ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه بررسی بحران سیل با خامنه‌ای: بی‌کفایتی سپاه یا دولت؟

رهبر جمهوری اسلامی از دولت خرده گرفت که می‌بایست وقوع سیل سراسری را پیش‌بینی می‌کرد. خامنه‌ای درباره بی‌کفایتی سپاه سکوت کرد.

رهبر جمهوری اسلامی گروهی از مقامات بلندپایه لشکری و کشوری را برای بررسی  نحوه امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل‌زده فراخواند. در این جلسه خامنه‌ای از دولت خرده گرفت که می‌بایست وقوع سیل سراسری را پیش‌بینی می‌کرد و تدابیری برای جلوگیری از ویرانی‌ها می‌اندیشید. رهبر جمهوری اسلامی درباره نقش سپاه در زیر آب رفتن گمیشان، تصرف حریم رودخانه‌ها و تصرف جنگل‌های ایران سکوت کرد.

سه‌شنبه ۱۳ فروردین: جلسه بررسی بحران سیل با خامنه‌ای

بر اساس گزارش مدیریت بحران کشور  از ۲۳ استان ایران که درگیر بارندگی‌های شدید هستند، شش استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطرار قرار دارند و روی هم رفته ۴۰۰ شهر و روستا با سیل درگیرند. در جلسه ویژه بررسی وضعیت استان‌های سیل‌زده با خامنه‌ای‌ که سه‌شنبه ۱۳ فروردین برگزار شد، معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، راه، مسکن و شهرسازی، بهداشت، رئیس سازمان هلال احمر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی، رؤسای بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد خمینی حضور داشتند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، خامنه‌ای در این جلسه در انتقاد از عملکرد دولت گفت:

«موضوع مهمی وجود دارد که آن هم مسئله پیشگیری از ویرانی‌ها و خسارات است که باید از قبل پیش‌بینی می‌شد. باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و آینده‌نگری شود که صدمات و خسارات ناشی از اینگونه حوادث به کمترین میزان ممکن برسد.»

اقدامات سپاه در کمک‌رسانی به تخلیه آب و کمک به سیل‌زدگان در استان گلستان اختلافات بین دولت و سپاه پاسداران را یک بار دیگر آشکار کرد. به دستور محمد علی جعفری، فرمانده سپاه برای تخلیه آب در منطقه آق‌قلا بخشی از ریل راه‌آهن گرگان به اینجه‌برون منفجر شد. حسن روحانی جمعه ۹ فروردین تلویحاً فرمانده سپاه را متهم کرده بود که سبب شده است آب به طرف گمیشان سرازیر شود. جعفری ناگزیر شد یک بار دیگر به استان گلستان سفر کند. برای امدادرسانی به اهالی پلدختر که روز گذشته نیمی از آن زیر آب رفت، ارتش وارد عمل شد. محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، سه‌شنبه ۱۳ فروردین پس از بازدید از پلدختر،  در انتقاد از عملکرد دولت گفت:

«مسئولان بدون هیچ پیش زمینه‌ای از چند روز قبل به مردم هشدار داده‌اند که منازل خود را ترک کنند. اغلب روستاها نیز جاده‌ها‌یشان از بین رفته و تنها با بالگرد به آن‌ها غذا داده می‌شود. مشکلات پلدختر زیاد است و مدیریتی وجود ندارد. هیچ مسئول دولتی جرات ورود [به شهر را] ندارد چراکه مردم عاصی هستند. مردم وضع بسیار اسفباری دارند و شرایط بدی است.»

جلسه ویژه با خامنه‌ای در سایه اختلاف دولت با سپاه بر سر نحوه مدیریت بحران سیل سراسری برگزار شد. اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی در این جلسه اعلام کرد که دولت از سپاه درخواست کرده برای هدایت آب‌های روان کانال‌هایی را در اطراف بستان و سوسنگرد احداث کند. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از برگزاری این جلسه بر این نکته تأکید کرده بود.

به گزارش ایرنا، خامنه‌ای «لایروبی رودخانه‌ها»، «لایروبی سدها»، «آزادسازی حریم رودخانه‌ها»، «آبخیزداری» و «حفظ مراتع و جنگل‌ها» را از موضوعات بسیار مهم برشمرد و گفت:

« این حادثه باید یک درس عبرت باشد تا در طرح‌های مختلف آینده از جمله سدسازی‌ها، راه‌سازی‌ها، احداث راه آهن، و عمران شهری، همه جوانب مختلف دیده و آینده‌نگری لازم و جامع انجام شود.»

