ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال یک حمله تروریستی دیگر در هلند: شماری کشته و مجروح

پلیس اوترخت با انتشار تصویر مردی ۳۷ ساله اعلام کرد گوکمن تانیش در ارتباط با حادثه اوترخت بوده است.

یک مرد مسلح در شهر اوترخت هلند ۳ نفر را در یک تراموا کشت و ٥ نفر را مجروح کرد. به گفته شهردار اوترخت، حمله صبح دوشنبه که در نزدیکی مرکز شهر رخ داد احتمالاً تروریستی بوده است. در شهر وضعیت اضطراری اعلام شده و پلیس هنوز در جستجوی عامل یا عاملان اصلی این تیراندازی است.

دوشنبه ۱۸ مارس / ۲۷ اسفند

تیراندازی در تراموای شهر اوترخت ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح روز دوشنبه ۱۸ مارس / ۲۷ اسفند رخ داد. مقامات محلی فوراً به مردم توصیه کردند که از خانه خارج نشوند. ارتش هلند اقدامات امنیتی در فرودگاه‌ها و ساختمان‌های اصلی شهر را افزایش دادند. دانشگاه اوترخت نیز برای ساعاتی بسته شد و به دانشجویان اجازه ورود و خروج داده نشد.

وضعیت اضطراری تا ساعت ١٠ شب ادامه دارد و مکان‌های عمومی تعطیل شده اند.

خبرنگاران محلی به نقل از شاهدان عینی گزارش دادند که مردی در داخل تراموا، در میدان ۲۴ اکتبر، در راه ایستگاه مرکزی اوترخت سلاحش را بیرون کشیده و به سوی چند نفر شلیک کرده است.

چند ساعت بعد از تیراندازی پلیس اوترخت تصویر مردی ۳۷ ساله به نام گوکمن تانیش (Gokmen Tanis) را منتشر، و اعلام کرد که او «در ارتباط با حادثه» بوده است. این تصویر مردی را در تراموای شهری نشان می‌داد که بلوز کلاه‌دار آبی به تن دارد. از شهروندان خواسته شد که در صورت اطلاع از وضعیت این فرد با پلیس تماس بگیرند.

این حمله سه روز بعد از آن رخ داد که در حمله تروریستی یک نژادپرست افراطی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزلند ۵۰ نفر کشته شدند. ارتباط مستقیمی میان این دو حادثه گزارش نشده است.

شهردار اوترخت گزارش داد که سه نفر کشته و نه نفر زخمی شده اند. حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است. او همچنین گفت: «نمی‌توانیم انگیزه تروریستی را رد کنیم، حتی با فرض قویتر فکر میکنیم این انگیزه وجود دارد. احتمالا یک مهاجم در کار است اما ممکن است تعداد افراد بیشتری هم باشد.» اما پس از آن پلیس در توئیتی اعلام کرد که شمار درست مجروحان تنها پنج‌تن است.

— Politie Utrecht (@PolitieUtrecht) March 18, 2019


مارک روته نخست وزیر هلند گفته است «انگیزه تروریستی رد نمی‌شود» و بازخورد مردم در سرتاسر کشور از این حمله «ترکیبی از ناباوری و انزجار» بوده است.

او افزود: «اگر این یک حمله تروریستی باشد ما فقط یک پاسخ خواهیم داشت: ملت ما و دموکراسی باید قوی‌تر از افراطی‌گری و خشونت باشد.»

حمله در یک محله مسکونی و در چهارراهی شلوغ رخ داد. پلیس یک چادر سفید را در کنار تراموا افراشت که ظاهراً داخل آن جسد یکی از قربانیان قرار داشت.

نیروهای ضدترور جلوی یک آپارتمان نزدیک به صحنه حادثه حضور پیدا کردند. یک سگ با جلیقه که دوربینی روی جلیقه آن نصب شده بود نیز بیرون ساختمان دیده شد.

سخنگوی پلیس گفته است که ممکن است یک فرد با خودرو فرار کرده باشد. او نیز احتمال اینکه بیشتر از یک مهاجم در این حمله دست داشته باشند را رد نکرد.

زنگ خطر در اطراف شهر اوترخت در  بالاترین سطح اعلام شد. شهر اوترخت حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

احزاب سیاسی هلند کمپین‌های تبلیغاتی برای انتخابات محلی که قرار است روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شود، را متوقف کردند. این انتخابات ترکیب مجلس سنای هلند را مشخص خواهد کرد.

در آلمان، کشور همسایه هلند نیز پلیس به مراقبت و تشدید اقدامات امنیتی در مرز اقدام کرده است و نه تنها جاده‌های اصلی بلکه راههای فرعی و خطوط قطار را زیر نظر دارد.

پی‌نوشت:

پلیس هلند: تیرانداز اوترخت دستگیر شد

بنابر اطلاع پلیس هلند در شامگاه روز دوشنبه فردی که متهم است عامل تیراندازی در شهر اوترخت و کشتن سه نفر است، دستگیر شده است. پلیس بلافاصله پس از متواری شدن تیرانداز عملیات گسترده‌ای را برای یافتن او آغاز کرد. پلیس تیراندازی در مترو در شهر اوترخت در روز دوشنبه را «تروریستی» خوانده است. پس از اعلام دستگیری فرد متواری متهم به تیراندازی وضعیت اضطراری در اوترخت تعدیل یافت. کنترل پلیسی همچنان شدید است.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.