ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران از ارسال پرونده سلمان خدادادی به هیئت نظارت بر نمایندگان خبر داد

از دیگر گفته‌های دادستان تهران: احضار ۱۸۵۰ تن، صدور قرار ممنوعیت خروج برای ۸۴۹ تن و دستگیری ۱۸۱ تن در ارتباط با فساد اقتصادی.

دادستان تهران در یک برنامه رادیویی از احضار ۱۸۵۰ تن در ارتباط با پرونده‌های فساد اقتصادی خبر داد. او بدون بیان جزئیات گفت که پرونده سلمان خدادادی نماینده ملکان به هیئت نظارت بر نمایندگان ارسال شده و کیفرخواست پرونده واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات صادر شده اما نمی‌تواند نام متهمان را اعلام کند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران از تابستان امسال شعب ویژه‌ای را به منظور رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی تشکیل داده است. برخی از متهمان محاکمه و به اعدام و یا حبس بلندمدت محکوم شده‌اند و برخی دیگر نیز همچنان خبرسازند و محاکمه‌شان جریان دارد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران صبح یکشنبه ۲۶ اسفند گفت که طی هشت ماه گذشته ۱۸۵۰ تن در ارتباط با پرونده‌های فساد اقتصادی، اخلال در نظام اقتصادی و یا سوء استفاده از ارز دولتی به دادستانی احضار و بازپرسی شدند.

به گفته او از این تعداد ۱۸۱ تن دستگیر شدند و برای ۸۴۹ تن دیگر قرار ممنوعیت خروج صادر شده است.

جعفری دولت‌آبادی گفت که دستگاه قضایی ایران در همین رابطه ۲۴۴ فقره کیفرخواست صادر کرده است.

او از بیان جزئیات بیشتر در باره هویت دستگیرشدگان و یا افرادی که ممنوع الخروج شدند، خودداری کرد.

رسانه‌های ایران پیش از این هویت برخی از متهمان به فساد اقتصادی را منتشر کردند. جعفری دولت‌آبادی اما گفت که به دلیل اینکه برخی پرونده‌ها در مرحله رسیدگی قرار دارد، از افشای نام متهمان معذور است.

دستگاه قضایی ایران در هفته گذشته به پرونده موسسه مالی و اعتباری آرمان، بانک سرمایه و شرکت بازرگانی پتروشیمی را پیش برد.

پرونده سلمان خدادادی به هیئت نظارت مجلس ارسال شد

دادستان تهران در بخش دیگری از برنامه رادیویی در پاسخ به پرسشی در باره اتهامات سلمان خدادادی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت که دادگاه بخشی از پرونده جدید این نماینده مجلس را نپذیرفت اما بخش دیگری را پذیرفت.

او تائید کرد که پرونده تشکیل شده برای خدادادی در ارتباط با «مسائل اخلاقی» است اما گفت که به دلیل اینکه حکم صادر شده «قطعی نیست و قابل اعتراض است، اعلام آن اشکال دارد».

دادستان تهران گفت که گزارش پرونده‌های قبلی و پرونده جدید خدادادی به هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس ارسال شده است.

پیش از این روزنامه ایران بدون افشای نام خدادادی گزارش کرده بود؛ شعبه ۵ دادگاه کیفری تهران یک نماینده مجلس را به اتهام رابطه نامشروع به ۲ سال انفصال از خدمت، ۹۹ ضربه شلاق و تبعید به نقاط دورافتاده و محروم محکوم کرده است. این دادگاه  اما اتهام تجاوز نماینده ملکان را رد کرد است.

زهرا نویدپور که دی ماه امسال درگذشت، پیشتر در یک فایل صوتی از تجاوز خدادادی پرده برداشته بود.

  • در همین زمینه:

خدادادی پیشتر نیز به اتهام تجاوز بازداشت و صلاحیتش برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی رد شده بود.

علیرضا سلیمی، عضو هیئت نظارت بر نمایندگان پس از انتشار خبر درگذشت نویدپور، از تمامی کسانی که «مستنداتی» دارند، خواسته بود که این مدارک را به هیئت نظارت بر نمایندگان تحویل دهند.

از بیان جزئیات پرونده دانشگاه آزاد هم معذورم

پرونده اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که به کشته شدن ۱۰ تن انجامید از دیگر پرسش‌هایی بود که جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به ان تنها به بیان کلیات بسنده کرد.

او گفت که این پرونده «منجر به صدور کیفرخواست شده و باید منتظر دادگاه باشیم».

دادستان تهران گفت که نمی‌تواند اسامی متهمان را اعلام کند، چون که «هنوز در مرحله اتهام است».

واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در دی ماه امسال با اعتراض چند روزه دانشجویان در محل دانشگاه همراه شد.

دانشجویان خواستار استعفای علی‌اکبر ولایتی و محمد مهدی طهرانچی رئیس هیئت امناء و رئیس دانشگاه آزاد شدند. مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه پس از اعتراض دانشجویان از تشکیل یک کمیته ویژه برای بررسی موضوع خبر دادند. نتایج بررسی‌های این کمیته‌ها تا به حال منتشر نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.