ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهدید ترامپ: مرز با مکزیک هفته آینده بسته خواهد شد

ترامپ بارها تهدید کرده بود که مرز را ببندد. اما این بار با موج جدید مهاجران به شمال یک برنامه زمانی مشخص برای این اقدام ارائه داد.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده تهدید کرد اگر مقامات مکزیک فوراً مهاجرت غیرقانونی را متوقف نکنند، ایالات متحده هفته آینده مرز جنوبی خود با این کشور را خواهد بست. این اقدام سختگیرانه می‌تواند به اقتصاد هر دو کشور ضربه بزند، اما ترامپ تاکید کرده که: «شوخی نمی‌کنم.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، ترامپ روز جمعه ۲۹ مارس/ ۹ فروردین در پاسخ به خبرنگاران در فلوریدا گفت که مرز را «برای مدت طولانی» خواهند بست و این می‌تواند شامل «همه مبادلات» با مکزیک شود.

ترامپ بیش از دو سال است وعده ساختن دیواری بلند و نفوذ ناپذیر را در مرز ایالات متحده و مکزیک می‌دهد. هدف او ممانعت از مهاجرت غیرقانونی از مرزهای جنوبی است. کنگره آمریکا اما تاکنون از تصویب بودجه برای ساخت این دیوار خودداری کرده است.

ترامپ بارها تهدید کرده بود که مرز را می‌بندد، اما این بار با موج جدید مهاجران به شمال، یک برنامه زمانی مشخص برای این اقدام ارائه داد.

بستن مرز می‌تواند تاثیری سنگین و سخت بر مردمی بگذارد که در مناطق سن‌دیگو تا جنوب تگزاس زندگی می‌کنند. همچنین سوپرمارکت‌هایی که اجناس مکزیکی می‌فروشند، کارخانه‌هایی که وابسته به مواد و قطعات وارداتی هستند و سایر کسب ‌و ‌کارها در خود ایالات متحده با مشکل مواجه خواهند شد.

بر اساس آمارهای اتاق بازرگانی ایالات متحده، بین مکزیک و ایالات متحده روزانه ۱.۷ میلیارد دلار کالا مبادله می‌شود. این نهاد اعلام کرده است بستن مرز «یک سقوط کامل اقتصادی» است که پنج میلیون شغل در ایالات متحده را تهدید خواهد کرد.

اقدامات ترامپ برای جلوگیری از ورود مهاجران

هدف ترامپ جلوگیری از ورود کاروان‌های مهاجران غیرقانونی است.

هزاران پناهجو از کشورهای هندوراس، گواتمالا و السالوادور از نیمه ماه اکتبر از کشورهای خود وارد مکزیک شده و به سمت مرز ایالات متحده حرکت کردند. این پناهجویان به دلیل فقر و خشونت از کشورهای خود گریخته‌اند.

در پایان سال گذشته میلادی هزاران پناهجو از کشورهای آمریکای مرکزی در گروه‌های بزرگ خود را تا مرز آمریکا رساندند. ایالات متحده تعدادی از این پناهجویان را به مکزیک باز‌گردانده؛ جایی که آن‌ها منتظر نتایج بررسی پرونده خود خواهند بود.

ترامپ همچنین برای جلوگیری از ورود مهاجران هزاران سرباز ارتش را به مرز فرستاده است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده تلاش می‌کند تا روند درخواست پناهندگی را تغییر دهد. طرح ترامپ برای اصلاح قانون درخواست پناهندگی اما از سوی دادگاه‌های آمریکا رد شد.

ترامپ در آخرین تلاش‌هایش از کنگره خواست در بودجه سال جدید هزینه ساختن دیوار مرزی را تصویب کند، اما کنگره از این کار سر باز زد.

اختلاف بر سر بودجه حتی موجب تعطیلی موقت دولت ایالات متحده شد.

ترامپ بارها گفته است برای مقامات مکزیک «بسیار آسان» است که جلوی حرکت مهاجران غیرقانونی را بگیرد. او مقامات مکزیک را متهم کرده که پول ایالات متحده را می‌گیرند «و فقط حرف می‌زنند.»

تصمیم ترامپ برای بستن مرز با مکزیک در هفته آینده پس از آن اعلام شد که آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک گفت کشورش سهم خود را برای مقابله با قاچاق مهاجران انجام می‌دهد.

لوپز اوبرادور همچنین گفت که دولتش خواهان روابط خوب با ایالات متحده است.

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک اما در پاسخ به تهدید ترامپ در توئیتی نوشت که کشورش بر اساس تهدید عمل نمی‌کند. او کشورش را بهترین همسایه‌ای دانست که ایالات متحده می‌توانسته داشته باشد.

شبکه‌های تبهکار در مکزیک و کشورهای همسایه با گرفتن هزاران دلار از هر نفر، به آنها کمک می‌کنند از مرز مکزیک بگذرند و به مرزهای دوردست ایالات متحده برسند.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.