در گزارشی که به سازمان بازرسی منسوب است، بیش از ۷۰ درصد از جنگل‌های استان گلستان به سپاه پاسداران، حوزه علمیه و آستان قدس رضوی واگذار شده است. بر اساس این گزارش ۴۷ هزار هکتار از جنگل‌های گلستان با «اعمال نفوذ» تحت پوشش حوزه علمیه استان گلستان قرار گرفته. حدود ۱۳ هزار هکتار نیز به لشگر ۲۵ سپاه گرگان واگذار شده است. آستان قدس رضوی و مؤسسه پیشگامان سازندگی هم نزدیک به ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان گلستان را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سمان

    دزدان و غارتگران و خاکسترکنندگان ایران در جلسه بررسی بحران سیل با سردسته جنایتکاران، سید علی خامنه ای، به این نتیجه رسیدند تا همه تقصیرها را طبق معمول همیشه به گردن "دولت تدارکاتچی دزدی" بیاندازند. ای صد آفرین به چنین زمامدارانی! نامتان برای همیشه بر اریکه تاریخ جاودان خواهد ماند و تا ابد تف و لعنت مردم ایران بدرقه راه کثیف‌تان خواهد بود.

  • ali

    تا جمهوری کثیف و سیاه اسلامی که جرثومه اسلام جنایتکار و ضد انسان است از بین نره ایران روز به روز بیشتر در نکبت و مرگ فرو خواهد رفت

  • گروه کمک به سیل زدگان

    پایگاههای آماده دریافت کمک های غیر نقدی: 1- تهران : خیابان جلال آل احمد، پس از پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی تهران 2- بابل : دانشگاه نوشیروانی بابل 3- ایلام : دره شهر، خیابان شهیدرجایی، میوه فروشی محمدی، جنب هایپروان 4- خرم آباد: -كافه هما : زيبا كنار ، ميدان مادر -گلدشت غربي ، خيابان صداوسيما(ايستگاه راديو) بعد از چهارراه ياسمن، قطعه سوم شماره تماس های ضروری در شهرهای مختلف: 1- تهران : 09197287697 رومینا محسنی و ۰۹۱۲۷۹۹۸۴۹۷ ابوالفضل نژادفتح 2- گلستان: 09308111312 محمد امین حسینی 3- ایلام 9904540810 احسان محمدی 4- لرستان 09160468561 مهرداد بارانی بیرانوند 5- بابل: 09116848527 محدثه آقابراریان لطفا جهت اطلاع رسانی بیشتر مارا همراهی کنید. لینک گروه کمک به سیل زدگان ایران

  • گروه کمک به سیل زدگان ایران

    اطلاعیه شماره ۴ همراهان عزیز ♦️ با توجه به سیلاب مصیبت زایی که در استان های لرستان، ایلام و خوزستان زندگی مردم را با بحران جدی روبرو کرده است و نظر به بی تدبیریها در امر امداد رسانی از جانب نهادهای مسئول، همزمان با فروکش نسبی سیلاب در برخی مناطق و امکان ورود نیروهای مردمی، گروه امدادرسانی مستقل دانشجویی، تیمی از امدادرسانان مستقر در این مناطق و با کمک مردم بومی را شکل داد. ♦️ مجوز این امدادرسانی همچون سیل گلستان از جانب انجمن علمی توسعه ی روستایی ایران صادر شد. ♦️لذا زین پس امدادرسانی های ما در گلستان و مناطقی از لرستان، ایلام و خوزستان همزمان انجام خواهد گرفت و نام گروه نیز به "امدادرسانی به سیل زدگان ایران" تغییر خواهد یافت. اولویت امدادرسانی تهیه ی اقلام دارویی است؛ لذا کمکهای نقدی برای خرید دارو دارای اولویت و حائز اهمیت است. لطفا کمکهای نقدی خود را جهت کمک به شماره کارت : ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۴۳۶۰۷۴۵ به نام انجمن علمی توسعه روستایی ایران واریز نمایید. ♦️♦️ اقلام غیرنقدی ضروری عبارتند از : پتو چادر شیر خشک نواربهداشتی خرما ♦️♦️داروهاي پر مصرف مورد نياز : كاپتوپريل ٥٠ استامينوفن سفالكسين آزيترومايسين آموكسى سيلين آسپيرين ٣٢٥ آتورواستاتين ٨٠ سرم شست و شو آبسلانگ دستگاه و نوار قند خون متورال ٥٠ لوپراميد هيوسين خوراكى و تزريقى پودر ORS بتادین دميترون سرنگ قطره چشمى كلرامفنيكل قطره و شربت و شياف استامينوفن ١٢٥ برای کودکان شياف ديكلوفناک شربت سفكسيم

