ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گمیشان زیر آب: آغاز انتقال مردم به خارج از شهر

اقدام سپاه در منفجر کردن سه نقطه از مسیر خط آهن گرگان-اینچه‌برون در شمال شهر آق‌قلا برای خارج کردن سیلاب از این شهر، از جمله دلایل آبگرفتگی در گمیشان عنوان می‌شود.

رییس ستاد مدیریت بحران استان گلستان گفت مردم شهر گمیشان باید به نقاط امن منتقل شوند. آبگرفتکی در گمیشان رو به افزایش است. دولت انفجارهای انجام شده به وسیله سپاه برای تخلیه آب از آق‌قلا را عامل زیر آب رفتن گمیشان می‌داند.

تصاویر هوایی از سیل در گمیشان

به گفته مجتبی جمالی، رییس ستاد مدیریت بحران استان گلستان احتمال می‌رود شهر گمیشان در آب فرو رود:

«در شهر گمیشان کسانی که در خانه‌های یک طبقه‌ سکونت دارند به اماکن موقتی که فرمانداری تهیه کرده مراجعه کنند یا در خانه‌های دو طبقه اقوام خود ساکن شوند.»

جمالی از مردم خواسته است همکاری لازم را داشته باشند و توصیه‌های اعلام شده را جدی بگیرند.

اقدام سپاه در منفجر کردن سه نقطه از مسیر خط آهن گرگان-اینچه‌برون در شمال شهر آق‌قلا برای خارج کردن سیلاب از این شهر، از جمله دلایل آبگرفتگی در گمیشان عنوان می‌شود.

در روزهای گذشته، حسن روحانی با انتقاد از عملکرد سپاه گفت انفجار جاده و راه‌آهن توسط این نهاد نظامی هیچ تاثیری در کاهش سیل نداشته است و فقط آب را جابه‌جا کرده است:

«... هیچ فایده و تاثیری نداشته. فقط آب را از این ور برده به آن ور، از آق قلا برده به گمیشان....»

سه‌شنبه گذشته به دستور محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، جاده‌ای در منطقه گمیشان توسط نیروهای سپاه تخریب شد که آب به طرف دریا سرازیر شود.

امیرشیر توماج، فرماندار گمیشان، پنج‌شنبه ۸ فروردین به رسانه‌های داخلی گفت سیلابی که از آق‌قلا در حال خروج بوده وارد برخی از روستاهای شهرستان گمیشان شده است، نیمی از این شهر زیر آب رفته و مردم در مضیقه قرار دارند.

با بالا رفتن احتمال آبگرفتگی گسترده در گمیشان، به نظر می‌رسد حضور سپاه در جریان تخلیه آب مناطق سیل‌زده و امدادرسانی به سیل‌زدگان به چالشی جدی‌تر میان دولت و سپاه تبدیل شود.

فرمانده سپاه پاسداران روز شنبه ۱۰ فروردین در سفری دیگر به مناطق سیل‌زده، در استان گلستان حاضر شده و به انتقاد حسن روحانی از عملکرد این نهاد نظامی پاسخ داده است.

محمدعلی جعفری در دفاع از عملکرد سپاه گفته است این نیرو برای کمک به تخلیه و انتقال آب به سمت دریا، به منفجر کردن بخشی از راه‌ها و جاده‌ها متوسل شده است.

او گفته است:

«تنها و تنها راه انتقال آب به سمت دریا انفجار ریل و باز کردن مسیر بود.»

جعفری از انفجارهای تازه‌تری نیز خبر داده است:

«امیدواریم امروز (شنبه) با انفجاراتی که صورت خواهد گرفت به ما دیگر تهمت انتقال آب از این سمت به آن سمت نزنند، زیرا تنها راه انتقال آب همین راه است.»

فرمانده سپاه همچنین گفته است:

«اگر دستگاه‌های دولتی هم با تمام امکانات و نیروهایشان پای کار بیایند قطعا سرعت انتقال بیشتر خواهد شد.»

مردم برخی شهرها و روستاهای استان گلستان ۱۲ روز است با سیلاب دست و پنجه نرم می‌کنند و در بیشتر نقاط استان، خانه‌هایشان تخریب شده یا آسیب دیده است.

با مدیریت جهادی فرمانده سپاه «گمیشان»به دریا پیوست (ویدئو: شنبه ۱۰ فروردین، گمیشان. منبع: توئیتر)

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.