ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار هواشناسی: ۳۶ ساعتِ رگباری در راه است

سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده یک سامانه بارشی از اواسط روز یکشنبه ۱۱ فرودین تا اواخر روز دوشنبه ۱۲ فروردین در غرب و جنوب غرب ایران در راه است. در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران با شدت قابل ملاحظه همراه است و در برخی ساعات با رگبار و رعد وبرق همراه خواهد شد.

سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده یک سامانه بارشی از اواسط روز یکشنبه ۱۱ فرودین تا اواخر روز دوشنبه ۱۲ فروردین در غرب و جنوب غرب ایران در راه است. در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران با شدت قابل ملاحظه همراه است و در برخی ساعات با رگبار و رعد وبرق همراه خواهد شد.

سیل ایران

بیشیترین شدت بارش از صبح تا اواخر دوشنبه پیش بینی شده است. حجم بارش تجمعی در میانگین حوضه رودخانه‌های بزرگ جنوب غرب کشور شامل کرخه، دز و کارون حدود ۷۰ میلیمتر برآورد شده و به سبب بارش باران و ذوب برف، حجم  روانآب و سیلاب در رودخانه های منطقه از ظهر دوشنبه تا صبح سه شنبه به بیشینه مقدار خود برسد.

بر اساس این پیش‌بینی، یکشنبه بعد از ظهر و شب ۱۱ فروردین، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و  سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و  کهگیلویه و بویر احمد، بارش باران، گاهی با رگبار و رعدوبرق و آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در  استان‌های همدان، آذربایجان شرقی و زنجان دیده می‌شود.

دوشنبه ۱۲ فروردین احتمال رگبار باران همراه با رعدوبرق، برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس وجود دارد.

بارش باران با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و دامنه‌های البرز در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان؛ همچنین بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران همراه خواهد بود.

همچنین از یکشنبه شب تا اواخر روز دوشنبه در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر دامنه‌های البرز در شمال و زاگرس در شمال‌غرب و غرب کشور، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به پیش‌بینی وضع هوا، توصیه شده سفرهای نوروزی در روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده با کسب اطلاع از آخرین وضع هوا در مسیر سفر برنامه ریزی و انجام شود و با توجه به پیش‌بینی بارش برف در مسیرهای کوهستانی شمال، شمالغرب و غرب کشور و همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها احتیاط  لازم صورت گیرد. در طول سفر نیز باید از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری شود.

احتمال وقوع بارش‌های سیل آسا از یکشنبه شب تا اواخر دوشنبه و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها از اواسط دوشنبه تا سه شنبه در جنوب‌غرب و غرب ایران بسیار بالاست.

یازمان هواشناسی ایران با پیش بینی رگبار و رعدوبرق و وقوع آذرخش به خصوص در مناطق کوهستانی و همچنین احتمال وقوع بهمن، صعودهای کوهستانی را توصیه نکرده است.

در جریان سیل اخیر در مناطق مختلف ایران تاکنون بیش از ۴۰ نفر کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.