ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار کارگروه مخاطرات طبیعی درباره فرونشست زمین در تهران، تکذیب شهرداری منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ احتمال فرونشست تهران به سبب بارندگی‌ها را رد کرد. در مولوی یک مورد فرونشست زمین مشاهده شده است

دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی هشدار داد که در پی بارش‌های سیل‌آسا احتمال فرونشست زمین در مناطقی در سطح تهران به ویژه در بخش‌های مرکزی و جنوبی، از جمله خیابان مولوی، حوالی منطقه بازار و جنوب تهران وجود دارد. شهردار منطقه ۱۲ تهران اما این احتمال را رد کرده است.

فرونشست زمین در تهران (عکس: آرشیو)

علی بیت‌اللهی دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی اعلام کرده بود که در شهریار و در خیابان مولوی تهران دو مورد فرونشست زمین مشاهده شده است.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با تکذیب فرونشست زمین به دلیل بارندگی‌های اخیر، گفت: در این رابطه در شهر تهران به ویژه در منطقه ۱۲ مشکلی پیش نیامده است. علی محمد سعادتی درباره فرونشست زمین در خیابان مولوی- محدوده بازار تهران گفت:

«این نشست مثل تمام نشست‌هایی است که در هر نقطه می‌تواند رخ دهد. در سال‌های پیش در محور‌های مختلف منطقه ۱۲ و مناطق دیگر هم شاهد این اتفاق بوده‌ایم. در بارندگی‌های اخیر به ویژه در منطقه ۱۲ مشکلی به وجود نیامد. در عمق زمین کانال‌های بزرگی وجود دارد که آب‌ها را از سطح جمع می‌کند. حداقل ۲۲ مدخل ورودی کانال داریم که آب‌ها را از سطح زمین جمع و از طریق کانال‌های زیرزمینی به جنوب شهر منتقل می‌کنند. همین طور که شاهد هستید، در بارندگی‌های اخیر هیچ مشکلی در منطقه ۱۲ و محدوده بازار پیش نیامد.»

کارگروه ملی مخاطرات طبیعی هشدار داده که با توجه به قنات‌هایی به طول ۵۵۰ کیلومتر در تهران و بارش‌های سیل‌آسای روزهای اخیر ممکن است سبب نشست زمین در مناطقی از پایتخت شود. حفاری‌های مترو هم ممکن است این احتمال را افزایش ‌دهد. علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ درباره تأثیر حفاری‌های مترو بر فرونشست زمبن در پایتخت گفت:

«حفاری‌های خطوط مترو بر خاک فشار وارد می‌کند، اما این فشار به اندازه‌ای نیست که باعث فرونشست زمین شود. ضمن اینکه این حفاری‌ها از پیش محاسبه می‌شوند؛ حفاری خط ۷ مترو به اتمام رسیده است و نمی‌تواند چنین نشستی را ایجاد کند.»

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ایران پیش بینی کزده که از شنبه هفته آینده بارش‌های سیل‌آسا آغاز شود. از بعد از ظهر شنبه تا بعد از ظهر روز یکشنبه بارش باران در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات تهران و البرز بین ۲۰ تا ۳۵ میلی متربرآورد شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    دادن این خبرها بمصلحت نظام نیست ! اصل حفظ نظام است. کشور برای حفظ نظام ولایت فقیه است.