ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراف به اعتراض‌های گسترده − فرمانده قرارگاه کربلا: «سوء قصدی در کار نبود»

روستائیان خوزستان به سبب بی‌اعتمادی به دولت از تخلیه روستاها خودداری می‌کنند. سردار پاسدار احمد خادم‌الشهدا این اعتراضات را تأیید کرد.

سازمان آب و برق خوزستان با صدور اخطاریه‌هایی هشدار داده که روستاهایی که در حوضه‌ رودخانه‌های دز، کرخه و کارون واقع شده‌اند، می‌بایست تخلیه شوند. سه شهر و ۵۱ روستا در حوضه کرخه، ۱۸ روستا در حوضه دز و ۱۸ روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب قرار دارند. ساکنان این روستاها اما مقاومت می‌کنند. شامگاه گذشته گروهی از جوانان منطقه نیزارهای نیشکر امیرکبیر با پرتاب سنگ و چوب به خودروی فرمانده قرار‌گاه کربلا در جنوب غرب اعتراض خود را بیان کردند. سردار پاسدار احمد خادم‌الشهدا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا سوءقصد به جانش را تکذیب کرد.

سردار پاسدار احمد خادم در محاصره گروهی از جوانان معترض منطقه نیزارهای نیشکر هفت‌تپه (عکس: یوتیوب)

به گزارش خبرگزاری ایرنا شامگاه چهارشنبه ۱۴ فروردین گروهی از جوانان منطقه نیزارهای نیشکر هفت‌تپه به طرف خودروی فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب سنگ و چوب انداختند. پاسدار احمد خادم‌الشهدا با تأیید این درگیری به خبرگزاری ایرنا گفت:

«برخی از جوانان منطقه که سیلاب به مزارعشان وارد شده و خساراتی به آنها متحمل شده، مقداری عصبی و احساساتی شده بودند و به ما اعتراض کردند ولی ما بدون توجه به عصبانیت آنها به مأموریت خود که همانا نجات جان مردم است ادامه خواهیم داد. برای اینکه سیل جان مردم را به مخاطره نیندازد مجبوریم در جاهایی سیل‌بندها را بشکنیم تا آب از شهرها و روستاها دور شود که به ناچار این عمل باعث ضرر و آسیب به برخی کشاورزان هم خواهد شد.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی و اسحاق جهانگیری، معاون اول او و همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در چندین نوبت اعلام کرده‌اند که دولت خسارت کشاورزان را به عهده می‌گیرد. کشاورزان خوزستانی اما به وعده دولت اعتماد ندارند. خادم‌الشهدا در ادامه سخنانش گفت:

«هرچند رییس جمهوری قول داده که تمامی خسارات کشاورزان را بعد از ارزیابی پرداخت خواهد کرد ولی کشاورزان که عدم پرداخت خساراتشان در سیل ۹۵ را تجربه کرده‌اند از عمل نشدن به وعده دولت نگران‌اند.»

یک کشاورز خوزستانی که مزرعه‌اش زیر آب رفته

شنبه گذشته کیامرث حاجی‌زاده، مدیر بحران استان خوزستان در سوسنگرد و سه‌شنبه گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی در بخش شعیبیه شوشتر تلاش کرده بودند روستائیان معترض را متقاعد کنند روستاهایشان را تخلیه کنند. روستائیان خوزستانی می‌گویند دولت آب سدها را به طرف میدان‌های نفتی رها کند.

فرمانده قرار‌گاه کربلا در جنوب غرب به خبرگزاری ایرنا گفت:

«در برخی از مناطق سیل‌زده مردم همراهی خوبی با ما دارند و پس از گفت‌و‌گو و رفع سوءتفاهم اجازه تخریب سیل‌بندها و نیز تخلیه روستاها را به ما می‌دهند ولی در برخی مناطق همچنان با مقاومت‌هائی همراه هستیم.»

نیزارهای نیشکر امیرکبیر در ۴۵ کیلومتری جنوب اهواز واقع شده و از توابع شهرستان خرمشهر است. در پی افزایش خروجی سدهای کرخه و دز، استاندار خوزستان از ۱۱ فروردین در استان حالت فوق‌العاده اعلام کرده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرده که تاکنون ۹۶ روستای در معرض خطر در خوزستان در حاشیه سه حوضه آبریز دز، کرخه و کارون به صورت جزئی یا کلی تخلیه شده و در ۳۵ اردوگاه اسکان یافته‌اند. هواشناسی خوزستان اعلام کرده بارش‌ باران در استان خوزستان تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، اعلام کرده که همه پادگان‌ها در خوزستان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند:

«وظیفه اصلی ارتش حفظ توان رزمی و حفظ آمادگی مقابل تهدید‌های برونمرزی است، اما هر کاری که برای کمک به مردم لازم باشد برای کنترل بحران‌ها انجام می‌دهیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک فاجعه انسانی در راه است

    یک فاجعه انسانی در راه است آثار و علائم سیل ویرانگری که طی دو هفته گذشته بخش های زیادی از ایران را فرا گرفت در حال نمایان شدن است. مردمی که از این فاجعه جان بدر برده اند در مقابل دوربین ها قرار می گیرند و از عمق و ابعاد فاجعه سخن می گویند. به مردم گرفتار بجز کمکهای مردمی فداکارانه اما اندک کمکی از جانب سپاه و دولت نرسیده است. در معمولان ۷۲ ساعت است که بچه ها غذا سهل است نان خشک نخورده اند. مردم فقط شما می توانید به داد هم نوعانتان برسید. دولت و سپاه سرشان با حل مشکلات اسد و نصرالله و حشدالشعبی گرم و مشغول است.