ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غرق‌ شدن لنج در موصل ده‌ها کشته بر جای گذاشت

اغلب ده‌ها قربانی حادثه غرق‌شدن لنج در نزدیکی موصل زنان و کودکان بودند. آنها می‌خواستند در یک پارک تفریحی جزیره‌ای در دجله نوروز را جشن بگیرند.

در حادثه‌ واژگونی یک قایق در موصل ده‌ها تن کشته شدند که اغلب قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند. رهبران عراق با اظهار اندوه و خشم از این حادثه به دنبال علت وقوع آن هستند.

تصویری از محل حادثه ــ منبع: توئیتر

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، بر اثر واژگونی قایق در رود دجله در نزدیکی موصل پنج‌شنبه یکم فروردین / ۲۱ مارس دست‌کم ۷۱ تن کشته شدند. این قایق بیش از ظرفیت‌اش سرنشین سوار کرده بود.

سیف البدر، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان عراق، گزارش داده که در میان این قربانیان دست‌کم ۱۲ تن آنها کودک بوده‌اند. تعداد کشتهع شدگان به ۹۲ نفر رسید و در همان حال ده‌ها نفر هم مفقودند.

حسام خلیل، مسئول دفاع مدنی موصل نیز به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفته است که اغلب قربانیان این حادثه را زنان و کودکانی تشکیل می‌دادند که توانایی شنا کردن نداشتند.

به گفته او سرنشینان قایق کسانی بودند که می‌خواستند در یک پارک تفریحی مشهور در جزیره‌ای بر دجله نوروز را جشن بگیرند. عملیات نجات هنوز ادامه دارد و تاکنون ۱۲ تن از آب بیرون کشیده شده‌اند.

همزمان خبرگزاری «روداو» وابسته به حکومت محلی اقلیم کردستان عراق گزارش داده است که رهبران عراقی با اظهار خشم و اندوه از این حادثه، خواهان توضیح مسئولان مربوطه طی ۲۴ ساعت آینده شده اند.

برهم صالح رئیس‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای این حادثه را به بازماندگان و مردم عراق تسلیت گفته و اعلام کرده است که هماهنگی عملیات امداد و نجات را با کمک فرمانداری‌های محلی و دولت فدرال عراق برعهده دارد. او همچنین هشدار داده که این «تراژدی» قطعاً «مجازات بی‌توجهی‌ صورت‌گرفته» را به دنبال خواهد داشت.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیری عراق نیز تمام نهادهای دولتی را به کمک به قربانیان و بازماندگان فراخوانده و دستور «تحقیق فوری» درباره این حادثه را صادر کرده است. او ۲۴ ساعت برای معرفی افراد مقصر در این حادثه مهلت داد.

حسام خلیل به آسوشیتدپرس گفته است که یک مشکل فنی باعث غرق‌شدن قایق شد و فقدان شناورهای کافی برای امدادرسانی در آن ناحیه به بزرگ‌ترشدن ابعاد این تراژدی کمک کرد.

ویدئویی از این حادثه نیز در توئیتر منتشر شده است:

— Ali Hashem علي هاشم (@alihashem_tv) March 21, 2019

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.