ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همکاری فرهنگی کوبا و آمریکا: افتتاح مرکز حفظ آثار همینگوی

امریکا و کوبا همچنان با یکدیگر در تقابل‌اند. ریاست جمهوری ترامپ تنش را بیشتر کرده اماهمینگوی دو کشور را به یک «توافق» رسانده است.

یک مرکز فرهنگی برای حفظ آثار ارنست همینگوی، نویسنده سرشناس آمریکایی شنبه ۳۰ مارس/۱۰ فروردین در کوبا آغاز به کار کرد. این مرکز که حاصل همکاری میان سازمان‌هایی از کوبا و آمریکاست محلی را برای همکاری میان دشمنان دیرینه جنگ سرد فراهم آورده است.

ملک فینکا ویخیا در کوبا که پیشتر موزه همینگوی بود

ارنست همینگوی برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۵۴ برخی از برجسته‌ترین آثارش را در طول اقامت ۲۱ ساله خود در کشور کوبا نوشت. او در سال ۱۹۳۹ به فینکا ویخیا (Finca Vigia) نقل مکان کرد. فینکا ویخیا یا «مزرعه مراقبت» (Lookout Farm) اکنون موزه‌ای در شهر سانفرانسیسکوی پاولا در دامنه هاوانا ست.

همینگوی یک سال بعد زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند را منتشر کرد و براساس اظهارات دانشگاهیان محلی پیرمرد و دریا، جشن بیکران و جزیره‌ای در طوفان را نیز در طول اقامتش در آنجا نوشت. از او هزاران سند را در کوبا به‌جا مانده که شامل دست‌نوشته‌های برخی از آثارش، نامه‌ها، عکس‌ها و کتاب‌هایی ست که در آن‌ها کنارنویسی کرده. او کوبا را در سال ۱۹۶۰ و بیش از یک سال پس از انقلاب کوبا ترک کرد و در مدت کوتاهی پس از کشمکش با بیماری افسردگی درسن ۶۱ سالگی و در شهر آیداهو دست به خودکشی زد.

مرکز بازسازی و نگهداری از آثار او به ابتکار شورای ملی میراث فرهنگی کوبا و بنیاد آمریکایی فینکا ویخیا در ملکی ۶ هکتاری که همینگوی در آن زندگی می‌کرده ساخته شده است. محل سکونت او حالا به ساختمان این مرکز تبدیل شده که خانه اسپانیایی خوش‌آب و هوایی ست که درختان بر آن سایه افکنده‌اند.

جیم مک‌گاورن نماینده ماساچوست در کنگره آمریکا به دنبال بهبود روابط کوبا و آمریکاست در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت:

«وقتی با هم یک‌جا جمع شویم، وقتی با هم کار کنیم، می‌توانیم کارهای مثبت و حیرت‌انگیزی انجام دهیم»

مک‌گاورن گفت که اگر به‌خاطر دهه‌ها تحریم تجاری آمریکا علیه کوبا نبود این پروژه خیلی آسانتر انجام می‌شد. تحریم‌هایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با به‌قدرت رسیدن دوباره آن‌ها را شدت داد.

مرکز حفظ آثار ارنست همینگوی منابع مالی خود را از چندین بنیاد مختلف از جمله موسسه فورد، خیریه امریکن اکسپرس و بنیاد ای‌تی‌اند‌تی (AT&T Foundation) دریافت می‌کند و شامل قسمت‌های مختلفی از جمله یک بخش آزمایشگاهی ست.

شورای ملی میراث فرهنگی ملی کوبا و بنیاد فینکا تا کنون سه موافقتنامه همکاری را برای حفظ و انتشار میراث همینگویی امضا کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.