ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران نیشکر هفت‌تپه به عدم پرداخت حق بیمه و مطالبات معوقه معترض‌اند

کارفرمای مجتمع نیشکر هفت‌تپه به وعده خود مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران تا پنج فروردین ۹۸ عمل نکرده و حق بیمه کارگران را نیز نپرداخته است. کارگران دستمزد اسفند را دریافت نکرده‌اند. بخشی از عیدی آنان پرداخت نشده و عدم پرداخت حق بیمه سبب شده کارگران قادر به استفاده از دفترچه بیمه درمانی نباشند.

کارفرمای مجتمع نیشکر هفت‌تپه به وعده خود مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران تا پنج فروردین ۹۸ عمل نکرده و حق بیمه کارگران را نیز نپرداخته است. کارگران دستمزد اسفند ۹۷ را دریافت نکرده‌اند. بخشی از عیدی آنان پرداخت نشده و عدم پرداخت حق بیمه سبب شده کارگران قادر به استفاده از دفترچه بیمه درمانی نباشند.

عکس از آرشیو - اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

درپی اعتصاب طولانی مدت کارگران که به دستگیری اسماعیل بخشی نماینده کارگران منجر شد. اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران، یکشنبه ۲۷ آبان همزمان با چهاردهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه همراه با سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت شده و هنوز در زندان بسر می‌برد.

کارفرما وعده داد مطالبات معوقه کارگران را تا پایان سال ۹۷ و در نهایت پنجم فروردین پرداخت کند. اما تنها بخشی از مطالبات کارگران را پرداخته است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از کارگران نوشته است از مجموع دو هزار و پانصد کارگر این مجتمع، کارگران دائمی بخشی از عیدی خود را دریافت کرده‌اند اما هر یک از کارگران حدود دو میلیون تومان دیگر بایت عیدی از کارفرما طلبکار است.

آن‌ها همچنین از عدم پرداخت دو ماه مزایای مربوط به طرح طبقه‌بندی مشاغل، هشت ماه حق بُن کارگران روزمزد و مزایای دیگر خبر داده‌اند.

در «کانال رسمی کارگران هفت تپه» نیز کارگران به بدعهدی کارفرما اعتراض کرده و از جمله نوشته‌اند پرداخت نشدن حق بیمه کارگران را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

یکی از کارگران نوشته است: «لطفا اطلاع بدید به نماینده‌ها که باقیمانده عیدی و پاداش چی شد؟ چندروز دیگه باید صبر کنیم؟ مدیرعامل به وعده‌هایی که داده بودن عمل نکردن. چقدر دیگه باید بی پولی بکشیم؟؟ اینجور قول دادن‌ها فایده نداره».

کارگر دیگری که حین کار دچار سانحه شده و به دلیل عدم تمدید دفترچه بیمه درمانی‌اش از معالجه بازمانده نوشته است: «من از کارگران کارخانه هستم که در حین کار افتادم و از ناحیه مچ دست دچار آسیب شدم و با مراجعه به بیمارستان آزاد دستم را گچ گرفتند. به خاطر تمدید نکردن دفترچه و واریز نکردن حق بیمه‌ای که از حقوق ما ماهیانه کسر می‌شود و من الان تو این بی پولی مبلغ ۲۰۰هزارتومن هزینه گرفتم».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.