ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صادق لاريجانی: اگر در سپاه کسانی تخلف کرده باشند، ربطی به خود سپاه ندارد

<p>آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران در واکنش به سخنان علی مطهری، نماينده مجلس که سپاه پاسداران را به &quot;دخالت&quot; در انتخابات مجلس متهم کرده، گفت:&zwnj; &quot;اگر در سپاه کسانی تخلف کرده باشند، ربطی به خود سپاه ندارد.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش روزنامه شرق، آيت&zwnj;الله لاريجانی روز چهارشنبه سوم خرداد ۱۳۹۱ در نشست مسئولان قوه قضائيه گفت: &quot;در فضايی که کشورها و رسانه&zwnj;های غربی و برخی اذناب داخلی آنان همواره در پی کمرنگ&zwnj; کردن حضور مردم در انتخابات بودند ولی مردم حضور گسترده&zwnj;ای داشتند و با رای خود افراد منتخب را به مجلس فرستادند، طرح برخی مطالب و زيرسوال بردن سلامت انتخابات در چنين فضايی شايسته نيست.&quot;</p> <p>اشاره اين مقام قضايی ايران به سخنان چند روز پيش علی مطهری است که گفته بود: &quot;دخالت سپاه پاسداران در بسياری از حوزه&zwnj;های انتخابيه مشهود بود و بسياری از کانديداهايی که در آن حوزه&zwnj;ها چه رأی آوردند و چه رأی نياوردند اين موضوع را تأييد می&zwnj;کنند.&quot;</p> <blockquote> <p>ستاد کل نیروهای مسلح ایران: مدعيان دخالت سپاه در انتخابات مجلس بايد به دادگاه مستندات خود را ارائه دهند و همچنين بايد عذرخواهی کنند</p> </blockquote> <p>علی مطهری که در مرحله دوم انتخابات به مجلس نهم راه&zwnj; يافته است، دخالت سپاه در انتخابات را &quot;آفتی&quot; برای سپاه و &quot;خطری برای انقلاب و نظام اسلامی&quot; عنوان کرد و گفت: &quot;ديگر نمی&zwnj;توان در پشت درهای بسته برای مردم تصميم گرفت و فشار افکار عمومی اجازه اين گستاخی را به دوستان نادان انقلاب نمی&zwnj;دهد.&quot;</p> <p>اين اظهارات مطهری با واکنش&zwnj;هايی روبه&zwnj;رو شد. سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف، مسئول روابط عمومی کل سپاه در همان روز با رد هر گونه دخالت سپاه در انتخابات اخير مجلس اظهار داشت: &quot;سپاه وامدار هيچ جريان و جبهه سياسی نبوده و هرگز خود را در دايره محدود آن&zwnj;ها تعريف نکرده و نخواهد کرد.&quot;</p> <p>علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران نيز گفته است: &quot;توصيه من به همکاران خود اين است که با توجه به شرايط کشور در بيان مطالب خود و توجه به ارزش&zwnj;های سپاه طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزيز حفظ شود و حرمت همه مسئولان قوای سه&zwnj;گانه نيز لحاظ شود.&quot;</p> <p>همچنين سردار سرتيپ مسعود جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح گفته است: &quot;از مدعی&zwnj;العموم انتظار داريم با قيد فوريت با اين&zwnj;گونه افراد برخورد کند.&quot;</p> <p>وی افزوده است: &quot;هيچ&zwnj;کس حق ندارد به آرای ملت ايران در انتخابات توهين کند و اينکه کسانی بگويند فلان ارگان و سازمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در نحوه آرای مردم اعمال نظر يا دخالت غيرقانونی داشته و هيچ مدرکی هم ارائه ندهد، توهين به شعور و آگاهی مردم است.&quot;</p> <p>به گفته جزايری &quot;مدعيان دخالت سپاه در انتخابات مجلس بايد به دادگاه مستندات خود را ارائه دهند و همچنين بايد عذرخواهی کنند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران در واکنش به سخنان علی مطهری، نماينده مجلس که سپاه پاسداران را به "دخالت" در انتخابات مجلس متهم کرده، گفت:‌ "اگر در سپاه کسانی تخلف کرده باشند، ربطی به خود سپاه ندارد."

