ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام نوروزی روحانی: اصلِ مشکلات از بیرون است

روحانی گفت ضعف مدیریت عامل اصلی سختی‌های سال گذشته نبود. او برای سال جدید وعده‌هایی از جمله مهار تورم و تعادل بازار ارز داد.

حسن روحانی در پیام نوروزی خود سال گذشته را به لحاظ معیشتی سال دشواری برای مردم ایران دانست اما گفت این مشکلات بیشتر ناشی از فشارهای خارج است تا ضعف مدیریت. او وعده داد که تورم را مهار و بازار ارز را متعادل کند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ در پیامی از همه خواست تا برای رفع مشکلات کشور احساس مسئولیت کنند.

او سال گذشته را «سال پیروزی بر تروریسم، سال پیروزی ایران در مجامع بین‌المللی و سال ایستادگی» خواند و در همین حال گفت:

« از لحاظ معیشت، مردم با سختی‌های فراوانی مواجه بودند و همه تلاش دولت و کارگزاران نظام، کاهش این سختی‌ها و مشکلات بوده است. (...)همه ما باید دقیق شویم که ریشه مشکلات و نابسامانی‌ها از کجاست؟ (...) اساس نابسامانی‌ها و مشکلات ما، از سوی بدخواهان، از بیرون مرز ایران وارد سرزمین ما شده است.»

او «مشکلات ساختاری» را مربوط به سالیان گذشته دانست و افزود:

«در سختی‌ها برای معیشت مردم، ضعف مدیریت هم در مواردی می‌تواند به افزایش این مشکل کمک کند؛ اما اصل را از یاد نبریم.»

در سال گذشته با ادامه تحریم‌های آمریکا فشار بر اقتصاد ایران بیشتر شد اما برخی معتقدند که ضعف مدیریت در ایجاد مشکلات کم نبوده است. سقوط ارزش پول ملی در برابر دلار، به تعویق افتادن ماه‌ها حقوق کارگران و کارمندان، تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و افزایش گرانی و تورم و در کنار آن‌ها افزایش اعتراضات اجتماعی از ویژگی‌های ادامه‌دار سال گذشته بودند.

حسن روحانی در پیام خود از همه خواست تا در برابر این شرایط و مشکلات احساس مسئولیت کنند. او گفت:

«این دوره، دوره جنگ نظامی نیست که بر گروهی واجب کفایی باشد؛ ارتش و سپاه و بسیج در میدان نبرد باشند و ما در پشت جبهه کمک کنیم؛ امروز میدان نبردی است که آحاد مردم در این میدان باید حضور داشته باشند. (...) مشکلات از بدخواهان و عهدشکنان و از تازه به قدرت رسیدگان در واشنگتن آغاز شد، اما پایانش دست ماست.»

روحانی سال جدید را «سال انسجام بیشتر و تلاش بیشتر» خواند و از جمله اهداف سال آینده دولت را  «در اختیار قرار دادن کالاهای اساسی به مردم به مقدار کافی»، «برچیدن فساد در جامعه» و «همکاری قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه در برابر آن‌هایی که می‌خواهند از فضای تحریم به نفع شخصی خودشان استفاده کنند» اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری ایران وعده داد که در سال آینده دولت «مردم را از لحاظ خدمات دولتی، در رفاه بیشتری قرار دهد» و برای جوانان اشتغال ایجاد کند، تورم را مهار کند و قیمت ارز را متعادل کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    پیام نوروزی رهبران حکومت حاکی از ادامه سیاست چپاول و سرکوب در داخل و صدور بمب و موشک در خارج است. سیاستی که با مصادره صدها کارخانه و مزرعه و واردات بی رویه و رواج دلالی توسط وابستگانشان باعث تعطیلی صنعت وکشاورزی و ورشکستگی بانکها شدند: - روحانی: اساس نابسامانی‌ها و مشکلات ما، از سوی بدخواهان، از بیرون مرز ایران وارد سرزمین ما شده!! - پیام نوروزی خامنه‌ای؛ 98، سال «رونق تولید» نام گرفت!

  • bijan

    دولت روحانی میلیاردها دلار ارز دولتی به وارد کنندگان کالا های گوناگون داد درحالیکه قیمت فروش این کالا ها به مصرف کنندگان همچنان نا معلوم است ! واردکنندگان هم کالا ها را به قیمت ارز آزاد و شاید بیشتر به مردم می فروشند چرا مجلس و قوه قضائیه و سازمان های بازرسی اهمیتی به این رانت و فساد عظیم نمی دهند ؟ جوابش را مردم عادی می دانند . "این ها شرکت سهامی هستند برای غارت ثروت ملی "

  • محمد

    تا قبل از احمدی نژاد تقصیر کم وکاست ها رژیم گذشته بود! واز احمدی نژاد تا کنونو احتمالا تا بعد ها هم به گردن احمدی نژاد خواهد بود تا منفور بعدی ! اما در همه حال آمریکا و 99درصدکشورهای جهان! بغیر از عدم بی تدبیری و عدم مدیریت و... غافل ازاینکه در حوزه های علمیه روزه خوان تربیت میکنند ونه مدیر برای کشور داری...! آقای رئیس جمهور مثل پیرزنها به این وآن فحش ونفرین نکن...!