ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیمی از زنان هلند در باره مشکلات عادت‌ ماهانه با کسی صحبت نمی‌کنند

اغلب زنان مورد بررسی یک پژوهش در هلند در دوران قاعدگی از دل‌درد شدید، ناراحتی‌های روانی، خستگی و کمردرد رنج می‌برند، کارایی یک‌سوم آنها کمتر می‌شود اما نیمی درباره مشکلات قاعدگی سکوت می‌کنند.

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد نیمی از زنان در هلند درباره مشکلات عادت ماهانه با کسی صحبت نمی‌کنند. این در حالی است که یک سوم زنان به هنگام قاعدگی کارایی کمتری دارند و مثلاً نمی‌توانند ورزش کنند یا این که مرخص استعلاجی می‌گیرند.

پوستری آموزشی درباره عادت ماهیانه ــ عکس از آرشیو

این نتیجه پژوهشی است که در بیمارستان دانشگاه «رادباوود» هلند بر روی ۴۲ هزار زن صورت گرفته است. این پژوهش نشان می‌دهد که زنان در بیشتر موارد از دل‌درد شدید، ناراحتی‌های روانی، خستگی و کمردرد رنج می‌برند. اما نیمی از زنان گفته‌اند درباره مشکلات قاعدگی با کسی صحبت نمی‌کنند. این مسأله در محیط کار نیز وجود دارد و می‌تواند به افزایش فشار کار بر زنان بینجامد.

با این حال، متخصصان می‌گویند سکوت درباره دردهای شدید عادت ماهانه می‌تواند تاثیرات غیرقابل جبرانی درپی داشته باشد. زیرا این ریسک وجود دارد که برخی بیماری‌ها و یا نارسایی‌هایی که به نازایی می‌انجامند، از قبیل «آندومتریوز» شناسایی نشوند.

«مونیک فاندرزاندن» یکی از پژوهشگران گفته است زنان باید بدانند که «در یک وضعیت عادی هم عادت ماهانه سبب ناراحتی‌هایی برای زنان می‌شود، اما این طبیعی نیست که از شدت درد و ناراحتی ناگزیر شوی مرخصی استعلاجی بگیری.»

فاندرزاندن با اتکا به نتیجه تحقیق می‌گوید برخی اوقات پزشکان خانگی هم دردهای غیرعادی قاعدگی بیماران را درست تشخیص نمی‌دهند و با توصیه استفاده از مسکن به بیماران، سعی می‌کنند درد را برای آنان قابل تحمل کنند.

پژوهش بر روی ۴۲ هزار زن ۱۵ تا ۴۵ ساله و از طریق آنلاین صورت گرفته است. محققان تاکید کرده‌اند از این رو امکان دارد بیشتر زنانی که در حین عادت ماهانه مشکل دارند به تحقیق واکنش نشان داده باشند تا سایر زنان، و نتایج تحقیق ممکن است همه جانبه نباشد. اما این بزرگترین تحقیقی است که توسط این بیمارستان انجام شده و در هر صورت راهی برای قابل رویت کردن این مشکل است.

نتایج پژوهش را ا «ان. او. اس» شبکه سراسری رادیو و تلویزیون هلند انتشار داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهین

    آیا چنین امری جای تعجب دارد؟ سوای اینکه قائده گی امری بسیار خصوصی است, جوامع پدر سالار نیز هیچ کمکی به احساس راحتی زنان در مورد بدن خویش نمی باشند. در برخی جوامع کشاورزی/مادرسالارانهء اولیه زنان در هنگام قائده گی به کشتزار و مزرعه می رفتند, و خونریزی را نشانه ای از قدرت باروری و حاصلخیزی خویش می دانستند, و برخوردی بسیار مثبت به این کارکرد بدن زن داشتند. در آینده هم یک کلام در مورد هیچ چیز جز ایران ننویسید که مثل اینکه خیلی بتریج قبای این برادران بومی گرا برخورده است!

  • زن

    می توان یک مقاله هم با این عنوان نوشت: « ۹۹٪ زنان ایرانی در مورد مشکلات عادت ماهانه با کسی سخن نمی گویند.»

  • فارسی زبانم

    فمینیسم پیشرو یعنی اینکه بدوید ببینید مشکلات زنان هلندی چیست؟ از طرح مساله زنان ایران واقعا در مانده اید. بی سواد فاقد هر درکی از مساله بومی. حیف رادیو زمانه .....جولانگاه چه کسانی شد ...