ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعای قاضی مقیسه: نسرین ستوده به هفت سال حبس محکوم شده

در واکنش به ادعای قاضی پرونده نسرین ستوده، یک منبع آگاه به زمانه گفت برای او حکم ۳۴سال حبس صادر شده و تلاش قاضی مقیسه پوشاندن این خبر با دادن اطلاعات نادرست است.

قاضی محمد مقیسه ادعا کرد که نسرین ستوده به هفت سال حبس محکوم شده اما حاضر به تسلیم به رأی صادره نشده و پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته است. یک منبع آگاه اما به زمانه گفت حکم سنگین حدود ۴۰ سال حبس برای این وکیل دادگستری و مدافع برجسته حقوق بشر صادر و ابلاغ شده و تلاش قاضی مقیسه پوشاندن این خبر با دادن اطلاعات نادرست است.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر در بند در زندان اوین

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاضی مقیسه ۲۰ اسفند در حاشیه مراسم تودیع و معارفه ابراهیم رئیسی، رییس جدید قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت:

«نسرین ستوده از باب اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال و از باب اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس محکوم شد.»

به گفته قاضی پرونده «نسرین ستوده حاضر به تسلیم به رأی صادره نشده و پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته است.»

رضا خندان، همسر نسرین ستوده اما ۱۶ اسفند در گفت‌وگو با زمانه گفته بود نسرین ستوده در این پرونده با هفت اتهام مواجه است. به‌گفته رضا خندان تنها یک جلسه دادگاه به شکل «غیابی» برای هفت اتهام نسرین ستوده در ۹ دی‌ سال جاری برگزار شده. ستوده اما در اعتراض به غیرقانونی بودن روند دادگاه‌های انقلاب در این جلسه شرکت نکرده و از ابتدای بازداشت در اعتراض به قانون انتخاب وکلای مورد تأیید قوه قضاییه، برای خود وکیلی نیز انتخاب نکرده و در نتیجه دادگاه بدون حضور متهم و وکیلش برگزار شده است.

نسرین ستوده در این پرونده، متهم به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «عضویت مؤثر در گروهک غیرقانونی و ضدامنیتی کانون مدافعان حقوق بشر لگام و شورای ملی صلح»، «تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن»، «ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» است.

سازمان عفو بین‌الملل پیشتر خبر داده که نسرین ستوده پس از دو محاکمه بسیار ناعادلانه با احتمال صدور حکم ۳۴ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق روبه‌روست.

عفو بین‌الملل همچنین با انتشار فراخوانی از افراد علاقه‌مند خواسته تا برای آزادی نسرین ستوده، به ابراهیم رئیسی، رییس جدید قوه قضاییه نامه بنویسند و از او بخواهند ستوده را فورا آزاد کند: به  دادخواست مرتبط بپیوندید و از نسرین ستوده اعلام حمایت کنید

ستوده ۲۳ خرداد ۹۷ در منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد. او پیش از این سه سال در زندان بوده است.

  • بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.