  • کشتن مردم سیل زده توسط دولت

    براساس گزارش منابع محلی از شهر سوسنگرد، نیروهای امنیتی با دادن وعده جبران خسارت درخواست شکسته شدن سیل بند روستاهای اطراف را داشتند که با انکار و عدم اعتماد روستائیان مواجه شده، و پس از اعزام نیروهای امنیتی از اهواز به منطقه درگیری های مسلحانه به وقوع پیوسته، که چند زخمی و احتمالا کشته نیز در پی داشته است

  • شوراهای مردمی

    ارغوان ... شاخۀ خونین زمین این چه رازی‌ست که هر بار بهار ، با عزای دل ما می‌آید ؟! امیرهوشنگ_ابتهاج ( ح الف سایه ) ----------------------------------------------- استان های #گلستان #لرستان #ایلام #خوزستان نیاز به #کمک همه جانبه دارد، فراموش شان نکنیم ! با توجه به سیلاب های مصیبت زایی که در استان های #گلستان، #لرستان، #ایلام و #خوزستان زندگی مردم را با بحران جدی روبرو کرده است و نظر به بی تدبیریهای صورت گرفته در امر امدادرسانی از جانب نهادهای مسئول، با ایجاد #تشکل_های_مردمی، به کمک سیل زدگان به شتابیم. ( تشکلی #مستقل از دولت ) #نان_کار_آزادی #شادی_رفاه_آبادی #نان_کار_آزادی_حق_مسلم_ماست

  • تاریخدان

    جناب حقوقدان در سال ۶۵ که دیگر سلطنتی وجود نداشت که کشته شدن ۴۰۰۰ نفر را به گردنش میاندازید. حال شما خوبه؟ تازه مگر خود سعید حجاریان با کمک فردوست نرفت و تمامی ساواکی های بازنشسته و بیکار را دوباره استخدام کرد. پس می بینیم که مابین برادرانِ اصولیِ (ضد-لیبرال) و ساواکی های سابق هم چندان تفاوتی نیست و هر دو سخت مشغول حفظ بیضهء اسلام. حالا شما هی تمام تقصیر ها را بنداز به گردن سلطنت در سال ۶۵!! یا لیبرالها!!! و هی آدرس عوضی بده. اما مردم که خوب می دانند در ایران همه چیز دست سپاه است. بقیه (دولت روحانی,...) فقط ملیجک های پشمالوی سپاه هستند و بس.

  • مهرداد

    باپوزش در پیشنهادی که به شمابابت کمک های مردمی ودولت امریکا به شما دادم نام سرکار خانم هدیه تهرانی که هم اکنون در گلستان حظور دارند فراموش کردم . سپاس

  • مهرداد

    بادرود . در خبرها آمده بود که دولت امریکا ابراز تمایل کرده که به مصیبت دیده گان سیل کمک کند از طریق صلیب سرخ و حلال احمر ( شیروخورشید اسبق) نظر به اینکه مسئولین جمهوری جهل و جنون تماما دست نشانده حکومت فاسد و دزد آخوندی هستند و علاوه بر دزدی کمک های بشر دوستانه را هم حتما بصورت گزینشی به اعوان و.انصار خود میدهند و شاید مقدار کمی به دست مردم مستاصل برسد این گونه کمک هارا به افراد دلسوز مثل که مردم میشناسند مثل آقای نوری زاد . پرویز پرستویی ودیگر عزیزانی که داوطلبانه شخصا در مناطق سیل زده حظور دارند قرار بدهند و ازذآن ها بیلان وریز کمک ها را بخواهند و یا اگر به خاطر امکانات حلال احمر و توان کمک رسانی به مردم که ازذاین ارگان ها انتظار میرود این اشخاص را ناظردبر این ارگان ها قرار بدهند تا حیف و میل آخونددها و عوامل سیری نا پذیرشان نشود لطفا این پیشنهاد را به اطلاع دولت امریکا برسانید با سپاس ارادتمند مهرداد

