ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار پمپئو و نتانیاهو: همکاری مشترک علیه تهدیدات ایران

وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل بر اتحاد دو کشور علیه «اعمال تجاوزکارانه ایران در منطقه و جهان» تأکید کردند و گفتند هیچ‌گاه رابطه آمریکا و اسرائیل این ‌چنین نزدیک نبود.

مایک پمپئو و بنیامین نتانیاهو پس از دیدار در بیت‌المقدس (اورشلیم) بر «تهدیدات ایران» تأکید کردند و از همکاری نزدیک آمریکا و اسرائیل علیه این تهدیدات سخن گفتند.

دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا (چپ) و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در بیت‌المقدس (اورشلیم)

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده است، پس از دیدار از کویت، چهارشنبه ۲۹ اسفند / ۲۰ مارس به اسرائیل رفت و در بیت‌المقدس (اورشلیم) با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور مذاکره کرد. این دو، شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

پمپئو در این نشست خبری سفر خود به خاورمیانه را بخشی از برنامه ایجاد ائتلاف علیه ایران در خاورمیانه  عنوان کرد و رهبران ایران را به «نفرت‌پراکنی»، «حمایت از تروریسم» و «تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای» متهم کرد. او گفت رهبران ایران «می‌گویند نابودی کامل اسرائیل، اولویت اصلی و نخست آن‌هاست.»

پمپئو افزود: «ما به حفظ امنیت اسرائیل متعهد هستیم و از حق این کشور در دفاع از خود پشتیبانی می‌کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا سفر جدید خود به خاورمیانه را شامگاه سه‌شنبه ۲۸ اسفند / ۱۹ مارس آغاز کرد و صبح چهارشنبه ۲۹ اسفند / ۲۰ مارس با صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت و شیخ صباح خالد احمد الصباح، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

او در کویت نیز اتحاد استراتژیک در خاورمیانه را مورد توجه قرار داد، نوعی ناتوی عربی که واشنگتن خواستار ایجاد آن علیه تهران است.

ایده‌ی ایجاد ناتوی عربی از حدود پنج سال پیش از سوی عربستان سعودی برای مقابله با ایران مطرح شد و در مرداد سال جاری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که برای مقابله با تهدیدات جمهوری اسلامی در خاورمیانه در پی تشکیل یک ائتلاف نظامی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و مصر و اردن است. این ائتلاف موسوم به ائتلاف راهبردی خاورمیانه «مسا» یا ناتوی عربی رزمایش مشترکی نیز در آبان‌ماه گذشته (نوامبر سال گذشته میلادی) برگزار کرد.

پمپئو در کویت خواهان حل اختلاف‌های کشورهای عربی به‌منظور همکاری مشترک با «تهدیدات ایران» شد.

بنیامین نتانیاهو در نشست خبری مشترک با پمپئو «فشار» دولت ترامپ علیه تهران را «کارساز» خواند و گفت: «ما باید در هماهنگی نزدیک برای دفع تجاوز ایران در منطقه و جهان همکاری کنیم.»

او با تقدیر از «پشتیبانی قاطع» آمریکا از اسرائیل در مقابل تهدیدات ایران، افزود: «ائتلاف ما در سال‌های اخیر هیچ‌گاه چنین قوی نبوده است و ما باید آن را بیشتر تقویت کنیم.»

نتانیاهو با اشاره به حضور ایران در سوریه گفت: «هر زمان که نیاز باشد، به‌شکل نظامی با دخالت ایران در سوریه مقابله می‌کنیم.»

مایک پمپئو پس از دیدار از اسرائیل به لبنان خواهد رفت و در آن‌جا با سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور دیدار خواهد کرد. سعد حریری از متحدان آمریکا به‌شمار می‌رود که در کابینه خود وزیرانی از گروه حزب‌الله دارد که آمریکا آن را «تروریست» می‌شناسد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    - سفر مخفیانه موسوی جزایری به انگلیس «استعمار پیر» برای «تبیین آرمان‌های انقلاب»!معلوم شد که بجای دخیل بستن به امامزاده‌های انبوهی که ملایان به مردم توصیه می‌کنند تا مشکلاتشان از جمله بیماری‌هایشان درمان شود، وی برای درمان به انگلیس رفته است! کمیل عساکره مسئول امور رسانه‌ای دفتر موسوی جزایری، سه‎شنبه ۲۳ بهمن گفت: وی در صحت و سلامت کامل است و این سفر به منظور تبیین آرمان‌های انقلاب برای خارج‌نشینان انجام شده است و خبر سفر درمانی وی کذب است! - بی بی سی در برنامه ۴۰ مین سالگرد بهمن ۵۷ با خانمی بعنوان کارشناس بانک جهانی مصاحبه کرد. وی گفت درصد زیرفقر بنا به آمار دولتی ۲۰ در صد است ( در حالیکه همه میدانندبالای ۸۰٪ است !) و این از زمان شاه کمی بهتر است ؟! ولی در زمان شاه طبقه زیر فقر براحتی میتوانست به طبقه متوسط ارتقا کند ! - سفیر انگلیس با لاریجانی ملاقاتی محرمانه کرد و از وی بعنوان ریس جمهور قلابی آینده پشتیبانی کرد!. بلافاصله جناح روسی و خامنه ای از اینکه وی در مراسم ۲۲ بهمن سخنرانی ندارد انتقاد کرد! .»