ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار وقوع سیل در ۱۰ استان: ۵ استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

سیل تا کنون جان ۱۱ تن را گرفته . وقوع سیل در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.

وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که به مدیران ۱۰ استان هشدار داده‌اند تا نسبت به وقوع احتمالی سیل در حالت آماده‌باش قرار بگیرند. سخنگوی وزارت کشور نیز از تشکیل ستاد بحران در پنج استان خبر داد. استاندار خوزستان هم خروج مدیران استانی از استان را ممنوع کرده است. سیل تا به حال جان ۱۱ تن را گرفته.

تصویری از سیل در استان گلستان

سیل در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی جان حداقل ۱۱ تن را گرفت. سازمان هواشناسی ایران  بارش شدید باران در روزهای دوشنبه ۵ و سه‌شنبه ۶ فروردین در برخی مناطق  را پیش‌بینی کرده است.

در پیوند با همین موضوع رضا اردکانیان وزیر نیرو ایران صبح یکشنبه ۴ فروردین گفت که نسبت به وقوع احتمالی سیل در ۱۰ استان هشدار داده شده است.

به گفته او بوشهر، آذربایجان غربی و شرقی، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، خراسان شمالی و رضوی استان‌هایی هستند که هشدار احتمال وقوع سیل دریافت کرده‌اند.

در خبر دیگری سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور ایران از تشکیل ستاد بحران در پنج استان لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام خبر داد.به گفته سامانی استانداران این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

در همین رابطه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر شنبه سوم فروردین اعلام کرده بود که کلیه مدیران استانی این استان حق خروج از خوزستان را ندارند.

مناف هاشمی استاندار گلستان که هنگام وقوع سیل در خارج از ایران به سر می‌برد، شامگاه روز گذشته از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برکنار شد.

هاشمی گفته بود که برای پیگیری امور درمانی خود به خارج از کشور سفر کرده است.

عدم حضور او در محل کارش طی روزهای گذشته با انتقاد گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی اما گفته بود که هاشمی پیش از آغاز تعطیلات نوروزی درخواست مرخصی کرده و با مرخصی او موافقت شده است.

با این حال محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از احتمال طرح استیضاح وزیر کشور پس از تعطیلات نوروزی مجلس خبر داد.

او گفته بود که سفر خارج از کشوراستاندار گلستان «با هیچ عذر و بهانه ای ‌توجیه نمی شود و با مسوولین متخلف و بی تفاوت برخورد لازم خواهد شد».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.