  • کیوان

    حضرت امام چهاردهم ، ولی امر کل مسلمین جهان‌ ، جانشین‌ ولی عصر و نمایندهء خدا بر روی زمین ...... طبق معمول مراتب کدورت خاطر مبارک شان را به اطلاع عموم مردم و مسئولین رساندند. که یعنی اینکه با گرفتن ژست مخالف در برابر انبوه نوکران ربز و درشت خود ، چنین القا کنند که تقصیر همهء دنیا بوده ، الا ذات مبارک و معصوم و قدسیِ ایشان . سایهء متبرک ایشان همیشه مستدام و منقل زرین شان همیشه فروزان .

  • حقوقدان

    بی لیاقتی لیبرال ها باعث شد که آب سد ها قبل از سیل خارج نشده و از ترس خشک سالی آب های پشت سد حفظ شدند؛؛؛ البته در سال ۶۵ هم بیلیاقتی سلطنت باعث شد که ٤۰۰۰ نفربهزیر برف مدفون شوند که البته خاکتو سر سلطنت کثیف!!!︎!!!

  • نادر

    سپاه معضل اصلی و اساسی ایران است. همه کاره سپاه هست و مجلس و رئیس جمهور فرمایشی هستند

  • شوراهای مردمی

    اتفاقا هم سپاه و هم دولت بسیار باکفایت هستند, منتها با کفایت در همه چیز غیر از کمک به مردم ایران. از پولشویی, ترور, قاچاق های کلان, ترورهای باز هم بیشتر, انحصار اقتصاد کشور,....سپاه "کفایت" خود را ۴۰ سال است که نمایان کرده کرد. دولتِ دلقکِ بازیچهء دست سپاه هم دست کمی از برادران قاچاقچی ندارد. روحانی از "مبتکرین" و مهره های اصلی در قانون حجاب اجباری بود, و خواهان اعدام "ضد -انقلابیون" حین مراسم نماز جمه. خوشبختانه در عکس العمل به حوادث تراژیک اخیر, تعدادی از کنشگران و شهروندان عادی برپایی و ایجاد "شوراهای مردمی" و نهادینه کردن این شوراهای مردمی در تمامی سطوح جامعه را بمثابهء بدیلی برای مقابله با بحران های بلاواسطه و فوری کنونی (و همچنین برای دورانی طولانی و در سطحی کلان) مطرح کرده اند. پر واضح که هر چه این "تعداد" بیشتر شده و تبدیل به "بسیاری" شود اردوی کار و مردم قوی تر خواهد شد و آغازی برای تصفیه حساب نهایی با برادران قاچاقچی و ملیجک های ریشویشان. به امید چنان روزی.

