ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهپیمایی فضایی زنانه ناسا لغو شد

ناسا، سازمان فضایی و هوانوردی آمریکا برنامه راهپیمایی فضایی تمام زنانه را به دلیل آماده نبودن لباس فضایی سایز مناسب لغو کرد.

ناسا، سازمان فضایی و هوانوردی آمریکا برنامه راهپیمایی فضایی تمام زنانه را به دلیل آماده نبودن لباس فضایی سایز مناسب لغو کرد.

نمایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی، متّصل به شاتل فضایی ایندیور ــ عکس از آرشیو

اوایل این ماه ناسا اعلام کرده بود که کریستینا کوخ و آن مک‌کلین برای نخستین بار و به عنوان بخشی از «مأموریت فضایی ۵۹» در یک راهپیمایی فضایی کاملاً زنانه شرکت می کنند.

ناسا این راهپیمایی در فضا را برای ۲۹ مارس / ۹ فروردین برنامه ریزی کرده بود. بر اساس اعلام ناسا این دو فضانورد زن قرار بود خارج از ایستگاه فضایی بین المللی راهپیمایی و باتری های جدید را نصب کنند. در گذشته چنین ماموریت‌هایی توسط تیم‌های فضانوردان مرد یا با همراهی فضانوردان مرد انجام می‌شد.

ناسا روز دوشنبه در یک بیانیه ای اعلام کرد که برنامه اش را تا حدی به دلیل کمبود لباس فضانوردی مناسب راهپیمایی تغییر داده است.

در این بیانیه آمده است که آن مک کلین در جریان نخستین راهپیمایی فضایی متوجه شده است که بالاتنه سایز متوسط برایش مناسب تر است و تا روز جمعه تنها یک بالاتنه آماده می‌شود که آن هم به خانم کوخ تعلق می‌گیرد.

سوتلانا ساویتسکایا، نخستین فضانورد زنی بود که  سال ۱۹۸۴ راهپیمایی فضایی انجام داد.

خانم‌ها مک کلین و کوخ ۲۰۱۳ به عنوان فضا نورد ناسا انتخاب شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.