ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهپیمایی اعتراضی حدود ۴۰ هزار معلم اعتصابی در لاهه هلند

۲۶۰۰ مدرسه‌ ابتدایی بر اثر اعتصاب بسته شده. مطالبه اصلی معلمان هلندی افزایش دستمزد و کاهش فشار کاری است و برای رسیدن به این هدف از دولت خواسته‌اند تا چهار میلیارد یورو به بودجه آموزش و پرورش بیفزاید.

هزاران معلم و مدرس در پایه‌های گوناگون تحصیلی در هلند دست به اعتصاب و راهپیمایی زدند. آنها خواهان افزایش حقوق و کاستن از فشار کار هستند.

تظاهرات معلم و مدرسان اعتصابی هلندی جمعه ۱۵ مارس ــ عکس: توئیتر، HenkToor@

معلم و مدرسان هلندی جمعه ۱۵ مارس اعتصاب کردند و در میدان «مالی‌فلد» در شهر لاهه هلند گرد هم آمدند. «سندیکای عمومی آموزش» (AOB) و پلیس از شرکت بین ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار تن در این تظاهرات خبر می‌دهند. ۲۶۰۰ مدرسه‌ ابتدایی بر اثر اعتصاب بسته شده است.

این تظاهرات به ابتکار بخش آموزش و پژوهش فدراسیون سندیکاهای کارگری هلند (FNV) و سندیکای عمومی آموزش (AOB) برگزار شد.

مطالبه اصلی معلمان هلندی افزایش دستمزدها و کاسته‌شدن از فشار کاری است و برای رسیدن به این هدف از دولت خواسته‌اند تا چهار میلیارد یورو به بودجه آموزش و پرورش بیفزاید.

در سال‌های اخیر و با قدرت‌گرفتن راست‌ها، دولت هلند هرچه‌بیشتر سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی را پی گرفت و از بودجه خدمات عمومی کاست.

معلم‌های هلندی از ۲۰۱۷ بارها دست به اعتراض زده‌اند.

به گزارش رسانه‌های هلندی،‌ بودجه اندک آموزش و پرورش در هلند باعث شده که مدرسه‌ها برای استخدام معلمان جدید دچار مشکل شوند و حتی اگر معلمی به مرخصی استعلاجی برود، برای جایگزین کردن آن بودجه نداشته باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.