ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا ۲۵ فرد و نهاد مرتبط با سپاه قدس را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این اشخاص و نهادها از جمله بانک انصار با ایجاد یک شبکه مالی در ترکیه و امارات تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور می‌زدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شبکه‌ای از ۲۵ فرد و نهاد فعال در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی از جمله بانک انصار را تحت تحریم اقتصادی قرار داد.

۲۵ فرد و نهاد مرتبط با سپاه قدس و نیروهای مسلح ایران متهم شده‌اند به ایجاد شبکه مالی برای رساندن پول به سپاه قدس و نیروهای مسلح

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه ۲۶ مارس/ ششم فروردین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۲۵ فرد و نهاد مرتبط با سپاه قدس و نیروهای مسلح ایران را تحریم کرده است. این افراد و نهادها متهم شده‌اند که از طریق ایجاد شبکه‌های مالی در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی میلیاردها دلار پول به سپاه قدس و نیروهای مسلح ایران رسانده‌اند.

استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در تلاش هستند از نظام مالی بین‌المللی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند:

«ما برای مختل کردن طرحی که ایران از آن برای انتقال غیرقانونی صدها میلیارد دلار پول استفاده می‌کرد شبکه گسترده‌ای از شرکت‌های صوری و افرادِ مستقر در ایران، ترکیه و امارات را هدف قرار دادیم.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت سپاه قدس با ایجاد چنین شبکه‌های مالی در تلاش است تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را دور بزند و برای حمایت مالی از «تروریسم» و بی‌ثبات ساختن خاورمیانه میلیاردها دلار پول در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

اشخاصی که تحت تحریم قرار گرفتند عبارت‌اند از:

محمدرضا آل علی، علیرضا اتابکی، رضا دستگیری، آیت‌الله ابراهیمی، ایمان صداقت، علی شمس مولوی، سلیمان ساکان (شهروند ترکیه‌ای)، اسدالله صیفی، محمد وکیلی (مقیم امارات)

نهادهای تحریم‌شده عبارت‌اند از:

شرکت کارگزاری بانک انصار، صرافی انصار، شرکت فناوری اطلاعات انصار، تجارت اطلس دوویز (ترکیه‌ای)، صرافی اطلس، شرکت «گلدن کومودیتیز» (امارات)، صرافی هیتال، شرکت اطلس ایرانیان، شرکت «لبرا مون» (امارات)، شرکت ناریا (امارات)، صرافی ساکان، شرکت تجاری ساکان (امارات) شرکت تجاری «بست لیدر» (امارات)، زاگرس پردیس کیش

 هفته گذشته (۲ فروردین) وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۴ شخص و ۱۷ نهاد در ارتباط با ایران را تحریم کرد. این اشخاص و نهادها در زمینه انرژی و تولید دارو فعالیت می‌کنند اما دانش آن‌ها به پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران هم کمک می‌کند. این تحریم‌ها همزمان با سفر هفته گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به لبنان اعلام شد. پمپئو در این سفر از دولت لبنان خواسته بود مانع از گسترش نفوذ حزب‌الله در این کشور شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.