ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان سعودی صادرات نفت خام را کاهش می‌دهد

یک مقام سعودی: «با وجود تقاضای بالای مشتریان بین‌المللی برای بیش از ۷,۶ میلیون بشکه نفت خام، کمتر از ۷ میلیون بشکه نفت به آنها اختصاص داده خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، و به نقل از یک مقام عربستان سعودی، این کشور تصمیم دارد که صادرات نفت خام خود را در آوریل (فروردین ۹۸) به کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز برساند و تولید نفت خام را «کاملاً پایین‌تر» از ۱۰ میلیون بشکه در روز نگه دارد. علت این اقدام، فزونی تولید و اشباع بازار است که موجب افت قیمت نفت می‌شود. عربستان تلاش دارد تا قیمت‌ها را بالاتر ببرد.

بشکه‌های نفت خام؛ عکس از آرشیو

به گفته این مقام سعودی، شرکت دولتی آرامکو در آوریل ۶۳۵ هزار بشکه نفت کمتر از تقاضای مشتریان (تولیدکنندگان فراورده‌های نفتی و متقاضیان نفت سعودی) ارائه خواهد کرد.

او گفت: «با وجود تقاضای بالای مشتریان بین‌المللی ... برای بیش از ۷,۶ میلیون بشکه نفت خام، کمتر از ۷ میلیون بشکه نفت به آنها اختصاص داده خواهد شد.»

صادرات نفت خام در آوریل نیز کمتر از ۷ میلیون بشکه خواهد بود. اما در آوریل میزان صادرات ۶۳۵ هزار بشکه کمتر از تقاضای مشتریان است.

عربستان سعودی در اجلاس اوپک در ماه دسامبر بر سر کاهش میزان تولید به توافق رسیده بود. اما میزان تولید مورد توافق عربستان در این اجلاس ۱۰,۳۱۱ میلیون بشکه بود. اما به گفته مقام سعودی، تولید ماه آوریل به میزان قابل توجهی کمتر از ۱۰ میلیون بشکه خواهد بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت به رهبری روسیه در ماه دسامبر به توافق رسیدند که از ژانویه مجموع خروجی نفت خود را، از آغاز ژانویه به مدت شش ماه، تا ۱,۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا جلوی سرریز تولید و کاهش قیمت‌ها را بگیرند.

مقام مزبور گفته است که «عربستان سعودی تعهد خارق‌العاده‌ای برای تسریع ایجاد تعادل در بازار نشان می‌دهد»، او همچنین افزوده است که پادشاهی عربستان انتظار دارد سایر کشورهای اوپک نیز تعهدات مشابهی را از خود نشان دهند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان یکشنبه گفته بود که تولید نفت خام کشورش، که بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک است، در ماه مارس ۹,۸ میلیون بشکه بوده است. او همچنین گفته بود که عربستان میزان تولید نفت در آوریل را در همین میزان نگه خواهد داشت.

یک منبع آگاه از صنعت نفت سعودی نیز به رویترز گفته بود که تولید نفت عربستان در ماه فوریه به ۱۰.۱۳۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، در حالی که تولید نفت این کشور در ماه ژانویه ۱۰,۲۴ میلیون بشکه بوده است.

قیمت نفت خام که اوایل اکتبر سال گذشته به بالاترین میزان خود در چهار سال اخیر رسیده بود، به خاطر ترس بازار از فزونی تولید در دو ماه آخر سال ۲۰۱۸ میلادی به شدت کاهش یافت.

فزونی تولید از سوی روسیه و عربستان و به درخواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا رخ داد. آمریکا نیز تولید نفت خام خود را افزایش داد تا مانع افزایش قیمت نفت شود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در ماه نوامبر گفته بود توقف کامل صادرات نفت ایران بازارهای جهانی را متزلزل می‌کند و سبب افزایش قیمت نفت می‌شود.

اگر تحریم‌ها علیه ایران به طور کامل اجرا شود، با کاهش هر چه بیشتر سهم ایران از تولید جهانی، قیمت نفت افزایش خواهد داشت.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای اجرای اصلاحات اقتصادی در عربستان به نفت ۸۰ دلاری نیاز دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.