به گزارش روزنامه شرق، آيت‌الله لاريجانی روز چهارشنبه سوم خرداد ۱۳۹۱ در نشست مسئولان قوه قضائيه گفت: "در فضايی که کشورها و رسانه‌های غربی و برخی اذناب داخلی آنان همواره در پی کمرنگ‌ کردن حضور مردم در انتخابات بودند ولی مردم حضور گسترده‌ای داشتند و با رای خود افراد منتخب را به مجلس فرستادند، طرح برخی مطالب و زيرسوال بردن سلامت انتخابات در چنين فضايی شايسته نيست."

اشاره اين مقام قضايی ايران به سخنان چند روز پيش علی مطهری است که گفته بود: "دخالت سپاه پاسداران در بسياری از حوزه‌های انتخابيه مشهود بود و بسياری از کانديداهايی که در آن حوزه‌ها چه رأی آوردند و چه رأی نياوردند اين موضوع را تأييد می‌کنند."

ستاد کل نیروهای مسلح ایران: مدعيان دخالت سپاه در انتخابات مجلس بايد به دادگاه مستندات خود را ارائه دهند و همچنين بايد عذرخواهی کنند

علی مطهری که در مرحله دوم انتخابات به مجلس نهم راه‌ يافته است، دخالت سپاه در انتخابات را "آفتی" برای سپاه و "خطری برای انقلاب و نظام اسلامی" عنوان کرد و گفت: "ديگر نمی‌توان در پشت درهای بسته برای مردم تصميم گرفت و فشار افکار عمومی اجازه اين گستاخی را به دوستان نادان انقلاب نمی‌دهد."

اين اظهارات مطهری با واکنش‌هايی روبه‌رو شد. سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف، مسئول روابط عمومی کل سپاه در همان روز با رد هر گونه دخالت سپاه در انتخابات اخير مجلس اظهار داشت: "سپاه وامدار هيچ جريان و جبهه سياسی نبوده و هرگز خود را در دايره محدود آن‌ها تعريف نکرده و نخواهد کرد."

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران نيز گفته است: "توصيه من به همکاران خود اين است که با توجه به شرايط کشور در بيان مطالب خود و توجه به ارزش‌های سپاه طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزيز حفظ شود و حرمت همه مسئولان قوای سه‌گانه نيز لحاظ شود."

همچنين سردار سرتيپ مسعود جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح گفته است: "از مدعی‌العموم انتظار داريم با قيد فوريت با اين‌گونه افراد برخورد کند."

وی افزوده است: "هيچ‌کس حق ندارد به آرای ملت ايران در انتخابات توهين کند و اينکه کسانی بگويند فلان ارگان و سازمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در نحوه آرای مردم اعمال نظر يا دخالت غيرقانونی داشته و هيچ مدرکی هم ارائه ندهد، توهين به شعور و آگاهی مردم است."

به گفته جزايری "مدعيان دخالت سپاه در انتخابات مجلس بايد به دادگاه مستندات خود را ارائه دهند و همچنين بايد عذرخواهی کنند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    اگر قاضی خلاف کند ربطی به قوه قضاییه ندارد ! اگر وزیر و معاون وزیر خلاف کنند به قوه مجریه ربطی ندارد !!! . . . . در این مملکت خر تو خر ، هر خلافی آزاد است وبه کسی ربطی ندارد >

  • کاربر مهمان

    اگر مرتضوی جنايت کرده به او ربطی ندارد؟!.... واقعا که ! ريس قضاييه که او باشد وای بحال بقيه مسايل !!