ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ از کره شمالی خواسته است تسلیحات هسته‌ای خود را به آمریکا منتقل کند

 بر اساس سندی که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، رییس جمهوری آمریکا در دیدار اخیر خود با رهبر کره شمالی این درخواست را مطرح کرده است. ضیافت ناهار آنها در همان روز لغو شد.

رییس جمهوری آمریکا در نشست خود با رهبر کره شمالی از او خواسته تسلیحات و سوخت‌های هسته‌ای این کشور را به آمریکا منتقل کند. بر اساس سندی که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، دونالد ترامپ در دیدار اخیر خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، این درخواست را مطرح کرده است.

دومین دیدار ترامپ و کیک جونگ اون روزهای نهم و دهم اسفندماه سال گذشته در هانووی پایتخت ویتنام برگزار شد

یک منبع آگاه که خواسته است نامش فاش نشود، به رویترز گفته رییس جمهوری آمریکا در یادداشتی که در تاریخ ۲۸ فوریه/ ۹اسفند ۹۷ به دست کیم جونگ اون داده، درخواست خود را به دو زبان انگلیسی و کره‌ای در اختیار او گذاشته و برای نخستین بار منظور خود را از عاری‌سازی هسته‌ای به صورت صریح بیان کرده است.

ضیافت ناهار ترامپ و کیک جونگ اون در همان روز لغو شد و هیچ یک از دو طرف توضیح کاملی از دلیل شکست نشست دوم سران آمریکا و کره شمالی ارائه نکردند.

به نوشته رویترز، پس از شکست دیدار ترامپ و کیم جونگ اون، یک مقام کره شمالی جان بولتون و مایک پمپئو، مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه آمریکا را متهم به رفتار «گانگستری» کرده و گفته بود:

«پیونگ یانگ در حال بررسی توقف مذاکرات با واشنگتن است و ممکن است آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را از سر گیرد.»

بر اساس این سند، آمریکا خواستار «برچیدن کامل زیرساخت‌های هسته‌ای، برنامه تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی و تاسیسات دومنظوره مرتبط کره شمالی و همچنین موشک‌های بالستیک، پرتاب‌گرها و تاسیسات مرتبط» است.

بر اساس این سند، خواسته‌های آمریکا شامل چهار محور دیگر نیز می‌شود. اعلام جامع برنامه هسته‌ای کره شمالی و دسترسی کامل بازرسان آمریکایی و بین‌المللی به این تاسیسات، توقف همه فعالیت‌‌ها و ساخت و ساز‌های مرتبط و خودداری از ساخت هر گونه تاسیسات جدید، نابودی همه زیرساخت‌های هسته‌ای و انتقال دانشمندان و تبدیل فناوری‌های هسته‌ای به فعالیت‌های تجاری، از مواردی است که در این سند به آنها پرداخته شده.

دومین دیدار ترامپ و کیک جونگ اون روزهای نهم و دهم اسفند ماه سال گذشته در هانووی، پایتخت ویتنام برگزار شد اما در روز دوم با لغو ضیافت ناهار بدون توافق و زودتر از موعد پایان یافت.

ترامپ گفته بود کره شمالی زیاده‌خواه بوده است اما کره شمالی با رد این اتهام اعلام کرد تنها خواهان لغو بخشی از تحریم‌های سازمان ملل در قبال انهدام یکی از تاسیسات هسته‌ای خود بوده است.

وجود این سند برای اولین بار در مصاحبه‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که خواستار عاری ساختن کره شمالی از تسلیحات شیمیایی به سبک لیبی است، مطرح شد.

ترامپ اما گفته بود «الگوی لیبی» تنها مربوط به زمانی است که دو طرف به هیچ توافقی نرسند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.