ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک کشتی تجاری ایران در بندر عباس غرق شد

چند نفر از خدمه هم هنگام غرق شدن کشتی به درون دریا افتادند و این احتمال وجود دارد که در این حادثه جان خود را از دست داده باشند.

یک فروند کشتی تجاری ایران با صد‌ها کانتینر بار در یکی از اسکله‌های بندر شهید رجایی بندرعباس غرق شد.

سه‌شنبه ۲۸ اسفند: کانتینربر غرق شده در بندر شهید رجایی بندرعباس

سه‌شنبه ۲۸ اسفند خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارش داد که یک فروند کشتی تجاری با صد‌ها کانتینر بار در یکی از اسکله‌های بندر شهید رجایی بندرعباس غرق شد. این کشتی تجاری که در حال پهلوگیری در یکی از پست‌های بندر شهید رجایی بود به همراه محموله خود به زیر آب رفت.

هادی حق‌شناس، معاون دریایی سازمان بنادر در جمع خبرنگاران درباره این حادثه گفت:

«ابعاد این کشتی ۹۰ متر طول و دارای ۱۵۳ کانتینر بود. بارگیری این کشتی از بندرعباس انجام می‌شد و این کشتی حامل کالا‌های صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم کلر، و… بود. ظاهراً در ناهماهنگی که بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه و بارگذاری رخ داد، بخشی از این کشتی غرق می‌شود که در حال خارج سازی کانتینر‌ها هستیم.»

به گفته معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی این کشتی دارای ۱۴ نفر پرسنل است که همگی هندی هستند.

شاهدان نیز گفتند چند نفر از خدمه هم هنگام غرق شدن کشتی به درون دریا افتادند و این احتمال وجود دارد که در این حادثه جان خود را از دست داده باشند.

در مرداد سال جاری نیز در بندر بوشهر نیز یک کشتی کانتینربر به نام «نوید» غرق شده بود.

بعد از خروج آمریکا از برجام، شرکت دانمارکی مرسک مولر (MAERSK) بزرگترین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان در اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که برای تبعیت از تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران فعالیت تجاری‌اش را در ایران تعطیل می‌کند.

شرکت کشتیرانی «ام اس سی» نیز که پس از مرسک، دومین شرکت بزرگ جهان در این حوزه است، ثبت سفارش برای ایران را متوقف کرد.

شناور‌های غرق شده به علت ایجاد مشکلات مختلف دریانوردی و محیط زیستی از جمله ورود آلاینده‌ها به ساحل، مسدود کردن خطوط کشتیرانی، افزایش بیش از حد مجاز فلزات سنگین و به خطر انداختن اکوسیستم طبیعی باید از آب بیرون کشیده شوند. این فرآیند پیچیده و زمان‌بر است.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ترابری دریایی در ایران را به عهده دارد. در سال ۱۳۸۸ این شرکت در مجموع دارای ۱۱۶ فروند شناور بود، که ۵۳ فروند کشتی فله‌بر، ۸ فروند جنرال کارگو، ۲۰ فروند کشتی کانتینری، ۲۵ فروند شناور چندمنظوره، ۴ فروند کشتی تانکر، ۲ عدد رو رو و ۴ عدد شناور تندرو مسافری، در ناوگان خود داشت. در سال ۱۳۸۹ شمار کشتی‌های این ناوگان به ۱۳۲ فروند رسید. در سال ۱۳۹۰ تعداد شناورها، به ۱۴۶ و در سال ۱۳۹۱ به ۱۶۶ فروند افزایش یافت. شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی تا قبل از خروج آمریکا از برحام ۵۰ درصد حمل محموله‌های کانتینری کشور را به عهده داشت. با خروج شرکت‌های خارجی این حجم اکنون افزایش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.