  • حقیقتگو

    واقعا" که سپاه پاسداران و قشون اخوندسانانی و آقازاده ها وفک وفامیل ها بدرستی بخت یاران شان و کلیدی آخودنماورانه علی خامنه ای را برای بازکردن درصندوق ارزی و گنج های ایران پیدا کردند..دزدهای خارجی باید با چه علمی وچه دستگاه هائی وزحماتی به گاوصندوق ها ورود کنند ولی درایران یک اخوند حکم کلید کلیه گاوصندوق ها ومنابع ایران رو داره...علی خامنه ای درحقیقت هرآنچه که نمی پسنده به رسمیت هم نمی شناسه نه رئیس جمهور ونه دولت را فقط بعنوان دکوراسیون مردم فریبانه قبول داره ودرحقیقت این ارگان ها رئیس جمهوری ودولت مخارجی را ازگنجینه اش برمیدارند ودرحقیقت مزاحم راحتی ایشان درصدوردلارها به عراق وسوریه وفلسطین ویمن هستند...باید به افکارماوری تصورمهمل وبیمارگونه وروانی معاب علی خامنه ای درگفته هایشایش رجوع کرد...دولت باید ظهورسیلاب را پیشبینی و چاره جوئی میکرد..این تمام دیوانه عبابردوش نمی گوید دولتی تا گردن غرق دربدهکاری نجومی است چگونه می توانسته ازقبل صدها دستگاه آلات مدرن وامکانات خدماتی مدرن همانند اروپای غربی و امریکا و زاپن با سیلاب تهیه کند؟ این تمام دیوانه وروانی که خودش را خدای ایران وعراق وسوریه ولبنان وفلسطین میداند که درشهرهای ایران یک پناه گاه برای موارد اضطراری وجودندارد...حالا تمامی فجایعی که خودش و سپاه پاسداران درتعروض به محیط زیست و تشدید عوافب سیل موجب شدند طبق معمول به گردن دیگران می اندازد..آهای مردم حالا برایتان روشن است که علی خامنه ای چه درمغزدارد که برشماها به عنوان رهبر رهبری میکند...این موجود متعفن که با چندین جلیقه ضدگلوله برصندلی نشسته است همان موجودی است که مردم ایران را به خش وخاشاک ارزیابی کرده است..بله من مخارج خسارت ها را نمی دهم تقصییر بی کفایتی دولت بوده..دولت هم می گوید ما کلان مقادیر بدهکاری داریم ما هم پولی نداریم ..پس مردم با عوارض ها ومالیات ها و گرانی ها اب وبرق وگازوغیره بفرمایند کمک کنند...چندی هم نخواهد گذشت که بدستوررهبری درجهت کمک به آسیب دیده گان اندوخته های بانکی مردم مورد دستبرد قرارخواهدگرفت...مردم بپا خیزید وسیلابی بس عظیم تظاهراتی واقداماتی بسازید وحکومت اسلامی را دران غرق ومعدوم کنید..

  • استاد پرنده از جایی از ایران

    پنجاه سال پیش من ۳۳ سالم بود زنم ۲۹ سالش بود حالا هر دوتامون پیر شدیم اون زمان مگر کسی جرات داشت چنین گستاخی هایی را بر ملت تحمیل بکنه. اما حالا زمونه عوض شده. این حکومت با سر به زیری با حرف شنویی با نوکری با پادویی با توسری خوری با خفت با ذلت با اشمئزاز با پستی نسل بعد سر کار مانده است. این مردذم حتما سطاوار همین حکومتند. شما فقط فکمرش را بکنید که مثلا درست نفهمیدم انگلیس یا المان شایدم اتریش به نسرین ستوده جایزه ملیتی داده. یعنی در ده هزطار کیلو متری صدای این زن بزرگ را اروپا نشیده اما مردم ایران در خواب اصحاب کهفی در حال خماری ست. واقعا من این نسل زیر شصت سال را درک نمی کنم. دیروز بچه برادرم مکررا میگفت که تقصیر نسل من است! خب باشه تقصیر من حالا باید چکار کنیم. باید تا ابد نعلین گهی آخوند و مداح و طلبهع سراسر بیشر فی و نجاست را بلیسیم. آقا ای جوانان اگر به خیابان نیایید و. این جرثومه پلیدی را و این هیولای اسلام ناب را از کشور بیرون نکنید هرگز روی خوش نخواهید دید. اصلاحطلب و اصولگرا و روشن فکر دینی و نواندیش و فیلسوف احمقی کمه خمینی را در ماه فلسفه و دانش و معرفت و تقوا و عرفان ریده باید بدور انداخت. اینان در نهایت همشان سرسپرده ولایت کسی هستند که در یک نیمروز سر بیش از ۱خخخ یهودی را برید و به قول خودشان در ۴ سال و ۹ ماه خلافتش دست کم هفتاد هزار نفر را گردن زد. حالا شما دنبال چه هستید. باید به خیابان آمد و هزینه اش را هم پرداخت. در غیر این صورت هزینه ای دهها و شاید صدها برابر در کمین همه دی ماست.

  • رخشان پیر از کرج

    در تمامی تاریخ ایران و جهان حکومتی این چنین فاسد رهبری به غایب بیشرف و مردمی اینچنین تو سری خور دیده نشده. مرگ بر حکومت اسلامی داعشیعه.

  • نقی جان

    سلام‌ اول برن کثیف کاری خودشون جمع بکنند بعد بیان نظر بدند همه جا پا برادران قاچاق کن ،اقازاده ،اما ها و شاهزادها..فقط این وسط مردم توی زندگی واسه چندر قاز بایستی معذرت به مردم مثل خر کار بکنیم تا از کرسنگی .این ها نخواهیم به کی بگیم