ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر «اینستکس» به تهران آمد

پر فیشر، مدیر آلمانی ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران (اینستکس) در بدو ورود به ایران با رؤسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا در تهران دیدار کرد.

پر فیشر، مدیر ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران (اینستکس) وارد تهران شد و با رؤسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا در تهران دیدار کرد. او با مقامات ایرانی نیز دیدار خواهد کرد.

پر فیشر، مدیر اینستکس، در بدو ورود به ایران با رؤسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا در تهران دیدار کرد.

سفارت فرانسه دوشنبه ۲۰ اسفند در صفحه توئیتر خود اعلام کرد:

«رؤسای نمایندگی‌های سه کشور اروپایی از پر فیشر رئیس اینستکس در تهران استقبال کردند. گامی مهم برای بحث با همتایان ایرانی در مورد چگونگی عملیاتی کردن ساز و کار تجاری اتحادیه اروپا و ایران.»

فیشر قرار است امروز سه‌شنبه ۲۱ اسفند با مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو کند.

پر فیشر ۶۹ ساله بانکدار آلمانی، پیش از این رئیس کامرتس‌بانک آلمان بود و ۲۹ سال در مناصب مختلف این بانک فعالیت کرده بود.

آلمان، فرانسه و بریتانیا، سه قدرت بزرگ اروپا چند ماه بعد از خروج آمریکا از برجام در ۲۱ بهمن / ۳۱ ژانویه سال جاری ساز و کار ویژه مالی در چارچوب توافق هسته‌ای برای ادامه تجارت با ایران را راه‌اندازی کردند. دفتر این مؤسسه در پاریس است و بریتانیا نظارت بر این نهاد مالی و حسابرسی آن را به عهده گرفته است. یکی از شرایطی که وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای اجرای کامل اینستکس تعیین کرده‌اند، پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FAFT) است.

برخی لوایح مربوط به FAFT در ایران توصیب شده‌اند اما لایحه پالرمو هنوز محل مناقشه است و مخالفان دولت در مقابل آن ایستاده‌اند. قرار است پس از نوروز مجمع تشخیص مصلحت درباره آن تصمیم‌گیری کند. این مجمع تاکنون در چند جلسه موفق نشده است در این‌باره تصمیم بگیرد.

مقامات اروپایی گفته‌اند اینستکس در گام نخست فقط اقلام دارویی و غذایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام، چهارشنبه ۱۵ اسفند / ۶ مارس در جمع خبرنگاران در وین گفته بود ایران امیدوار است که سهم خود را از ساز و کار مالی اروپا به دست آورد. معاون سیاسی وزیر خارجه همچنین خبر داده بود که مدیر اینستکس به‌زودی برای انجام مذاکراتی نزدیک با همتایان ایرانی به تهران سفر می‌کند.

میگوئل برگر، دستیار وزیر خارجه آلمان و نماینده این کشور در اینستکس، ۱۶ اسفند / ۷ مارس با انتشار آماری از افزایش حجم تجارت آمریکا با ایران در سال ۲۰۱۸ خبر داد و با تکیه بر این آمار گفت به‌رغم این افزایش شرکت‌های اروپایی از تجارت با ایران منع می‌شوند.

بر اساس داده‌های اداره آمار آمریکا از تراز  تجارت خارجی ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ صادرات این کشور به ایران در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال قبل از آن سه برابر و نیم افزایش یافته است. در مجموع حجم تجارت آمریکا با ایران در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۰۳ میلیون دلار بوده، که از این رقم بیش از ۴۳۵ میلیون دلار سهم صادرات اقلام آمریکایی به ایران است و در مقابل ایران هم نزدیک به ۷۰ میلیون دلار به آمریکا صادرات داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.