ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جمعیت هلال‌احمر: امدادرسانان در پلدختر امنیت ندارند

روند امدادرسانی در پلدختر به دلیل تنش‌های اجتماعی و رفتارهای عصبی مردمان سیل‌زده و بی‌نظمی به خوبی پیش نمی‌رود.

جمعیت هلال احمر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روند امدادرسانی در پلدختر به دلیل تنش‌های اجتماعی و رفتارهای عصبی مردمان سیل‌زده و بی‌نظمی به خوبی پیش نمی‌رود  و در مجموع امدادرسانان امنیت ندارند.

چهارشنبه ۱۴ فروردین: پلدختر، یک روز بعد از فروکش کردن سیلاب

دوشنبه ۱۲ فروردین در پی بارندگی‌های سیل‌آسا دو شهر معمولان و پلدختر در استان لرستان زیر آب رفتند. وضع در پلدختر بحرانی‌تر بود. نیمی از شهر زیر آب رفت و مردم یا به کوه زدند و یا شب را بر بام خانه‌ها به صبح رساندند. شهر از دسترس خارج شده بود. صبح سه‌شنبه  ۱۳ فروردین روزنه‌ای به شهر ایجاد شد و نیروهای ارتش و جمعیت هلال احمر وارد عمل شدند.  هلال احمر چهارشنبه ۱۴ فروردین با انتشار اطلاعیه‌‌ای از نیروهای نظامی و انتظامی خواست تا با ایجاد نظم و آرامش در شهر پلدختر، به تسریع در روند امدادرسانی کمک کنند:

«امدادرسانی در شهر پلدختر به دلیل برخی تنش‌ها و رفتارهای هیجانی و عدم نظم و آرامش لازم برای انجام فعالیت امدادگران، متأسفانه به رغم ده‌ها سورتی پرواز روند مطلوبی را طی نکرده است. لازمه امدادرسانی سریع و مطلوب برقراری نظم و امنیت کافی برای کار امدادگران و نیروهای امدادی است که متأسفانه در روز نخست بحران در شهر پلدختر برقرار نبود.»

روز گذشته محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بعد از بازدید از پلدختر   در انتقاد از عملکرد دولت گفت:

«مشکلات پلدختر زیاد است و مدیریتی وجود ندارد. هیچ مسئول دولتی جرات ورود [به شهر را] ندارد چراکه مردم عاصی هستند. مردم وضع بسیار اسفباری دارند و شرایط بدی است.»

جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ چهارشنبه ۱۴ فروردین خود از نیروهای نظامی و انتظامی خواست نظم را در سطح شهر مجدداً برقرار کنند. روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر از نیروهای گارد ویژه به مناطق سیل‌زده اعزام شده بودند.

هلال احمر در این اطلاعیه خاطرنشان کرده که «اقلام زیستی و امدادی» به اندازه کافی وجود دارد. اما توزیع مطلوب این اقلام به برقراری نظم و آرامش بستگی دارد.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس ایران شامگاه چهارشنبه ۱۳ فروردین اعلام کرد که از ابتدای حادثه سیل در نقاط مختلف کشور تاکنون ۵۷ نفر کشته و ۴۷۸ ‏نفر زخمی شده‌اند. تعداد کشته‌شدگان در استان لرستان پنج نفر اعلام شده است. در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود سربازی که به پلدختر اعزام شده می‌گوید صدها نفر از مردم پلدختر را که به بام خانه‌ها پناه برده بودند آب برده است. کسی از تعداد دقیق کشته‌شدگان مطلع نیست. وثوق این ویدیو را نمی‌توان تأیید یا رد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان چهارشنبه ۱۴ فروردین اعلام کرد که ۳۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در شهرستان پلدختر در سیل خسارت دیده است. بسیاری از خانه‌ها را گل و لای انباشته و غیر قابل سکونت‌اند. مسعود رضایی، مدیر کل بنیاد مسکن به رسانه‌های داخلی گفته است که دولت بعد از ارزیابی خسارت‌ها به خسارت‌دیدگان وام‌ بلاعوض پرداخت می‌کند.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.