ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیکاگو نخستین شهردار زن سیاهپوست آشکارا همجنسگرایش را برگزید

برای نخستین بار یک زن سیاه‌پوست آشکارا هم‌جنس‌گرا در شیکاگو شهردار شد. لوری لایتفوت که پیش از این در انتخاباتی برنده نشده بود، در رقابت نهایی بر سر شهرداری شیکاگو رقیبش تونی پرک‌وینکل را شکست داد.

برای نخستین بار یک زن سیاه‌پوست آشکارا هم‌جنس‌گرا در شیکاگو شهردار شد. لوری لایتفوت که پیش از این در انتخاباتی برنده نشده بود، در رقابت نهایی بر سر شهرداری شیکاگو رقیبش تونی پرک‌وینکل را شکست داد.

لوری لایتفوت پس از پیروزی در انتخابات شهرداری شیکاگو،‌ سومین شهر پرجمعیت آمریکا،‌ همسرش را می‌بوسد ــ عکس: AFP

لوری لایتفوت سه‌شنبه دوم آوریل در سخنرانی اعلام پیروزی‌اش گفت: «همراه با یکدیگر، ما می‌توانیم و شیکاگو را تبدیل به جایی خواهیم کرد که در آن کد پستی تعیین کننده سرنوشت شما نباشد.» لایتفوت ۵۶ ساله، رییس سابق هیئت مدیره پلیس شهر و همچنین نخستین شهردار آشکارا لزبین شیکاگو است.

او با وعده مبارزه با فساد، مقابله با خشونت ناشی از سلاح و حل دیگر مشکلات فراوان شهر شیکاگو وارد این رقابت‌ها شد. لوری لایتفوت جایگزین رام امانوئل خواهد شد که دو دوره پیاپی شهردار بود.

تونی پرک‌وینکل، رقیب لایتفوت و یک آمریکایی ‌آفریقایی‌تبار دیگر، به دلیل ارتباط با یک عضو قدیمی بازداشت‌شده شورای شهر و اتهام فساد مرتبط با پرونده او ضربه خورد و در نهایت در رقابت انتخابات شهرداری شیکاگو نتوانست پیروز شود.

با انتخاب خانم لایتفوت، شیکاگو بزرگترین شهر آمریکا خواهد بود که شهردار آن یک زن سیاه پوست است. هارولد واشنگتن که سال ۱۹۸۳ انتخاب شد و اوجین سویر که پس از مرگ واشنگتن در سال ۱۹۸۷ به عنوان شهردار خدمت کردند، تنها آمریکاییان آفریقایی‌تباری بودند که شهردار شیکاگو  شده‌اند. جین برن هم تنها زنی است که در این مقام (شهردار شیکاگو) خدمت کرده است.

شهر شیکاگو اکنون درگیر مسائل فراوانی است: از خشونت با اسلحه گرفته تا نظام آموزشی و بحران مستمری بازنشستگان. این شهر با بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن جمعیت (پس از نیویورک و لس آنجلس) سومین شهر پرجمعیت آمریکا است. یک سوم جمعیت این شهر را آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.