ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم تازه‌ای برای نسرین ستوده صادر شده اما هنوز به او ابلاغ نشده است

گفت‌وگو با رضا خندان، همسر نسرین ستوده

رضا خندان معتقد است با توجه به سابقه دادگاه می‌توان فرض را بر صدور حکم سنگین و پذیرفته شدن اتهامات در دادگاه گذاشت.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل زندانی، از صدور یک حکم تازه بر اساس هفت عنوان اتهامی برای همسرش خبر داد. رضا خندان به زمانه گفت همسرش در پرونده اول خود که دو اتهام داشته به پنج سال حبس محکوم شده و اکنون خطر صدور حکم ۲۹ سال زندان دیگر بابت هفت عنوان اتهامی در پرونده دوم او را تهدید می‌کند. به گفته رضا خندان تا این لحظه او و همسرش از محتوای حکم صادر شده اطلاع ندارند. او معتقد است با توجه به سابقه دادگاه می‌توان فرض را بر صدور حکم سنگین و پذیرفته شدن اتهام‌ها در دادگاه گرفت.

رضا خندان در کنار همسرش نسرین ستوده

سه‌شنبه ۱۴ اسفند، سازمان عفو بین‌الملل خبر داد که نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع برجسته حقوق بشر در ایران، پس از دو محاکمه بسیار ناعادلانه با احتمال صدور حکم ۳۴ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق روبه‌روست.

نسرین ستوده در پرونده دوم خود که مورد اشاره رضا خندان در گفت‌وگو با زمانه است، متهم به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «عضویت مؤثر در گروهک غیرقانونی و ضدامنیتی کانون مدافعان حقوق بشر لگام و شورای ملی صلح»، «تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن»، «ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» است.

ستوده در تاریخ ۲۳ خرداد ۹۷ در منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد. بعدتر به او گفته شد دلیل بازداشتش گذراندن حکم پنج سال حبس برای پرونده‌‌ای است که غیابی برایش حکم صادر شده است. او در زمان بازداشت به این حکم غیابی اعتراض کرده و اکنون پرونده در دادگاه تجدیدنظر و در انتظار حکم قطعی است.

نسرین ستوده در این پرونده متهم به «اختفای جاسوس» است.

سازمان عفو بین‌الملل پیشنهاد راه انداختن کارزاری را برای آزادی نسرین ستوده داده و در فراخوانی از افراد علاقه‌مند خواسته تا برای آزادی نسرین ستوده، به ابراهیم رئیسی، رئیس جدید قوه قضاییه نامه بنویسند و از او بخواهند خانم ستوده را فورا آزاد کند.

نسرین ستوده پیش از این سه سال در زندان بوده است.

⇐ به  دادخواست مرتبط بپیوندید و از نسرین ستوده اعلام حمایت کنید.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.