

این نخسستین باری است که مک کلین به فضا می‌رود و همچنین نخستین پرواز فضایی کوخ خواهد بود.

پیش از راهپیمایی فضایی تیم زنان قرار است یک راهپیمایی فضایی دیگر نیز صورت گیرد. این راهپیمایی فضایی ۲۲ مارس برنامه ریزی شده و در آن آن مک کلین به همراه تایلر هیگ دیگر فضا نورد ناسا حضور دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    از برادران ایمان، امت حزب اله حاضر در صحنه خواهشمندیم در آن روز سرشان را بالانگیرندو به آسمان نگاه نکنند! زیرا آن زنها حجاب ندارند ! اینها همه کار استکبار جهانی است که ایمان شما را بگیرند ! سر همه برادران پایین باشد. میتوانید چفیه را به سرتان بکشید !