ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاریجانی: اصلاح قانون اساسی «اولویت» جمهوری اسلامی نیست

او می‌گوید: باید در زمانی که «شرایط آرام‌تر و مستقر‌تر است» در باره اصلاح قانون اساسی تصمیم‌گیری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اصلاح قانون اساسی اولویت جمهوری اسلامی نیست و «باید در یک شرایط آرام‌تر و مستقرتر در باره آن تصمیم گرفت».

علی لاریجانی، رئیس مجلس در کنار علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی (عکس: آرشیو)

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به روزنامه سازندگی – ارگان حزب کارگزاران سازندگی- گفته که قانون اساسی ایران «ظرفیت‌های بسیار خوبی» دارد که «بالفعل» نشده است.

لاریجانی اولویت اصلی جمهوری اسلامی را متمرکز کردن تمام ذهن‌ها «در مصافی که آمریکایی‌ها با ملت ایران به راه انداخته‌اند» عنوان و تصمیم‌گیری در باره اصلاح قانون اساسی را به زمانی که «شرایط آرام‌تر و مستقرتر باشد» موکول کرده است.

او این سخنان را در پاسخ به اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که خواستار اصلاح قانون اساسی شدند، بیان کرده است.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ۱۶ بهمن امسال اصلاح قانون اساسی را «لازم» دانسته اما گفته بود که «عزم جدی» برای بازنگری در قانون اساسی وجود ندارد.

او خواستار اصلاح «ساز و کار انتخابات مجلس خبرگان» و جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام شده بود.

پیشتر نیز مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری ۱۵ شهریور از «تدراک نامه‌ای» از سوی گروهی از نمایندگان مجلس به رهبر جمهوری اسلامی برای «بازنگری در قانون و شکل‌گیری جمهوریت سوم» خبر داده بود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اما ۲۹ بهمن در شبکه اجتماعی توییتر مخالفتش با اصلاح قانون اساسی را علنی کرد و نوشت: «همانطور که اصلاح یک قانون اساسی بنا بر اقتضائات زمان از الزامات است، اصلاح بی‌مورد نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد. صرف گذشت زمان دلیلی تام برای تغییر قانون اساسی نیست».

حال رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اصلاح قانون اساسی را عامل «ایجاد بن‌بست در شرایط کشور» ندانسته و گفته است: از همه ظرفیت قانون اساسی «استفاده نمی‌شود».

لاریجانی استفاده نکردن از «تمام ظرفیت قانون اساسی» را مشکل دانسته و گفته است: «اگر قانون اساسی را تغییر بدهند و باز هم از ظرفیت آن استفاده نکنند، همین مشکلات وجود خواهد داشت».

او که پیشتر از دستور رهبر جمهوری اسلامی برای اصلاح ساختاری در چهار ماه آینده خبر داده بود، این‌بار هم به نقل از علی خامنه‌ای گفته که «اصلا رضایتی از اینکه بخش‌های نظامی وارد حوزه‌های اقتصادی شوند، ندارم».

رئیس مجلس شورای اسلامی ادغام بانک‌های نیروهای مسلح را «سخت» توصیف کرد که «نهایتا حل شد».

او نظام بانکی ایران را «دچار بیماری‌هایی» توصیف کرده و بدون بیان جزئیات گفته است که «این بانک‌ها اجازه‌ای هم [از رهبر جمهوری اسلامی] نگرفته بودند و مشکلاتی هم داشتند».

بانک مرکزی جمهوری اسلامی چندی پیش پنج بانک وابسته به سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج را منحل و تمامی امور این بانک‌ها را به بانک سپه واگذار کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    خدا نیاورد آن روز را ! همین قانون اساسی خیلی برای ولی امر مسلمین جهان و شریکانش استفاده بسیار دارد. هر زمان در هر زمینه خواستید هم آن را زیر پا میگذارید بیشتر آن را هم اجازه اجرا نمی دهید. با هزینه ملت فتنه گر ایران همین جور دشمن تراشی کنید و بحران بسازید و در داخل مردم را سرکوب کنید بحول و قوه الهی ! مؤید باشید !